Halkla İlişkiler (PR) kariyerinin size uygun olup olmadığına dair 6 işaret

/ / PR Makaleleri

U.S. News & World Report, içlerinde en iyi teknoloji mesleklerinin, en iyi eğitim mesleklerinin de olduğu öne çıkan 12 meslek dalında sıralama yaptı. En iyi yaratımcı ve medya işleri sınıfında ise halkla ilişkileri 3 üncü sıraya yer aldı. Halkla ilişkiler uzmanları, şirketlerinin haberlerini ve girişimlerini tanıtmanın yanı sıra çevremizdeki değişiklikleri duyuruyorlar. En iyi yaratımcı ve medya işlerinde sanat yönetmenleri ilk sırayı, koreograflar 2 inci sırayı alırken beynin sağ tarafıyla düşünmenin uzun vadede insana çok şey kazandırdığı vurgulandı. İlerlemeniz için fırsatlar sunan PR mesleği pazarlama faaliyetlerinde de önemli bir işleve sahip oluyor. Ama şunu unutmamak lazım ki PR artık destekleyici ve tamamlayıcı rolden işin merkezine oturan bir konuma geliyor.  

1. Sürekli telefonunuza bakıyorsanız, 

Bilgisayar ya da akıllı telefonda oynanan Candy Crush gibi oyunları bir tarafa bırakalım, halkla ilişkiler uzmanlarının çoğunun yanından e-postalara ve sosyal medya takipçilerine cevap vermek, bir gazete muhabiri veya müşteriyi aramak için telefonları eksik olmaz. Halkla ilişkiler mesleği, nasıl facebook, Twitter 7/24 çalışıyorsa, o da sabah 9 akşam 6 yapılan bir iş değildir. Zevkle izlediğiniz bir televizyon programında bile bir muhabir sizi aradığında her şeyi bir kenara koyup büyük bir keyifle muhabire odaklanabiliyorsanız siz bu meslek için biçilmiş bir kaftansınız demektir. 

2. Süreli bir işi son dakikada olsa bile yetiştirme, gayretiyle başarılı olabiliyorsanız, 

Halkla ilişkiler uzmanları genelde müşteri ve yönetici beklentilerinin baskısı altındadırlar. Süreli hedeflere vaktinde ulaşmanın, verilen kotaları doldurmanın stresini yaşarlar. Bu duruma uyum sağlayanlar yani sorunları çözmek hedeflere ulaşmak için gerekli motivasyonları üretenler başarılı oluyor ve meslekte yükseliyorlar.  

3. İlişki kurmada ustaysanız, 

Genelde halkla ilişkiler uzmanlarını dışa dönük olduğu şeklinde bir yanlış algı vardır. Elbette dışa dönüklük iletişim kurmada önemlidir ama kurumlarının istediği hedefleri yakalamak için halkla ilişkiler uzmanlarında bulunması gereken esas unsur müşteriler, ortaklar, satıcılar ve diğer taraflarla ilişkiler kurma ve sürdürme konusunda yetenekli olmadır. 

Halkla ilişkiler profesyonellerini işlerinin bir parçası olan pazarlama, reklam, insan kaynakları bölümlerindeki meslektaşları ve yöneticilerle işbirliği yaparken görüyoruz. 

İletişimde bulunduğunuz insanları iyi dinler onların neyi motive ettiğini anlar ve insanları bir araya getirmede başarılı oluyorsanız bu adres sizin için doğru yerdir. 

4. Ayrıntılara odaklanabiliyorsanız, 

Halkla ilişkiler uzmanları, büyük resmin birçok önemli ayrıntıyı içerdiğinin bilinci içindedirler. Sizde bu konuda iyiyseniz halkla ilişkiler mesleği sizi çok yaratımcı olmaya olanak sağlarken akıllı iletişimciler iş hedeflerini halkla ilişkiler gayretlerine bağlarlar. Ortaya çıkacak değerin ölçümlenmesinden bir sıkıntı yaşanmamasında emin olmak içinde işlerini iki değil üç kez kontrol ederler.   

5. Kaleminiz kuvvetli ise, 

Bir Shakespeare olmak zorunda değilsiniz, ama kaleminiz kuvvetli ise meslekte kendinizi çok daha iyi yerlere gelme ve daha çok müşteri edinmede fırsatlar doğacaktır. 

Etkili yazma alışkanlıkları edinmeniz ve AP diye adlandırılan Amerikan gazetelerinde yazma usulünü geliştirmeniz sadece medya ilişkilerinizi geliştirmekle kalmayacak aynı zamanda sosyal medyada bu işin üstadı olarak çok iyi bir konuma gelecek birçok misafir blogların kapısını size açacaktır.  Kısaca müşterileriniz ve firmanız için olağanüstü bir marka gazetecisi ve hikâye üreticisi olmanıza yardım edecektir. 

6. Reddedilme ya da hayırlara karşı bağışıklık sisteminiz güçlüyse, yılmadan konunun üzerine gidebiliyorsanız, 

Şayet alakasız veya eften püften haberlerle baş başa kalmış gazetecilerin sizin onlara gönderdiğiniz hikâyelerle ilgili, duymak istediğiniz cevaplarda “hayır” ya da “şu anda henüz bir şey yok” demelerine alışıksanız bu mesleğe girmenizde mesele yok. Pek tabii bu sadece gönderdiğiniz hikâyelere ret cevaplarıyla sınırlı kalmadığını ve onun da ötesine geçtiğini kabullenmeniz gerekiyor. Kampanyaların başarıya ulaşmadığı zamanlarda bile ümitsizliğe kapılmıyor kararlılık gösteriyor denemeye devam edebiliyor ya da yeni kampanyalarda daha farklı fikirler üretebiliyorsanız bu iş size çok uygundur diyebiliriz.