Farklı Pazarlara ve Üretime Yatırım Yapan Zen Pırlanta, Global Marka Olma Yolunda İlerliyor

/ / Manifesto Blog

Pırlantalı mücevher sektöründe yaptığı yatırımlarla dikkat çeken Zen Pırlanta, 2023’ü onbirinci kez  pırlantalı mücevherde ihracat lideri olarak tamamladı. 2023’ün ikinci yarısında dünyanın en büyük pırlantalı mücevher üretim merkezlerinden biri olan tesisini faaliyete geçirdi.

Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, son 1,5 yıla ilişkin yaptığı değerlendirmelerine, Elmas Kule’de kurdukları mücevher üssü ile dünyanın sayılı pırlantalı mücevher üretim merkezlerinden biri olduklarını belirterek başladı.

Emil Güzeliş, üretim merkezine yapılan yatırım ile 600 kişilik bir istihdam sağladıklarını ve ayda 60.000 adet mücevher üretildiğini belirtti.

En Çok Tercih Edilen Ürünler; Tektaş, Su Yolu Bileklikler ve Su Yolu Kolyeler

Türkiye’nin en iyi mücevher ustaları ile üretim yaptıklarını dile getiren Emil Güzeliş, aylık satış hareketlerine baktıklarında en çok tektaş, tamtur, su yolu bileklik, kolye ve baget pırlantaların tercih edildiğini aktardı.

Son yıllarda hem Türkiye’de hem dünyada erkeklerin de pırlantaya ilgi duymaya başladığını belirten Güzeliş; “En son Babalar Günü’nde bunun etkilerini çok net gördük. Genel olarak geçtiğimiz yıllara göre erkek mücevherleri satışlarında %100 artış yaşıyoruz” dedi.   

Yeni Pazarlara Yelken Açmaya Devam

Emil Güzeliş, üç markası olan Zen Pırlanta, Blue Diamond ve D Diamond ile dünyada toplam 384 mağaza ile hizmet verdiklerini, cornerlar ile birlikte bu sayının 24 ülkede 531 noktaya ulaştığını paylaştı. Güzeliş, faaliyet gösterdikleri ülkeleri ABD, İngiltere, Almanya, Avusturya, Hollanda, Belçika, Arnavutluk, Bulgaristan, Slovakya, Kosova, Makedonya, Sırbistan, Kazakistan, BAE, Irak, Kuveyt, Katar, Fas, Mısır, Cezayir, Liberya, Kıbrıs, Hindistan, Çekya olarak belirtti.

Artan üretim hacmiyle yeni pazarlara da girmek üzere çalışmalar yapıldığını belirten Güzeliş, Panama ve Kanada’da da görüşmelerin başladığını iletti.

Zen Pırlanta, Hindistan Pazarında

Güzeliş, Hindistan pazarına adım atmak amacıyla bir ortaklık gerçekleştirdiklerini söyleyerek; “İlk mağazamızı Ağustos başında Mumbai’de, ikinci mağazamızı ise Aralık ayında açacağız. Pırlantalı mücevher alanında en hızlı büyüyen pazarlardan biri olan Hindistan’da tercih edilen bir marka olmak istiyoruz” dedi. 

2023 yılı İhracatı, 80 milyon $

Türkiye’nin en büyük pazarlarının Dubai, Amerika Birleşik Devletleri, Irak ve Avrupa Birliği ülkeleri olduğunu vurgulayan Emil Güzeliş, 2023 yılında 80 milyon dolar ihracata imza attıklarını ve bu konudaki liderliklerini devam ettireceklerini söyledi.

“Yapılan Sürekli İletişim ile Pırlanta Gerçek Yerini Buldu”

Güzeliş, pırlanta iletişimine yıllar önce başladıklarını belirterek, sözlerine şöyle devam etti: “Bu konuda öncülük ettik. Artık tüm sektör iletişim yapıyor. Böylelikle sektörümüz büyüyor, pırlanta her geçen gün ulaşılabilir hale geliyor. Dünyanın en kalıcı, en değerli hediyesi olan pırlanta artık gerçek yerini buldu. Alınan tüm hediyelerin zamanı, modası geçiyor, ama pırlanta kullanım süresi sonsuz olan bir hediye.”

“AVM’ler perakendenin ve markaların gelişmesinde önemli rol oynuyor”

Güzeliş, Türkiye’de günlük tüketici hareketlerinin büyük bir kısmının alışveriş merkezleri üzerinden sağlandığını aktardı. Alışveriş merkezlerinin, perakendenin ve markaların büyümesine çok önemli bir katkısı olduğunu ekleyerek, buralarda mağazalaşmaya devam edeceklerini belirtti.