Şirketlerin bulundukları sektördeki en büyük amaçlarından biri yeni fikirler ortaya koyabilmek, farklılık yaratabilmek, etkili ve yaratıcı tasarımlarla daha fazla kişinin dikkatini çekebilmek olmaktadır. Başarıya ulaşmak için yürünmesi gereken yolda atılacak en önemli adım yaratıcı fikirler olmaktadır. Şirketler ortaya koydukları fikirler ve onların kaliteleriyle başarıyı yakalamaktadır. Durum böyle olunca da bu fikirleri ortaya çıkarabilecek, yeni düşüncelerin sunulmasında etkili çalışabilecek personellere ihtiyaç duyulmaktadır. Yeni fikirler, çağın gerekliliklerini ön görüp uygun çalışmalar yapılması için öneri sunulması, farklı tasarımlar ve planlamalarla yenilikçi düşünce yapısı ise en yoğun olarak gençlerde bulunmaktadır.
İletişim şirketleri arasında elde ettiği başarılarla tanınan, sektörde öncü konumda bulunan manifesto gençlerdeki bu hazineyi keşfetmiş bir kurumdur. Gençlere ve genç fikirlere oldukça önem veren Manifesto İletişim, içinde yaşadığımız çağı gençlerin gözünden görebilmek ve çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilmek amacıyla çeşitli çalışmalar yürütmektedir. Manifesto akademi bu çalışmalardan biridir. Gençlerin kendilerini geliştirmeleri, yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri zorluklar hakkında bilinçlendirilmeleri, iş dünyasında yeterli tecrübeyi kazanmaları gibi amaçlarla çeşitli konularda gençlere yardımcı olunmaktadır. Böylece genç yeteneklerin kendilerini keşfetmeleri sağlanmaktadır.
2014 yılına farklı bir projeyle başlayan Manifesto İletişim bu projeye manifesto akademi projesi ismini vermiştir. Proje kapsamında genç beyinlere çeşitli seminerler verilmiştir. Bu seminerlerde yer alan eğitimcilerin bir kısmı Manifesto bünyesinden seçilirken bir kısmı da beraber iş yapılan ve başarı yakalanan partnerlerden seçilmiştir. Oldukça keyifli geçen seminerlerde gençlerin çeşitli deneyimler kazanırken eğlenceli vakit geçirmeleri de hedeflenmiştir. Seminerlerin sonunda gençlerden düşüncelerini yazmaları istenmiş, bu yazılardaki düşünceler ise eğitimcilere destek sağlama konusunda oldukça etkili olarak kullanılmıştır. Dönemin ortalarına gelindiğinde ise eğitimciler ve gençler rollerini değiştirmiş, öğrenme süreci eğitimcilere geçmiştir. Oldukça verimli bir çalışma projesi olarak yürütülen bu projede oldukça keyifli anlar yaşanmıştır.