Kovit 19 İletişim planları çocuklar ve aileler için mesajlar içermeli

/ / PR Makaleleri

Kurumlar, güvenli oldukları ispatlanan ve genç aile bireyleri için uygunlukları tespit edilen Kovit-19 aşılarıyla ilgili ana babaların muhtemel endişe ve korkularını gidermek için ne şekilde hareket etmeleri gerektiğini şimdiden planlamalıdırlar.  

Geçtiğimiz hafta bu aşıyı üreten bir Alman ilaç firması Kovit-19 aşısının 12-15 yaş grubu çocuklarda etkili olduğunun ispatlandığını kamuoyuna açıkladı. Çocuk ve aile kesimine hizmet veren sağlık kuruluşları bu haberin iletişimini kısa zamanda çok sağlam bir şekilde planlamalı ve hayata geçirmelidirler. Zira ortalarda dolaşan yanıltıcı ve yanlış bilgiler, bu konudaki farkındalık eksikliği ve düşüşte olan güven çok hassas insanların aşı konusundaki arzularını azaltabilir. 

Aşağıda bu toplumları pozitif yönde harekete geçirmek için oluşturulacak iletişim planlamasıyla ilgili temel fikirler yer almaktadır. 

  1. Yanıltıcı ve yanlış bilgilere karşı koruma/önlem alın 

Kovit-19 aşıları yetişkinler için ilk defa üretilip piyasaya çıktığında güvenilirliği ve etkinliği, etkileri konusunda gerek yerel gerek ülke sathında yapılan konuşmalar yalan ve yanlış bilgilerle bir kirlilik oluşturdu. Bu edinilen tecrübe çocuklar içinde aynı spekülasyonların yapılabileceğini akla getiriyor. Çocukların anne ve babalarını çocuklarına aşı yaptırıp yaptırmama konusunda tereddüt içinde bırakabilecektir. Bu yüzden aşı konusunda ebeveynlerle iletişim kurarken kampanyanızın başarısı verilecek mesajın net ve anlaşılır olmasına bağlıdır.  

Ebeveynler ve ailelerle iletişim kurarken, net ve anlaşılır bir mesaj vermek, kampanyanızın başarısının ayrılmaz bir parçası olacaktır. Halkı, bireyleri anlaşılmayan bir konunun çözümü hakkında bilgilendirmek ikna etmeyi ifade eden bir iletişim şekli olan Halka Hizmet Çağrılarınızı (PSA)ve diğer eğitim hizmetlerinizi hedef kitleniz olan ebeveynlere özgün olarak kısa ve belirgin yapın. Bunun dışında aşıların ulaşılabilir olduğu bu konuda detaylı bilgi sahibi olmak isteyenler için güncel bilgilerle desteklenen bir merkez kurun 

     2. Erişiminizi yerel kılın, o şekilde odaklanın. 

Vermek istediğiniz mesajlarınızın erişmeye çalıştığınız hedef kitlelerinizin özel ihtiyaçlarını karşılayacağından emin olun. Karşınızdaki kitlenin iletişim kanalları konusundaki tercihlerini bilmeniz gerekiyor. Kampanyanızı ağırlıklı olarak o iletişim kanalında başlatmalısınız. Yanlış kanal seçimi kampanyanıza olumlu yansımaz, hiçbir yarar getirmez.  

İletişim kurarken ailelere dolayısıyla ebeveynlere odaklandığınızda kitleyi lokalize etmiş oluyorsunuz, bu çok önemli bir nokta zira onlarda bir başka aileye ebeveyne konuyu götürecek, onlarla paylaşacaktır. Onların takip ettikleri yayınlar kanallar bloglar belirlenirse vereceğiniz mesajların güvenirliliğini de artırmış olursunuz. 

     3. Ortaklıklar kurarak güven ve itibar oluşturun. 

Her bakımdan halkın güvenini kazanmış itibarlı kuruluşlarla yapacağınız işbirlikleri, ortaklıklar aşı konusunda tereddüt yaşayan doğru bilgi arayışında olan ve halk eğitim kampanyalarının verdiği bilgilere inanmayan, şüpheyle bakan ebeveynlerin size bakış açılarını olumlu yönde etkileyecektir. İlk birkaç hafta geçip birçok şey netleşince kampanyanızın başarısı daha da artacaktır.