Genellikle çok iyi markaların anlatacakları bir veya iki hikâyesi vardır, ancak etrafta duyacak veya dinleyecek kimse yoksa sizi memnun eden ya da gurur duyduğunuz bir hikâyeyi anlatmanız ancak verimsiz işe yaramayan bir çaba ya da egzersiz olur. Çevrimiçi PR birden bire burada hayat buluyor. Bu faaliyet markanızın mevcudiyetini sizin için en önemli mesele olan müşterileri nezdinde, kuvvetli kılacak, uygun zaman ve maliyette, dikkatlice yapılacak bir pazarlama aracı olabilir.
Markanızın, müşteri nazarında gerçekten hak ettiği tanınırlığı temin etmek için daha da fazlasını yapabilirim diyorsanız, aşağıdaki tekniklere bir göz atmamızda fayda var:
Tanıklığın gücünü bilme
İnsanların çoğu herhangi bir faaliyette genellikle ilk hareket eden olmaktan tedirginlik duyarlar. Örneğin bir dans pistine ilk çıkan olmak yerine birileri sizden önce çıksın diye düşünebilirsiniz. İşin kolayı bir ürünü de bir başkaları alsın, kullansın, yorum yapsın, sonra da onların yorumlarını şahitliklerini kullanarak gönül rahatlığıyla o ürünü satın alırsınız. Satın almaya teşebbüs ederken muhtemel yaşayacağınız stres yerine başkalarının tanıklığı size güç verecektir. Bu bağlamda sadık müşterilerinizin sağladığı referansın gücünü göz ardı edemezsiniz. Potansiyel müşterilerinizi satın almaya sevk eden bu tanıklık, sadık müşterilerin markayı sevdiklerini, doğru ürün olduğu konusunda diğerlerine verdikleri bir çeşit güvencedir. Şayet firmanızın web sitesinde ve sosyal medya hesaplarında müşterilerinizden aldığınız olumlu geri bildirimleri ve yorumları yayınlarsanız potansiyel müşterilerin bu sayfalara erişmeleri ve ikna olmaları kolaylaşır.
Pazarlamayı takip etme
Bir markanın algısı için geliştirilecek mükemmel bir müşteri deneyimi kritik öneme haizdir. Bu bakımdan satışa giden yolculuk nadiren satış noktasında son bulur. E-posta takibi ve metin pazarlaması, size müşterilerin markanıza tekrar geri dönmesi için ikna etmenize, ayrıca onlara varlığınızı hatırlatmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca potansiyel müşteri bilgilerine ulaşmak için web sitenize ücretsiz bir çevrimiçi araç yerleştirmeyi de gözden uzak tutmayın.
Influencerlarla çalışma
Kısa sürede markanızın bilinirliliğini artırmanın en güçlü yolu sosyal medyada öne çıkan kişilerle ve influencerlarla çalışmaktır. Onların sahnede uzun süredir yer aldıklarını unutmayalım ve istifade edelim. Ancak doğru influencerlarla çalışılıp çalışılmadığını anlamak için aşağıdaki soruların cevaplarını vermeye çalışalım:
• Influencer markamın değerini yansıtıyor mu?
• Takipçileri hedef kitlemi ne derece temsil ediyor?
• Onların markamın içerikleriyle ilişkilendirilmesini ister miyim?
• Ne kadar popüler olduklarını ve erişimlerinin ne kadar geniş olduğunu biliyor muyum?
Doğru influencer bulmak ve onlarla çalışmak satış rakamlarınızı artıracak, markanız ve toplum arasında güven inşa edecek ve potansiyel olarak daha önce girmediğiniz bir pazara sizi götürebilecektir.
Video hazırlama
Müşterilere ekstra bir etkileşim ortamı sağlamak için, çeşitli heyecanlar da katarak çalışmalarınıza video üretim işini ilave etmeniz artık bir zorunluluk haline gelmiş durumda.
Özellikle tik tok veya instagram gibi sosyal medya platformlarını kullanıyorsanız, kiminle bir arada olduklarını, ne tür bir markayla çalıştıklarını onlara videolarla görsel olarak verebilir, onların sizi daha etraflıca tanımalarına imkân sağlayabilirsiniz.