En iyi iletişim danışmanlığı şirketi nasıl olur?

/ / PR Makaleleri

Bugün artık heyecan verici boyutlarda bilgi akışının sağlandığı bambaşka bir zamandayız. Dijital medya ile iletişimin yeniden tasarlandığı,  her şeyin hızla değiştiği bir zamanı yaşıyoruz. Bu zamanda iş yapış şekillerimizi, mecralarımızı yeniden tanımlıyoruz. Bugünün bilgiye ve tüketime açlık duyan insanı  ancak bilgilenerek, farklılaşarak,  değer yaratarak tatmin oluyor.  Bu nedenle işi “iletişim” olanların, bu alanda çalışan profesyonellerin, İletişim Danışmanlığı Şirketlerinin, iletişim danışmanlarının ya da daha bilinen adıyla PR Danışmanlarının “anlamları bulma, anlam okuma ve anlam kazandırma” konusunda görevlerinin zor olduğunu ve ağır bir  sorumluluk altında olduklarını  rahatlıkla söyleyebiliriz.

İletişim danışmanlığı iyi bir iletişim sistemini gerektirir. İyi iletişim iki uçludur, tek taraflı bir propaganda değildir.  En iyi iletişim danışmanlığı şirketinin öncelikli özelliğinin doğru iletişim kurabilmeyi iş edinen -stajyerden, temsilciye, üst düzey yöneticiye, uzmana kadar- iletişim çalışanları ile mümkün olduğunu söyleyebiliriz. İyi donanımlı, birikimli, insanı seven, insana duyarlı, insan için çalışan farklı disiplinlerden gelen iletişimciler iyi bir iletişim danışmanlığı şirketinin en önemli sermayesidir.

Farklı sektörlerden onlarca markaya pek çok alanda hizmet veren İletişim Danışmanlığı Şirketi çalışanlarının finans, enerji, gayrimenkul, perakende, sanat, bilim, spor gibi farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olması verimli bir stratejik iletişim planı oluşturulabilmesi bakımından son derece önemlidir. Marka bilinirliği ve pazarlama odaklı etkinliklerin tasarlanmasından tüketicinin hayat felsefesi ile paralel hikayelerin oluşturulmasına kadar pek çok detay PR danışmanının görevleri arasında yer alır.

Herkesin kullandığı malzemelerle başkalarının yapamadığını yapmak ve yarının beklentilerini karşılayabilmek ancak entelektüel birikime sahip iletişim şirketleri sayesinde mümkün olabilir. En iyi PR Ajansı olmak, en iyi İletişim Danışmanlığı Şirketleri arasında gösterilmek kurumun içinden başlayarak hizmet verilen markaya, basına, medyaya ve üçüncü partilere kadar iletişimin bütün taraflarını doğru bilgilendirmekle, ikna etmekle ve inandırıcı olmakla kısaca iletişimi içselleştirebilmekle mümkün.

İletişime açık çalışan ve yöneticilerin verdiği  stratejik iletişim danışmanlığı hizmetinin başarısı öncelikle “iyi bir dinleyici” olmaktan, hatta dinlemenin yöntemlerini geliştirmekten de geçiyor. Her şey anlama ile başladığına göre Stratejik İletişim Danışmanlığı’nın başarısı hem temsil edilen markayı ve markanın hitap ettiği hedef kitleyi, hem de  içinde bulunduğu toplumu iyi dinlemekten, anlamaktan geçiyor.