Kategori Mağazacılığı Derneği üyeleri konsept indirim günlerinde çok özel fırsatlar sunacak

/ / Manifesto Blog

Bu yıl ilk defa düzenlenmesine Kategori Mağazacılığı Derneği olarak ön ayak olduğumuz “Evini Güzelleştir Günü”, “Teknoloji Günü” ve “Kozmetik Günü”nde üyelerimiz belirledikleri ürün veya ürünler için müşterilerine farklı fırsatlar sunacaklar. Bu sayede İstanbul Shopping Fest döneminde 400 milyon TL’lik ek bir alışveriş olması bekleniyor.

Her yıl daha da büyüyerek Türkiye’nin tanıtımına katkısını artıran, İstanbul’un en önemli festivallerinden biri haline gelen İstanbul Shopping Fest’te (İSF) Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) üyelerinin katılımıyla 14 Haziran’da “Evini Güzelleştir Günü”, 15 Haziran’da “Teknoloji Günü” ve 22 Haziran’da “ Kozmetik Günü” düzenlenecek.

27 Mayıs tarihinde yapılan İSF tanıtım toplantısında söz alan KMD Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, bu konuda “Günümüzde her konuda olduğu gibi, festival benzeri etkinliklerin de başarısında sürdürülebilirlik ve yenilikçilik önemli. Tüm İstanbul’u kucaklayan bu organizasyonda KMD olarak 3 ayrı özel indirim günü ile biz de varız. İSF’ye keyif duyarak ve gururla sahip çıkıyoruz” dedi.

İstanbul Shoppinf Fest’de KMD etkisi büyük olacak

Kategori Mağazacılığı Derneği, Türkiye genelinde 2 bin 200 mağazada 105 bin çalışanıyla 25 milyar dolarlık bir ciroya ulaşan, gıda ve hazır giyim dışındaki tüm kategorilerdeki perakendecileri temsil ediyor. Bu büyüklüğün katkısıyla gerçekleştirilecek 3 ayrı özel indirim günü, İSF’ye büyük zenginlik katacak.

Kategori Mağazacılığı Derneği üyesi olan ev geliştirme, teknoloji market, kişisel bakım ve kozmetik perakendecileri,  bugüne kadar yapılmamış olanı gerçekleştirecekler. Artık İSF denince akla her yıl tekrarlanacak bu üç ana kategorideki özel indirim günleri de gelecek.

Kategori Mağazacılığı Derneği üyesi olan ev tekstili, mobilya, yapı market gibi ev geliştirme kategorisindeki perakendecilerin katılımıyla 14 Haziran Cumartesi günü  “Evini Güzelleştir Günü” gerçekleştirilecek. “Teknoloji Günü” olan 15 Haziran Pazar günü ise teknoloji marketlerde özel fırsatlar yaratılacak. Diğer bir kategori olan kişisel bakım ve kozmetik perakendecileri de 22 Haziran Pazar günü “Kozmetik Günü”nde müşterilerine özel fırsatlar sunacak.

2014 İSF’de 1,1 milyon turist ve 10 milyar TL ciro hedefleniyor

Bu yıl İstanbul Shopping Fest 7 Haziran’da başlayacak ve 29 Haziran’a kadar devam edecek. Geçen sene düzenlenen festival 23 gün sürmüş, bu dönemde cirolar yüzde 10 artışla 8 milyar 250 milyon TL’ye ulaşmıştı. Bu yıl ise 1,1 milyon turistin İstanbul’a gelmesi ve ciroların da 10 milyar TL’ye ulaşması hedefleniyor.

İSF döneminde yapılacak harcamalarda beklenen yüzde 20’lik artışın yaklaşık yüzde 20’sinin, yani yaklaşık 400 milyon TL’nin, KMD kategorilerinden kaynaklanması bekleniyor

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 2012 yılında İSF döneminde 369,1 milyon TL tutarında elektronik, 161,1 milyon TL tutarında da mobilya ve dekorasyon harcaması yapılmıştı.