Başarılı, iyi noktalara gelmiş iletişimciler, iş zekâsı ve becerilerin kariyerlerinde nasıl büyük bir fark yaratmış olduğunu ve neden bu uğraşı sonunda elde ettikleri vasıfların gelecekteki liderlik rollerini tamamlayan bir parça olduğunu paylaştılar.
Stratejik Halkla İlişkiler Yüksek Lisans programlarına katılan halkla ilişkiler mezunları, işletme ve finansın bu programda zorunlu bir ders olduğunu öğrenince, şaşırıp endişeleniyor, hatta endişeleri korkuya dönüşebiliyor. Hadiseye “muhasebeci ya da finansçı olacak değilim ki, bu derslere ne lüzum var ”, “aldığım düşük notlar ağırlıklı not ortalamamı” (GPA) mahvedecek mantığıyla bakıyorlar, oysaki bu dersleri almanın, başarılarında büyük bir pay sahibi olacağına inanmaları konusunda bir farkındalık yaşayamıyorlar.
Halkla ilişkiler uzmanları neden sağlam bir iş temel bilgilerine sahip olmalıdır? Hisse Başına Kazanç dediğimiz EPS, Fiyat/Kazanç anlamına gelen P / E ve Yatırım Getirisi diye adlandırılan ROI gibi terimleri neden bilmek durumundadırlar? Niçin standart 3 finansal rapor arasında bulunan amaç ve ilişkiyi araştırmalıdırlar? Yıllık bir finansal rapordaki, yönetici özetini veya bir firmanın üç aylık mali verilerini ortaya koyan bir haber bültenini niçin okumaları icap ediyor? Bir yatırımcının konferansını hangi nedenle dinlemesi gerekiyor?
Şayet finansal açıdan bilgisizseniz, kurum tarafında en son akla gelen olursunuz, ajans tarafında ise daha az stratejik bir takipçi olarak nitelendirilirsiniz.
İllaki finansal okuryazarlık için hisse senetlerinin borsada işlem gördüğü bir şirkette çalışmak durumunda değilsiniz, zira büyük ya da küçük hangi firmada çalışırsanız çalışın muhasebesi ve finansı vardır. Bu işler ya profesyonel kişilerce yürütülmektedir ya da bizzat patron tarafından deruhte edilmektedir. Bilançodan nakit akış tablolarına, gelir tablolarına kadar birçok işlem yapılmakta bütçeler planlanmakta hazırlanmaktadır. Firmanın mali yapısı firma performansına ve hareket tarzına kadar etki etmektedir. Bu konulara aşina olduğunuz takdirde kariyerinizi daha üst noktalara kolayca taşıyabilirsiniz. FCO çıkışlı olanların CEO olma şanslarının neden yüksek olduğunu hiç düşündünüz mü?
Çalıştığınız ajansta önemli bir müşteriyi yönetmek için işin finansal yani mali yönünü de bilmeniz gerekiyor artık. Matematik bu bakımdan önemli olup analitik düşünmenize, verileri daha sağlıklı değerlendirmenize yardımcı oluyor.
İletişimcilerin üstlendikleri rollerin liderlik alanında yeteri derecede temsil edilmediği, hatta değer verilmediği şeklinde hayal kırıklığı yaşadıkları görülüyor. Ancak şu da bir vakıadır ki onlarda bu konuda adım atmakta isteksiz davranmışlar, iş ve finans IQ’ lerıni oluşturmak için gerekli ilave adımı atmamışlardır. Bu adımı atmanız sadece sizin çalıştığınız kurumda güvenilirliğinizi artırmakla kalmayacak aynı zamanda diğer iletişimciler arasındaki standardınızı da yükseltecektir. Bu konuda tanınmış birçok firmanın üst düzey yöneticileri ve sahiplerinin iletişimcilerden beklentileri arasında hatta en önemlileri, onların güçlü bir iş ortağı olmaları ve herhangi bir iletişim kampanyasında belli iş hedeflerine bağlı gerekli yaklaşımları gösterecek düzeyde olmaları şeklindedir. Bu pek tabii, iş hedeflerinin neler olduğu, başarının neye benzediği ve değer yaratacak hangi becerilere akıcı ve seri bir şekilde sahip olmayla başlıyor. Bu istenen etkinin ölçülmesi veri kullanmanızı gerekli kılar ve son olarak süratle değişen ortama nasıl uyum sağlayacağınız ve everileceğiniz hususunda kritik düşünmeye sahip olmanızı icap ettirir.
İş hayatında başarılı bir iletişimci sadece çok çalışıp meşgul olmasıyla değil çıktılar konusunda daha etkili daha etkileyici olmasıyla öne çıkar. Şayet iletişim liderliğinden iş dünyasında liderliğe sıçramak istiyorsanız finansal okuryazarlık finansal alt yapı gibi hususlar emir telakki edilmeli, kırmızıçizginiz olmalıdır. Elbette bedel ödenmeden bunları öğrenmek kolay olmayacaktır. Unutmayın ki her gülün bir dikeni vardır. İşte büyümeniz için fırsatları bu dikenler yaratacaktır.