Halkla ilişkiler gerçekte güven sağlamadır.
Ve Satıcıdan Satıcıya firmalarda bunu temin etmenin en iyi yolu müşteri basın bültenidir.
Bir müşteri basın bülteni markaya birçok şekilde yardımcı olur:
- Üçüncü kişilere ürününüz ile ilgili iddialarınızın gerçek olduğunu sağlar
- Ürününüzün kullanım şeklini ilgi uyandıran ve bağlantılı bir şekilde seslendirir ve
- Müşterinin marka yetkisini, kendinizinkini yükseltmek için ödünç alır.
Bu faydalar özellikle müşteri onayı artan bir şekilde önemli olduğu dönemlerde değerlidir. Halkla ilişkiler uzmanlarının bire altı oranında gazetecileri geçtiği medya çevresinde gazete muhabirleri ve editörler müşterinize bir mülakat sunmadıkça sizin haberinize bakmayacaklardır.
Bu arada, Potansiyel birçok alıcının müşterilerinizin o ürün hakkında söyleyecekleri bir şeyleri olup olmadığını öğrenmeden satın almayı reddettikleri ortamda Satıcıdan Satıcıya derlenmiş ürün görüş ve bilgi sitelerinin kullanımı son 3 yılda patlama yaşandı. Anketler şunu göstermektedir ki alıcılar sanal olan birçok marka pazarlamasından ziyade müşteri referanslarına güvenmektedirler.
Söylemesi Yapmaktan Kolaydır
O zaman neden daha fazla marka, basın bültenlerini halkla ilişkiler programlarının önemli öğesi haline getirmesin? Çünkü bunu yapmak tek başınıza olmaz. Birçok marka basın bültenlerinin parçası olmaya istekli müşteriler bulmada zorluk yaşamaktadırlar.
Bu duruma birde müşteri cephesinden bakın. Bunun onlara ne faydası var?
Geleneksel basın bülteni müşteriden çok markayı kahraman yapar. Bu şu şekilde gelişir:
- Başlık “ Müşteri Markaları Çözülemeyen Bir Problem Olduğunda Seçer” ifadesini duyurur
- Basın bülteninin gövdesi, markanın, günü kurtarmak için problemi vaka analizi formatında çözüm-sonucu içerir.
- En tepede bültenin önemli kısmı müşterinin markayı öven kotasyonudur.
Siz müşterinin bültende görünmesinin den daha az heyecanlı olabileceğini görebilirsiniz. Birçok şirket sonunda bu tip bültenlerde yer almak istemedikleri için sigorta poliçelerine sahiptir.
Bülteninizi Kazan-Kazan Düşüncesiyle Kurgulayın
O takdirde Satıcıdan Satıcıya markalar müşterilerinin bu heves eksikliğinin üstesinden nasıl gelirler?
Sizin değil, müşterinin hedefini en başa koyarak bülteni yeniden konumlandırırlar.
Onları kahraman yapın ve alıcıların ürün noktalarına daha basit bir tarzda ulaşmalarına izin verin.
Kazan-kazan bülteninin formatı aşağıdaki gibi gider:
- Başlığın verdiği mesaj “Müşteri Sanayisini Yeni İnavasyonlar Katarak Devam Edecek”
- Bültenin gövdesi müşterinin hedeflerine odaklanıyor ve nasıl onları başardıklarını ifade ediyor ve
- En üstte kotasyon müşteriyi öven ve müşterinin vizyonunu yerine getirme fırsatından dolayı memnun olduklarını ifade eden bir teşekkür kotasyonu.
Farkı görebiliyor musunuz? Şayet ben müşterinizin halkla ilişkiler temsilcisi olsam ve siz benim önüme böyle bir basın bülteni getirseniz onaylamamak için aptal olmam gerekirdi.
Siz hatta böyle bir bülten üçüncü kişilerden gelse bile bunun birisinin kendilerine yapabileceklerinden daha fazla müşteriye yardım edeceği konusunda münakaşa bile edebilirsiniz. Siz artık bülteni markaya olduğu kadar müşteri için üçüncü kişi onay formatına dönüştürdünüz. İşte bu kazan-kazan.