İçerik pazarlama, bugünün dünyasında, elde edilmesi ve ulaşılması büyük bir çaba gerektiren sayıları da git gide artan pazarlamacılar için günümüzün bir hedefi, gizemli kutsal çanağı haline geliyor.
İyi yönetilen ve çalışan bir içerik pazarlama kampanyası bir taraftan firmaların hedeflerini yakalamasını sağlıyor diğer taraftan da hem mevcut müşterileri muhafaza, hem de eskileri tekrar canlandırma ve son olarak ta yeni müşterileri çekmek için çok önemli bir vasıta haline geliyor.
Yaptığınızın yatırımın, harcadığınız mesainin geri dönüşünü ifade eden ROI (Yatırımın Geri Dönüşü), buna dâhil olan planlama ve bütçelemeyi doğruluyor.
Birinci adım
Bir küresel konum sisteminde (GPS) olduğu gibi, hedef belirleme önemlidir, zira hedef ayarlama, pazarlamacıları kampanyanın nerede olduğu konusunda haberdar kılarken, iyi veya kötü, nasıl gittiği hususuna da dikkat çeker. Bazı pazarlamacılar ya çok satış yapmakla ilgili ya da belirli bir görevi yerine getirmek ile ilgili nihai basit bir hedef belirleme hatasına düşerler. İçerik hedefleri ise daha belirli ve ölçülebilir türden olmalıdır.
Oyun sonu hedeflerine ilaveten, hedefler hem hedef kitleyi hem de başarının nasıl ölçüleceğini tanımlamalıdır. Hedefler ayrıca içerik hedefine ne kadar sürede ulaşılacağı ve başarılacağına dair bir zaman çizelgesi de içermelidir.
İkinci adım
Marka şayet hâlihazırda bir içerik pazarlama stratejisine sahipse, bunu büyük olasılıkla yeniden tanımlanması gerekiyor. İçerik Pazarlama Enstitüsünün (CMI) son birkaç yıldır yaptığı araştırmalar marka farkındalığının, güvenilirliğin ve müşteri eğitiminin istikrarlı bir şekilde her yıl geçerli, değişmeyen hedefler olarak var olduğunu ortaya koydu. Bu öncelikler durumu ankete katılanların yüzde 71’inin verdiği cevaplarla da sabit oldu.
Yeniden odaklanma
Şayet marka pazarlama stratejisinin, yatırımın geri dönüşünü (ROI) olumlu bir şekilde etkilemesi isteniyorsa satış ve önemli faktör olan müşteriye odaklanmak icap ediyor. Bu durum araştırma sonuçlarına göre gelen cevaplarda gerek B2B gerekse B2C de yatırım geri dönüşünü (ROI) artırmayı temin için potansiyel müşteri ve satışa tekrardan odaklanılmasının önemli olduğunun gerekliliğini gösteriyor.
Doğrulama
Markanın doğru yolda ilerlediğini doğrulamak için başarı ölçen araçlara da yatırım yapılması lazımdır. Bu hem araç gereç hem de konunun ehli bir veya iki uzmandan istifade etmeyi beraberinde getirebilir.
Her şey yerli yerine oturduktan sonra firmalar kendilerini çoklu dokunma özellikli modele ayarlayabilirler. Bu modelde firmalar müşteri ile ilk temasından konuyu satışa kadar götürecek safhada etkileşimleri analiz ederek, dikkate alarak gerekli değişikliklerin yapılmasını sağlarlar.
Sabır
Şunu kabul etmek lazımdır ki içerik pazarlama stratejisi bir gecede başarının geleceğini garanti etmez. Nadiren böyle bir durum söz konusu olabilir. İçerik Pazarlama Enstitüsünün (CMI) çalışmaları bunun 1- 1,5 sene alabileceğini söylüyor. Dolayısıyla her şey yolunda gitse bile başarılı bir kitle tesis etmek ve büyütmek zaman alıcı olduğundan sabır gerektirir.