INFLUENCER PAZARLAMA KAMPANYALARININDAKİ EVRİM

/ / PR Makaleleri

Influencer pazarlama stratejisi 

Tüketici halkla ilişkiler stratejilerinin ve büyüme pazarlama stratejilerinin başarısında influencer pazarlama kampanyaları çok önemli araçlar haline geldi. Influencer sektörü geçen yıllar içinde istikrarlı bir büyüme kaydederken birçok değişikliği de aynı anda yaşadı. 

Influencer pazarlama, gelecekte de hiç şüphesiz önemini daha da artıracaktır.  

Pandemi diğer birçok şeyde olduğu gibi, tüketicilerin influencerlarla olan etkileşim kurma şeklini de değiştirdi ve bunda çok başarılı oldu. Birçok kişi artık takip edecek yeni influencerlar arıyorlar.  

Pandemi influencer tanımını da yeniden sorguladı. İnsanlar hayatlarının meslekleri dâhil değişik alanlarında maddi manevi onlara değer katacak,  onları olumlu yönde etkileyecek, büyümelerinde pay sahibi olacak insan ve kaynaklara yöneldiler, bunun arayışına girdiler.  

Artık günümüz dünyasında influencerlar konum itibariyle çok ünlü kişilerin veya tarz sahibi kişilerin önüne geçmiş durumda. Hatta şunu da ifade etmekte yarar var. Bu bahsi geçen influencerların yanında işinin uzmanı kişileri ve mikro influencerları da saymamız gerekiyor. Bunların sayılarında da önemli artışlar kaydedildi. 

Bu durum özellikle influencerlardan istifade edilmeyen alanlarda işleri daha kolaylaştıracaktır. Mesela sağlık alanı, B2B konusu, hatta finans sektöründe daha çok uygulanır hale gelecektir. Oysa bilindiği gibi influencerlar esas itibariyle seyahat ve yaşam tarzı dediğimiz ”lifestyle” da at koşturuyorlardı, faydalı oluyorlardı.  

Her ne kadar geçmişte influencer pazarlama kampanyalarının esas hedefi marka ve ürünün farkındalığının sağlanması yönünde belirleniyor olması ise de şimdi bunu bir adım öteye götürerek müşterileri ile satın alma seyahatlerinde bir araya gelmek, buluşmak şekline everildi.   

Günümüz tüketicileri artık sorunsuz alışveriş deneyimi yaşamak istiyorlar. Nerede ne zaman almak isterlerse orada o zaman sorunsuzca alışverişi gerçekleştirmek. Bunun mağazacılıktaki ya da markalardaki karşılığı bu ihtiyaçları karşılayacak şekilde hedeflerini değiştirebilmektir.  

İşte bu yüzden birçok marka müşterinin alışveriş yapabilmesini kolaylaştırmak için platformlarında yeni yeni uygulamaları tüketicinin kullanımına sunuyor. 

Tüketicilerin satın alma kararlarında daha bilinçli ve maksatları doğrultusunda hareket etme eğilimleri olduğunu görmemiz gerekiyor.  Sadece satın aldıkları malın kendisine değil nereden geldiğine menşeine de bakıyor. Zira acaba diyor,  üretici firma benim değerlerime sahip aynı frekansta mıyız diye sorguluyor.  

Bu, daha fazla para ödemek pahasına olsa bile tüketicilerin bunlara odaklanan sorumluluk sahibi yerel, sürdürülebilir firmaların ürünlerini almak isteyeceği, onların daha başarılı olacağı gerçeğini gözler önüne seriyor. 

Dolayısıyla şirketler influencerları seçerken tüm bu hususları dikkate alarak kararlarını vermeleri gerekiyor. Kısaca hem tüketici hem de marka değerleriyle uyumlu influencerlara sahip olmak icap ediyor. Doğru influencerlarla uzun soluklu çalışmalar yapmak kurumsallığın da bir şartıdır. Influencerlardaki devir hızı aynen eleman devir hızında olduğu gibi şayet yüksek olursa olumsuz sonuçlarla karşılaşacağınız kaçınılmaz olur.  

That means sustainable, locally-sourced, or responsible brands are seeing a lot more success, even if that means the consumers are paying more. 

That’s why it’s not only important for companies to become more conscious of their own actions, but of the influencers they choose to work with as well. The influencers’ values should line up with the company’s as well as the consumers’ values. 

To do all of this, companies should build long-term partnerships by working with the same influencers over longer periods of time. That way, the target audience will be more familiar and create a stronger relationship with the influencers and the brand at the same time. 

Companies should also be focusing on working with people that are more relevant to the industry, even if they have a smaller number of followers. This way, brands can leverage influencer content across multiple platforms and campaigns and drive positive sales results.