Hayatı Instagram’da Yakala…

/ / Manifesto Akademi

Hayatı Instagram’da Yakala…

Bir süredir hayatı instagramdan takip ettiğimi fark ettim. Yeni açılan mekanları, nerede hangi etkinlik olduğunu, moda markalarının yeni koleksiyonlarını, partileri ve daha bir çok şeyi… Üstelik bu yeniliklerden haberdar olurken, bunları deneyimleyen kişilerin yorumlarını görerek birçok avantaj yakaladım. Halkla ilişkilerle uğraşan ve işi gereği her türlü organizasyonu, yeni markayı, ürünü, oteli, restoranı bilmek zorunda olan biz sektör profesyonelleri için sosyal medyanın özellikle de instagramın bulunmaz bir nimet olduğu kanısındayım. Öncelikle gazetecilerin, trendsetterların ve tabi ki son kullanıcının nabzını ölçen inanılmaz bir dünya. İnstagram’da paylaşılan fotoğraf ve yorumlar sayesinde moda, sanat, etkinlik ve daha birçok konu hakkındaki kısa ve eğlenceli bir yöntemle haberdar oluyorum. Üstelik bu bilgilere sahip olurken çok fazla zaman harcamıyorum. Haberdar olduğum konuları işimde ve hayatımda fazlasıyla kullanıyorum. Sosyal medyanın sunduğu nimetlerin, etinden ve sütünden sonuna kadar yararlanmaya çalışıyorum.

Nasıl olduğuna gelince, işte size birkaç örnek…

Bilirsiniz yeni bir ürünün lansmanı her müşteri için çok önemlidir. Her zaman daha önce kimsenin gitmediği, kimsenin bilmediği farklı ve sıra dışı bir lansman yapmak ister. Çünkü lansman yapılacak mekanın ürünün tanıtımı kadar etkili olduğunu bilir. Kesinlikle de haklıdır, biz iletişim danışmanları da buna sonuna kadar katılırız. Ama biz tüm gün çalışırken bu mekanı kim bulacak. İşte bu noktada devreye giriyor instagram. Üstelik tarafsız bir gözle… İster bir trendsterın paylaşımın değerlendirmeye alırsınız ister herhangi bir müşterinin. Ama sonuç olarak son dönemde İnstagram’da herkesin dilinde olan ve merak edilen mekanı müşterinize önerebilirsiniz. Bloggerlerın yeni ürünleri paylaştıkları hesaplarında ürünle ilgili feedbackte bulunan kullanıcıların yorumlarından yola çıkarak basın bültenlerinde ürünün aklınıza gelmeyen özelliklerini kullanarak harika metinler yazmakta mümkün. İşimiz gereği hizmet verdiğimiz markaların rakiplerini yakından takip etmek zorundayız zaten;  ama bunları her sabah gelen sıkıcı medya takip sayfalarının yanı sıra instagramdan takip etmek işimizi biraz olsun daha keyifli hale getiriyor diye düşünüyorum.

İletişim detaylarda gizlidir

Ya da sevgili moda bloggerlarının her gün paylaştığı onlarca post sayesinden hangi ürünün hangi markaya ait olduğunu alışveriş merkezlerini gezmeden öğrenebilirsiniz. Ne işinize mi yarar? Her hafta yaptığınız haftalık toplantılarda hizmet verdiğiniz marka yöneticisinin lovemark’ı olan markayı keşfedersiniz. Konuşmalarınızda o markadan vereceğiniz örneklerle kurumsal iletişimcinin kalbini kazanırsınız, kendisini size yakın hissetmesini sağlarsınız. Dahası da var, en yakın çalışma arkadaşımız olan gazetecilerin ilgi alanları, özel zevkleri ve sevdikleri konular hakkında bilgi sahibi olabiliriz. Biliyorsunuz artık farklılaşmanın yolu kişiselleştirmekten geçiyor. Dünyaca ünlü markalar kişiselleştirilmiş ürünlere yatırım yapıyor da, biz niye en ön planda olan ürünümüz basın bültenlerine yatırım yapmayalım. Onun ilgi duyduğu alandan yola çıkarak bülteni başka bakış açısıyla kaleme alsak fena mı olur. Böylece bültenimiz elinize ulaştı mı diye aramak yerine, belki onun bizi aramasını neden oluruz. Örnekleri çoğaltmak tamamen sizin bakış açısınız, bilgiyi nasıl kullandığınız ve yaratıcılığınız ile ilgili. İnstagram başta olmak üzere sosyal medyayı hayatımızdan çıkartmayacağımıza göre, ondan zevk almaya ve faydalanmaya bakalım…