Etkileyici bir İçerik oluşturma neden bir Sponsorluk değil de, bir Ortaklık?

/ / PR Makaleleri

Özgünlüğe dönüş ani bir deprem gibi gerçekleşirken, bir kısım markaları batmaya veya su yüzünde kalmaya zorlayacak gibi göründü.  Kovit öncesi influencer pazarlamada sürekli olarak bu balonun patlayacağını duyuyorduk. Ve olan oldu, dünya daha kötüye gitti. Ama influencerlerin etkin olduğu ve yönettiği internetin küçük bir köşesinde bu canavarca değişimden, hayatımızda güzel bir şey ortaya çıktı. Bu değişime ya uyum sağlayacağız ya da yok olup gideceğiz.  

Influencer pazarlama, senelerce iş dünyasındaki ticari işlemler gibi çalıştı. Yatırımın geri dönüşü hesapları yapıldı. Ama şimdi insan etkisinin gücünün bir bakıma geri geldiğini görüyoruz. Bu gücü insanlara nasıl ulaşacağımızda kullanacak, insan bağlantılarını, etkileşimlerini bir orkestra şefi gibi yöneteceğiz. Bakınız, sponsorluktan değil ortaklık tesis etmekten söz ediyoruz. Ortaklığı ön plana çıkarıyoruz, ona vurgu yapıyoruz. 

Geriye doğru bakarsak, bugün bir dev haline gelen influencer pazarlamanın on yıl önce ortaya çıktığını tespit ediyoruz.  Bu yetenekli insanlar ( influencerlar) birdenbire bloglarda,  twitterlarda maharetlerini ve alışkanlıklarını karlı bireysel markalara dönüştürmeyi başardılar.  Bu güce kani olan pazarlamacılar influencerların uygun dedikleri içeriklerini kullanmaya başladılar. Ancak işler değişti, talepler arttı, daha küçük influencerlar geldi, her şeyin birbirine benzediği bir döneme girildi. İnanmadığı ürünü satmaya çalışan gerçek insanlara ulaşamayan bir safha. Burada ortaklığa ne oldu diyebiliriz.  Aşağıda ortaya konan hususları hayata geçirirseniz bunun da altından kalkarsınız.       

  1. Araştırmanızı yapın, 

Bir kampanyaya teşebbüs etmeden önce markanızın hedef kitlesini iyi anlamanız gerekecektir. Bu sadece onların demografik yapılarını değil aynı zamanda onları sizin kategorinizde gerçek alıcılara dönüştürecek olan bir nüans farkı olan psikografiklerini fark edeceksiniz.  

  1. Kültüre dikkat edin, 

Satın alma gücü olan bu insanlar sadece ürüne bakmazlar, sanatla, sporla ve siyaset gibi çok şeyle ilgilenirler. O zaman onları neyin heyecanlandırdığını, üzdüğünü ve güldürdüğünü araştırın, ortaya çıkarın. 

  1. Doğru bir ortak seçin, 

Bir influncerın bir You Tuber olmadığını unutmayın. Bu bir şirket çalışanı, bir hasta, bir yazar ve evet bir tik tok yıldızı olabilir.   

  1. İstediğinizi düşündüğünüz hikâyeyi oluşturun, 

Devam edin, ilerleyin kısa tatlı bir özet çıkarın ama sadece olması gerekenleri içersin. Siz hiç, bir sayfadan uzun bir CV’nin dikkate alındığını işittiniz mi veya siz olsanız uzun bir şeyi okur musunuz? Öyleyse hikâyenizi kısa tutun. 

  1. Influencerların bunu basmalarını sağlayın, 

Siz influencerları bir sebepten dolayı seçtiniz, halkta olumlu tepki yaratacak ses getirecek içerikler oluşturduklarına inandığınız bildiğiniz için seçtiniz. Bırakınız markanız için en iyisini, sihirli olanını yapsınlar, herkesle aynı olanını değil. 

  1. Ve dikkat edin. 

Videonun Instagramda yayımından sonra olacak pek çok şey var. Yorumları okuyun. Belki de sizi tamamen farklı bir ürün yaratmaya sevk edecek ilhamlar alacaksınız. Size dokunaklı bir hikâyesini gönderen bir takipçiye bir şeyler göndermek istemez miydiniz? Belki bir takipçi influencera fotoğrafla bir direk mesaj gönderecek, bunu sosyal kanalınızda yayınlamak için izin isteyebileceksiniz. Doğru influencer seçtiyseniz takipçilerle etkileşime geçecek soruları yanıtlayacak büyük işler başaracak, işte o zaman onların kıymetini daha iyi anlayacaksınız.  

Özetleyecek olursak, ortaklığın bir orkestra gibi yönetilmesi tamamen değerlerin paylaşılmasıdır.  

İnsan kitlenizi hem psikografik hem de demografik olarak markanızın hedefleri ile çiftleştirebilir, kültürel olarak nelerin olup bittiğini çözebilir ve mesajı paylaşacağınız mükemmel insanı bulabilirsiniz.  

Bu paylaşılan değerler metazori pompalanmaz, onun yerine yapacağımız şey insanları markamızın etki alanına çekme ve alış veriş seyahatlerinde eşlik etmemiz olacaktır.  

.