Teknoloji ve sanayinin gelişimi ile toplumlar arasındaki mesafe yakınlaşmış ticari anlamda küreselleşme adı verilen yeni bir olgu oluşturulmuştur. Küreselleşme ile birlikte para ve malların dünya üzerinde hareket edebilmesi hızlanmıştır. Bir ülkede üretilen bir şeyin arz-talep olması ve tüm şartların oluşmasına rağmen doğru koşullar sağlanmadığı zaman başarılı bir şekilde sürdürebilir olmasının garantisini kimse veremeyecektir. Şirketleri kısa ve orta vadeli stratejileri başarılı olsa bile uzun vadede mutlaka başarısızlığa götürecektir.
Son kırk yılda süregelen ve gelişen küreselleşme sonucu üretim, ulaşım ve iletişim kanallarının doğru şekilde uygulanması gerekmektedir. Rekabetçi ve yenilikçi dünyamıza ayak uyduramayan şirketlerin rakiplerinin gerisinde kaldığı görülmektedir. Dünyanın en kaliteli ürününü üretseniz bile bu alanda en iyisi olacağınız anlamına gelmemektedir. Hatta yeteri kadar tanıtımınızı yapamıyorsanız dünyanın en iyisi olmanıza rağmen bu alanda hayatta kalmanız güçleşecektir.
Günümüz dünyasında inanılmaz bir rekabet söz konusudur. Küreselleşme ile beraber yeni bir çağ açılmış büyük değişimler meydana gelmiştir. Zamanında derslerde öğretildiği gibi başarılı olmak için 4P (price, product, place, promotion) fiyat, ürün, konum ve promosyon’un yeterli olmadığı bir dönemde yaşamaktayız. Konuya ilişkin bir örnek verecek olursak; Bir ürünü almaya karar verdiniz ve ilgili yeri aradınız. Ürünün fiyatı, özellikleri, servis özellikleri kısacası her şey istediğiniz gibi. İlgili yeri aradınız ve telefona çıkan kişi şirketin profesyonelliğinden uzak bir şekilde size cevap verdi. Telefona cevap veren bir çalışan yüzünden almak istediğiniz üründen vazgeçme ihtimalinizi bir düşünün… Kısacası başarılı bir pazarlama, tanıtım için A’dan Z’ye doğru iletişim taktiklerinin kullanılması gerekmektedir. Büyük şirketler veya kobiler teknoloji çağında sürdürebilir olmak ve büyümek istiyorsa mutlaka profesyonel iletişim desteği almak zorundadır.
İşte bu aşamada konusunda uzman ‘Halkla İlişkiler Ajansları’ devreye girmektedir. Türkiye’nin en iyi iletişim ve etkinlik ajansı Manifesto ulusal ve uluslararası markaları ile hizmet vermektedir. Türkiye’den kendi bölgesi veya dünyaya açılmak isteyen markaların en büyük destekçisidir.
Tarihten bu yana coğrafi konumu itibariyle her zaman köprü görevi gören Türkiye, genç nüfusu ile daha da önem kazanmıştır. Uluslararası alanda faaliyet gösteren şirketlerin Türkiye’ye olan yatırımları artmakta ve doğru konumlandırıldığı taktirde başarı sağlanmaktadır. Türkiye pazarına yeni giren ve büyümek isteyen markalar için bir ajanstan ziyade güvenilir bir iş ortağı olan Manifesto markanın hem içinden bir çalışan, hem de dışarıdan objektif bir göz olarak değerlendirir ve bu doğrultuda çalışır.
Türkiye’nin alanındaki öncü iletişim ajansı Manifesto dünyanın en büyük iletişim ağı olan Worldcom’a üyedir. Dünya genelinde ekonomik uygulamalar, kültürel farklılıklar ve sektörel analizlerine ihtiyaç duyan markalar, Manifesto aracılığıyla Worldcom’un global deneyimi ve uluslararası tecrübesinden faydalanarak paha biçilmez bir kaynağa ulaşır. Dünyanın tüm bölgelerinde yatırım yapmak ve görünür olmak isteyen firmalar için alternatif fırsatlar sunan Manifesto, Abu Dabi, Dubai, Erbil, Kahire, Monte Carlo ve Moskova ofisleriyle yurtdışında ofisi olan ilk Türk iletişim ajansıdır.