İçerik Pazarlama Stratejisinin Geleceği

/ / PR Makaleleri

Bir marka doğru içerik pazarlama stratejisi seçtiğinde müşterilerinin ve ziyaretçilerinin içeriklerle ilgilenme, etkileşime girme ihtimali artıyor.  Pazarlama ekipleri içerik pazarlaması, reklam ve değişik yöntemleri veya unsurları olan satışı artıran kolaylıklara bütçelerinin yaklaşık üçte birini harcıyorlar. Bu bakımdan hedef kitlelerine yönelik yaptıkları bu çalışmaların doğru olduğundan emin olmak istiyorlar.

Halen elde bulunan içerik yaratma stratejisi gelecek ay ve yıllarda da önemini koruyacak olan video içerik, daha da belirgin olanı kişiselleştirilmiş video içeriğidir. Bu kolaylıklar müşterinin satın alma yolunda bir sonraki atacağı adımı da olumlu etkiliyor. Bu tür faaliyetler sadece müşteri etkileşimini sağlamakla kalmıyor ayrıca hedef kitleyi müşteriye de dönüştürüyor. Burada işin içinde müşteri ile yaratılan hissi bağın yanında verilen değerli bilginin varlığı da söz konusu oluyor.

Sözgelimi ünlü bir spor markası bir maratonun destekleyiciliğini yaparken ünlü bir spor kulübüyle olan faraza 30 yıllık işbirliğini müşterilerine hatırlatmak istediğinde maratonun tüm paydaşlarını farklı noktalarda videoya dâhil ederek filme çekiyor. Ertesi gün her birine kişiselleştirilmiş videolar gönderiyor. Bu tür videoların açılma oranı %113 olurken şirketin web sitesine yapılan tıklama giysi satışlarda büyük bir artışla sonuçlanıyor.

Şirket istenen hedeflere ulaşabilmek için kampanya geliştirirken pazarlama ekiplerinin kafalarında hep belirli bir aksiyon vardır. Kişiselleştirilmiş videolar müşterileri yaptıkları alışveriş seyahatlerinde pazarlamacının aklında olan işte bu hedefe doğru yönlendirir. Biraz önce değinildiği gibi marka müşterilerde uzun soluklu işbirliğini hatırlatırken müşterilerinden duygusal cevabı alarak marka farkındalığını yükseltiyor ve onlara ileriki yıllarda da hatırlayacakları bir alışverişe sürüklüyor.

Son olarak şirketler bu tür kişiselleştirilmiş video içerikleri üretmeye bakarken ilk yapmaları gereken şeyinde müşteri hakkında yüksek kalitede bilgi toplamak zorunda olduklarını bilirler.. Burada müşteri hakkındaki kıymetli özel bilgilerin genel bilgilerle harmanlanarak mükemmel bir karışım elde edilmesi icap ediyor. Bu şekilde kendisine ilgisiz bir videonun gösterilmesini ertelemeyecektir ya da çok kişiselleştirmiş diye onları şirketin ne tip bilgiler topladığını merak edecektir.