Markaların dijital dönüşüm anlamında mantalitesinin olumlu bir yönde evrildiği şu günlerde, online pazarlama alanındaki stratejik hamlelerin de git gide arttığını gözlemlemekteyiz. Bu hamlelerden önemli bir tanesi de markanın kendisine ait bir kurumsal blog sayfasının doğru bir şekilde konumlandırılmasıdır.
Kurumsal Blog, bir markanın ana web sitesine bağlı olan online yayın organıdır. Marka, kurumsal blog sayfası vasıtasıyla hedef kitle iletişimini maksimize etme şansına erişmektedir. Kurumsal Blog sayfası içerisine yerleştirilen içerikler, markanın arama motorları nezdinde ön plana çıkması anlamını taşımaktadır.
Günümüzde şüphesiz ki en popüler ve güçlü arama motoru Google’dır. Hatta ve hatta online pazarlamanın mihenk taşı Google algoritmasına oynayabilmek dersek yanılmış olmayız. Kurumsal Blog sayfaları da içerdikleri SEO (Search Engine Optimization-Arama Motoru Optimizasyonu) odaklı yazılar ile Google algoritmasına oynama yolunda çok önemli bir adım atmış olurlar. Kurumsal Blog sayfasında yer alan SEO stratejisi güden anahtar kelimeler ile organize edilmiş içerik yazıları, markanın ana web sitesine Google bazlı trafik çekebilmek açısından son derece önem arz eder. SEO anahtar kelimeleri ile bezenmiş içerik yazıları ile Google aramalarında marka farkındalığı yaratılarak, hedef kitlenin markanın ana web sitesine ulaşabilmesi sağlanır.
Kurumsal Blog’un markalara sağladığı faydalar dijital pazarlama faaliyeti açısından bu denli önem arz ederken, kurumsal blog sayfasının belirli bir strateji üzerine konumlandırılması da bir o kadar önemli bir hamledir. Kurumsal Blog sayfası, marka kültürünü yansıtan, hedef kitle ile bağ kurabilecek tarzda, bilgilendirici, ilgi çekici ve marka hikayesini doğru bir şekilde aktarabilecek biçimdeki içerik yazıları ile süslü olmalıdır. Belirli periyodik aralıklar ile içerik girişleri yapılması gereken kurumsal blog sayfası, mümkün olduğunca güncel tutulmalı ve hedef kitle iletişiminde kopukluklar yaşanmamasına özen gösterilmelidir. Marka kurumsal bloğunu ziyaret eden kullanıcıların analizleri veri odaklı bir şekilde yapılmalı ve kullanıcı kitlesinin tekrar ziyaretinin nasıl sağlanabileceği anlamında stratejik beyin fırtınaları gerçekleştirilmelidir.
Kurumsal Blog’un markalara sağladığı faydaları sanıldığından çok daha önemli olduğunu markaların dijital pazarlama faaliyetini organize eden birimlerin mutlaka anlaması gerekmektedir. Dijital pazarlama stratejileri içerisine kurumsal blog organizasyonunu mutlaka eklemeleri gereken bu birimlerin, kurumsal blog sayfası içeriklerinin dizayn edilmesinde de son derece titiz davranmaları gerekmektedir. Kurumsal Blog yazarlarının özenle seçilmesi, içerik tiplerinin titizce belirlenmesi ve içeriklerin paylaşılacağı mecralarda güncel kalınmasının her daim sağlanması, başarılı bir dijital pazarlama biriminin göz önünde bulundurması gereken temel kriterlerdir.