Gerçek Zamanlı Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılmalıdır?

/ / PR Makaleleri

Gerçek zamanlı pazarlama (Real-time marketing) olarak adlandırılan olgu aslında yeni bir kavram değil. Bu kavramın günümüzde çok daha popüler hale gelmesinin ve markaların pazarlama aksiyonlarına direkt olarak dahil olmasının nedeni ise çok açık. Sosyal Medya.

Sosyal medyanın ortaya çıkışı ile birlikte markalar hedef kitleleri ile doğrudan temasa geçebiliyor ve hedef kitleleri ile anlık olarak konuşabilme şansı elde edebiliyorlar. Bu özelliği ile sosyal medya, markalara anlık fırsatları avantaja dönüştürebilme konusunda çok büyük bir imkân tanıyor. Bu da aslında eski bir kavram olan ama an itibariyle bütün avantajları ile tekrar keşfedilen gerçek zamanlı pazarlama (Real-time marketing) olgusunu gündeme getiriyor.

Gerçek Zamanlı Pazarlama Nedir?

Gerçek zamanlı pazarlama (Real-time marketing), genel hatları ile markaların özellikle sosyal medya söz konusu olduğunda bu kanallarda ortaya çıkan anlık fırsatları gündemi ve gelişmeleri de takip ederek fırsata dönüştürmesi olarak tanımlanabilir. Gerçek zamanlı pazarlama yapabilmek için mutlaka bu alanda özel olarak konuşlanmış bir ekibe ihtiyacınız var. Özellikle sosyal medyadaki gelişmeleri anında takip eden, hedef kitle ile marka arasında bir köprü vazifesi gören ve ortaya çıkan fırsatları değerlendirme kabiliyetine sahip bir gerçek zamanlı pazarlama ekibi bu anlamda oldukça değerli.

Gerçek zamanlı pazarlama (Real-time marketing), bu alanda oluşturulmuş profesyonel bir ekibi ve nasıl hareket etmesi gerektiğini bilip, anlık fırsatlara reaksiyon gösterme yeteneği yüksek olan pazarlama zekâları ile organize olmuş bir marka pazarlama departmanı için bulunmaz bir nimettir. Markalar ortaya çıkabilecek anlık fırsatlara hedef kitlelerinin ilgisini çekebilecek stratejik aksiyon hamleleri ile doğru reaksiyon gösterdiklerinde benzerlerinden bir çırpıda ayrılmış olacaklardır.

Gerçek Zamanlı Pazarlama Nasıl Yapılmalıdır?

Gerçek zamanlı pazarlama (Real-time marketing), pazarlama zekâsı yüksek profesyoneller tarafından yapılmalıdır. Güncel gelişmeler çok yakından takip edilmeli ve markanın hedef kitlesinin ne tip reaksiyonlardan hoşlanabileceği yakından tespit edilmelidir. Güncel gelişmelerden hedef kitle uyumlu olanları ayıklanıp, bu gelişmelerin ortaya çıkardığı anlık fırsatlar çok iyi süzülmelidir. Bu fırsatlara uygun bir aksiyon planı yapılıp, işin içine bir de keskin bir pazarlama zekâsı yerleştirilirse Gerçek zamanlı pazarlama (Real-time marketing), tam olarak istenilen verimi sağlamış olacaktır.