İçerik Stratejinizi Geliştirmek Sizi Güvenilir Bir Uzman Yapıyor

/ / PR Makaleleri

Sağlam bir içerik stratejisi geliştirmek için sormanız gereken kilit sorulara bir göz atalım. 

Hedef kitleniz kim? 

Satın alma yolculuklarında hedef kitlenizi tutkularıyla, acılarıyla tanıyacak, ihtiyaçlarını fark edecek, onlara ne şekilde yardımcı olacağınızı, değer katacağınızı bileceksiniz. Bu çerçevede etkili kanalları tespit edecek, doğru mesajlaşmayı gerçekleştirecek, dağıtım konusunu halledip stratejik planınızı belirlemiş olacaksınız. 

Önemli paydaşlarınız neye önem veriyor?  

Çalışanlarınızın, müşterilerinizin, hissedarlarınızın ve analistlerin en çok neyi önemsediklerini bilmek gerekiyor. Medya izleme ve sosyal dinleme teknolojisinden istifade ederek onlarla ilgili bilgileri ortaya çıkarabilirsiniz.  

Ne tür içerikle ilgileniyorlar ve geçmişte bu işe yaradı mı? 

Hangi tür içerikleri çekici ve faydalı bulduklarını anlamanız gerekiyor. Onlarla görüşerek veya anketler vasıtasıyla bu çeşit bilgilere ulaşabilirsiniz. Ancak geçmişte yapacaklarını söyledikleri şeyleri yapmadıkları veya farklı yapmış olabilir.  

Yapay zekâ destekli teknolojilerle günümüzde artık elde ettiğiniz verileri eleme ve lazım olan iç görüleri elde etmeniz kolaylaşmıştır. 

Nesnel bilgi ve önerileri tutarlı bir şekilde paylaşarak hedef kitleniz, paydaşlarınız ve medya nezdinde güvenilir bir kaynak nasıl olabilirsiniz? 

Bunun için başka hiçbir kimsenin temin edemeyeceği bilgi veya görüş sağlayabilecek sektörde görünürlük kazanmış, sosyal medyadan keyif alan 1-2 adet uzman ve sözcüye sahip olmalısınız. Ayrıca hedef kitlenizin ulaşabileceği kıymetli özel verileriniz veya eşsiz öngörüleriniz de gereklidir.   

Rakiplerinizin ne yaptığını ve nerelerde bahsedildiğini takip ediyor musunuz? 

Bu şekilde takip, mesajlaşmanızı nasıl farklılaştıracağınız konusunda sizi bilgi sahibi yapar. Bunun dışında rakip markalardan bahseden ancak bizim markamızdan söz etmeyen sektör içerik, yayın ve yazarlarını da ortaya koyar. 

Son olarak iki hususu ifade etmek gerekirse; 

İçerik stratejimizde markamızı medya ve paydaşlar önünde konunun uzmanı, kilit düşünce lideri ve güvenilir bir bilgi kaynağı olarak konumlandırmamız gerektiğini aklımızdan çıkarmayalım. 

Yaptığımız çalışmaların işletmemize etkisini ve yatırım getirisini gösterecek ölçümleri  yapmayı ihmal etmeyelim.