İnsanların yaşamlarında ve firmaların iş yapma şekillerinde kovit-19 salgını büyük değişiklikler yarattı. Bu büyük küresel değişiklikle beraber geleneksel iletişim usulleri daha önce oynadığı rolden daha azını ortaya koymak durumuna düştü. Artık insanları biri biriyle iletişim kurmak, iş yapmak için İnsanların bir ofise gitmekten evden çalışmaya geçmesiyle birlikte, çoğu artık iletişim kurmak için daha ziyade dijital platformlarda görüyoruz zira insanların dijital platformlara güvenleri artmış durumda. Müşteri etkileşiminin öneminin artmasıyla şirketler buna odaklanıyorlar. Hem bu odaklanmanın temini hem de bu işlevi sürdürebilmenin birçok yolu var. Pek tabii bunun ilk yolu hâlihazır durum ve şartlara uygun medya ilişkileri kurmak geliyor. İşte bu ilişkilerin pandemi sonrası nasıl tesis edileceğini maddeler halinde aşağıda inceleyeceğiz.
1. İlk olarak hali hazır krizi anlayın
İşlerin devamlılığının sağlanmasında, salgının toplum üzerindeki kısa ve uzun dönemde yapacağı etkinin önemli derecede tesirli olacağını bilmemiz icap ediyor. Mevcut krizin insan hayatını, iş hayatını ve ekonomiyi nasıl etkilediğini tespit etmemiz gerekiyor. Hangi sektörlerin çok miktarda, hangilerinin ise daha az derecelerde etkilendiğini öğrenmek durumundayız. Devamlı surette her şeyi yakından takip edip güncel kalarak, nelerin olduğunu ve bunların kitlenizi nasıl etkilediğini görmeniz size takipçilerinize eğitimsel iç görüler ve farkındalık sunmanıza, firmanızın sektörünüzde düşünce lideri olarak konumlandırmanıza ve kaynak sağlayıcı olarak görülmesine olanak sağlayacaktır.
2. Hedef kitlenizle doğrudan iletişim kurun
Yüz yüze bir düzen olmadan, medyanın dikkatini devamlı çekmek ve bunu sürdürmek zor olabilir. Hikâyenizi sahip olunan kanallar ve e-ticaret platformları vasıtasıyla daha fazla kişiye götürün. Hedef kitleye daha fazla erişmek ve ağınızı genişletmek için firma sitenizle birlikte sosyal medya hesaplarınızı, videolarınızı ve oluşturduğunuz blogları kullanabilirsiniz. Web sitesindeki takipçileri müşteriye evirmek için öncelikle e postalar ve haberler kullanarak benzersiz deneyimler yaratabilirsiniz.
3. Daima değer sağlayın
Hikâyeniz konusunda dikkatli olmanız bu zor günlerde çok önemli olacak. Aracınızı bu küresel salgına bağlamış gibi görünmek istemezsiniz. Agresif satışlardan da kaçının. Onun yerine doğru hikâyeyi seçin ve medya ve izleyicilerinizle etkileşim kurduğunuzda çözümler üretin. İnsanlar, artık problemlerine çözüm getiren, yeni şeyler öğrenmelerine yardımcı olan ve salgının getirdiği korku ve belirsizliğe rağmen onları heyecanlandıran motive eden mesajlara çok daha açık ve alıcı durumundalar. Değer sağlayarak sadece potansiyel müşteri ve mevcut müşterilerinizle bağlantı kurmazsınız, güvende sağlarsınız.
4. Medya denetimleri yapın
Kovit-19 salgını sırasında bazı yayınların web sitelerinin ana sayfalarına bakmanız, sosyal medyadaki en iyi ve moda olan postları tespit etmeniz, size iletişimin görüş açısından bir fikir verecektir. İlaveten, hedef kitlenizin mesajınıza ne derece duyarlı olduklarını, ayrıca mesajların yüzde kaçının krizle ve ne kadarının krizle ilgili olmadığı konusunda da bilgi ve fikir sahibi olacaksınız. Hikâyeniz için ipuçları almak için de gazetecileri ve muhabirleri sosyal medyada takip ediniz.
5. Bilgilendirme yapmaktan ve cevap vermekten imtina etmeyin
Birçok işyeri virüsün ekonomi ve insan sağlığına verdiği zarardan dolayı zorluklarla karşı karşıyalar. İşçilerinin bir kısmını işten çıkarmış bir yığın iş yeri var. Medya sizin, işyerinizde elemanlarınıza ve ailelerine nasıl yardımcı olduğunuzu, topluma kriz sonrası nasıl katkı sağladığınızı sorgulayabilir. Sizde muhtemel sorular ve senaryolar karşısında ayrıca kriz azaltma ve acil durum planlarınızla ilgili paylaşımlar yapmak üzere hazırlıklı olun.
6. Duyarsız olmaktan kaçının, hassas olun
Son zamanlarda haberlerin odak noktasını kovit salgını ve onunla ilgili geliştirilen aşının aldığını bilmenizde yarar var. Şayet işiniz tıp ve ilaç sanayii ile ilgili değilse iletişim stratejilerinizde dikkatli ve olmanız ve duygudaşlık yapmanız icap edecektir Sakın Dünyanın şu anda kargaşa içinde olduğunu görmezlikten gelmeyin. Şirketinizin yanlış bir söylemle ve hikâyeyle duyarsız ve fırsatçı olarak algılanma riskini istemezsiniz.
7. Medya kuruluşlarının ve gazetecilerin ilgilendikleri alanları belirleyin
Medya kurumlarının ve gazetecilerin tercih ettikleri konuların neler olduğunu belirleyin ve kendi işletmenizin bu hususları ne şekilde ele alacağını ya da bu konuda yükselen farkındalığa nasıl katkıda bulunabileceğinizi görün. Bu girişimciler için zor bir kavram olabilir ancak esas olan medyanın size hizmet etmesini istemek değil, sizin medyaya nasıl katkıda bulunacağınızı düşünmeye çalışmaktır.
8. İyi ilişkiler tesis edin ve bunu besleyin
Medya endüstrisi de ekonomide kapanmalardan şikâyetçi. Bazı işyerleri hayatta kalmak için işçilerinin bir kısmının işten çıkarmak durumunda. Muhabirler işlerini bitirmek için yoğun bir şekilde koşuşturuyorlar, strese giriyorlar. Bu yüzden onlarla iletişime girdiğinizde daha insancıl olun, ayrıca bu insanlarında aileleri var şahsi problemleriyle ilgilenmek durumunda kalıyorlar. Onlarla konuşurken ruh ve beden sağlıklarıyla ilgili sorular yöneltin salgının yaşam ve mesleki hayatlarını ne şekilde etkilediklerini de sorun.
İşin özündeiletişimin, işletmenizi ve marka imajınıza tesir ettiği vardır. Doğru medya ilişki stratejileri, markanızın güç kazanmasını ileriye gitmesini yardımcı olurken medyada yer almanıza katkı sağlar ve yansıma alma olasılığını arttırır. Burada anahtar kavram çok iyi emsalsiz içerik ve hizmet sunmaktır.