Halkla İlişkilerde Beklentiler Nasıl Saptanır ?

/ / PR Makaleleri

Halkla ilişkiler, çok yönlü, çekici ama esas itibariyle stresli hatta bu konuda dünyada ilk 10 işten biri kabul ediliyor. Buda çoğunlukla yeni müşteriler kazanma uğruna verilmemesi gereken sözlerin yerine getirilemeyerek karşımıza çıkıyor. Bu bakımdan hareket tarzımızı aşağıdaki gibi ayarlarsak olduğunca stresten kurtulabiliriz.

Geri bildiriminizde samimi olun  

Müşterinizin bazen kazanacağından emin olduğu bir hikâyesi olabilir, ancak sizin halkla ilişkiler uzmanı olarak bu konuda hikâyenin ya da fikrin başarılı olacağından emin olmaya bilirsiniz ya da çok şansının az olduğunu görebilirsiniz, zira hikâye ya medyanın ilgisini çekecek seviyede değildir ya da zaman uygunsuzdur.  Halkla ilişkiler uzmanı bunun başarılı olamayacağını gördüğü zaman samimi bir şekilde fikirlerini müşteriye söylemelidirler. Bu belki üzerinde tekrar çalışılması eksik kısımların tamamlanmasını gerektirebilir.

Neyin gerekli olduğunu ya da ne istendiğini açıklayın

Şunu kabul etmek gerekir ki işbirlikçi fikirler araştırma, emek ve yaratıcılıkla başarılı hale gelebilir. Şayet bir ürün lansmanının ana üst düzey bir yayında yer almasını istiyorsanız sizin gazetecilere verdiğiniz bilgiler ya da sadece sizden duydukları onları tatmin etmez, kesinlikle ürünü bilen üçüncü kişilerle görüşmek ve onların deneyim ve bilgilerine müracaat edeceklerdir. İş hikâyesini anlatımda finansal bilgiler öne çıkar, firma sağlam finansal yapısıyla haber için güven yaratır.

Başarıyı gizleyebilecek zorlukları tespit edin

Kovit-19 salgın süreciyle birlikte bu günlerde Amerikan başkanlık seçimi kargaşasını da yaşıyoruz. Burada salgın ve seçim haberleri medyada geniş bir yer kaplıyor. Bu şartlarda müşterinizin haberin dolayısıyla ürün hikâyesinin yayınlanması için baskılarına dirençli olmak onlara açıklamalarda bulunmak zamanlama konusunda sabırlı olmalarını temin etmek sizin göreviniz olacaktır.

Bu Halkla İlişkiler, başka bir şey değil

Haber işi 7 gün 24 saat sürüp gider, burada halkla ilişkiler uzmanı gerek medya konusunda gerekse müşteri ihtiyaçları konusunda iyi eğitimli olmalıdır. Başka işlerin farklı çalışma şekil ve zihniyeti olabilir. Sizin müşteri talepleri ve geliştirilmesi konusunda zihninizin hep berrak yaratıcı sizin de bizzat çabuk ve pratik olmanız gerekiyor.

Asla medyada yansıma garantisi vermeyin

Şayet bir halkla ilişkiler uzmanı size kazanılmış medyada yansıma alınır diyorsa ondan hemen uzaklaşın, zira bu para ödeyerek satın aldığınız medyadan çok farklı. Burada sizin ürününüz gücüyle etkisiyle kulaktan kulağa insanlar arasında paylaşılıp yayılmıyorsa kendiliğinden kazanılmış bir hak gibi haber olup medyada yer almaz. Halkla ilişkiler uzmanı olarak gazeteciyi hikâyenizin yansıma alması için zorlayamazsınız onlar istedikleri zaman neyi yansıtacaklarına kendileri karar verirler, dolayısıyla işin bir iletişim ve iyi ilişkiler işi olduğunu unutmayın. Gazetecilere işlerini sizin hedeflerinize ulaşma istikametinde yapmalarını temin için ortamı ve içeriğin niteliğini iyi hazırlamanız gerekecektir.

Her şey yansımayla ilgili değil

İyi bir halkla ilişkiler kampanyası müşterisinin hikâyesini doğru hedef kitleye ulaşmasını temin için marka veya kurumlarını ana medya hedeflerine bağlar. Pek tabi bu faaliyetler her zaman yansıma ile sonuçlanmaz. Ama müşterinizle gazeteciyi bir araya getiren arka plan mülakatlar ileriye dönük avantajlar sağlar gazeteciye sizi daha iyi tanıma fırsatı verir.

Kazanılmış medya sihir değildir

Kazanılmış medya bazen satış beklentisi oluşturabiliyor, bu esas itibariyle bir farkındalık oyunudur. Konumlandırmalar markayı karar vericilerin önüne getirmek ve zaman içinde etki yaratmak için yapılan çalışmalardır. Şirket ismi ya da marka yeteri kadar makalelerde görülürse insanlar markanın sunumları ve vaatlerine daha iyi vakıf olur satın almalarda seçenek olarak görürler.

Halkla ilişkileri satışla karıştırmayın

Halkla ilişkiler uzmanı hazırlayacağı içeriği hikâyeyi satış maksadıyla değil ürün hakkında hedef kitleye bilgi vermek tanıtımını yapmak için kaleme alır.