EasyVit, Pazar Payını Yüzde 35’e Çıkardı

/ / Manifesto Blog

EasyVit, çocuklar ve büyükler tarafından güvenle tüketilen Omega – 3 kaynağı EasyFishoil ile son üç yılda büyük bir sıçrama yaparak pazar payını yüzde 6’dan yüzde 35’e çıkardı. Yaklaşık 210 milyon dolar büyüklüğe sahip Türkiye gıda takviyeleri pazarının öncü ve lider markalarından EasyVit, yenilediği formülleriyle hemen her yaş grubunda farklı ihtiyaçlara cevap verir hale geldi.  

Aktif yaşamı destekleyen kaliteli, bilime dayalı, yenilikçi gıda takviyesi ailesi EasyVit, 2020 yılında gerçekleştirdiği faaliyetleri ve 2021 yılına ilişkin hedeflerini paylaştı.

EasyVit’in ConCordix teknolojisiyle üretilen, şeker ilavesiz, beğenilen bir tada sahip, çiğnenebilir jel formdan oluşan Omega – 3 kaynağı EasyFishoil ürünleri, sağlık profesyonelleri, anneler ve çocuklar tarafından günden güne büyüyen ilgiyle tüketiliyor.

“Türkiye gıda takviyeleri pazarı, 2020’de yüzde 36 büyüdü”

Konuşmasına; “Yaklaşık 15 sene önce Farma Ege olarak gıda takviyeleri pazarında başladığımız yolculuğumuza yıllar içinde EasyVit’i de ekleyerek bugün alanında Türkiye’nin sayılı markalarından biri haline geldik. Takviye gıda pazarında kolajen peptitlerden oluşan Peptiline ve balık yağı içeren EasyFishoil olarak iki farklı markayla tüketicilere geniş bir ürün yelpazesiyle hizmet veriyoruz” diyerek başlayan EasyVit Yönetici Ortağı Mehmet Erden Kutsal, pazara ilişkin şu bilgileri paylaştı: Dünya gıda takviyesi sektörü 120 milyar dolar büyüklüğe sahip. Bu pazarın 44,1 milyar dolarlık kısmı, balık yağı pazarını oluşturuyor. Ülkemizde bu sektörün büyüklüğü, 2020 yılında Koronavirüs etkisiyle 210 milyon doları buldu. Baktığımız zaman 2019 yılına oranla geçen sene yüzde 36 büyüyen, hatta bu yılın iki ayında da yüzde 20’lik büyümeye imza atan bir sektörden bahsediyoruz. Dünyanın birçok ülkesinde gıda takviyeleri, son derece yaygın bir kullanıma sahipken ülkemizde, Koronavirüs etkisiyle de henüz yeni yeni trend oluyor diyebiliriz. Toplam 12 şehirde yapılan bir araştırma gıda takviyesi kullananların oranının 2020 yılı Şubat ayında yüzde 13, Mayıs ayında yüzde 30 gerçekleştiğini, yılın son 3 ayında ise yüzde 60 seviyesine çıktığını gösteriyor. Bu tercihler içinde en yaygın kullanım, Omega – 3 kaynağı balık yağı olarak göze çarpıyor.

“Pazarın sınırlarını genişlettik”

Mehmet Erden Kutsal anne babaların çocuklarına verirken tadı ve kokusundan dolayı yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle kullanımından vazgeçtikleri balık yağına bakış açısını EasyFishoil ile kökten değiştirdiklerini vurguladı. Kutsal; “ConCordix® teknolojisiyle balık yağının sevilen tadı, çiğnenebilen yapısı, oksidasyona karşı özel paketli ambalajıyla tazeliğini koruması ve kolay taşınabilirliği, sahip olduğumuz pazar payını her sene katlayarak arttırdı. Böylelikle Türkiye’de balık yağını halka sevdirerek, pazarın sınırlarını genişleten marka olduk” dedi.

“EasyFishoil ile Türkiye çocuk balık yağı pazarı yüzde 70 büyüdü”

Kaliteli, yenilikçi ve geleceğin teknolojisi ile üretilen takviyeler ile Türkiye’de balık yağı kullanımında devrim niteliğinde bir değişim gerçekleştirdiklerini belirten Mehmet Erden Kutsal, ürünün kolay kullanımıyla yalnız çocuklar için değil, tüm aile bireylerinin sağlıklı gelişimine katkı sağladıklarının altını çizdi. Kutsal; “Pazar payımız 2018’de yüzde 6, 2019’da yüzde 21 olarak gerçekleşirken 2020’de yüzde 35’e yükseldi. Son iki yılda satışlarımızı yüzde 1000 artırarak kolay gerçekleştirilemeyecek bir başarıya imza attık. Yine son iki yılda elde ettiğimiz başarıların bir yansıması olarak Türkiye çocuk balık yağı pazarı, yaklaşık yüzde 70 büyüme yaşadı” şeklinde konuştu.

EasyFishOil Q, EasyFishoil Beta Glukan ve EasyFishoil Multi

Dünyada faydaları gözetilerek balık yağı içeren, ihtiyaca yönelik özel formüller döneminin başladığını dile getiren EasyVit Yönetici Ortağı Mehmet Erden Kutsal, şunları söyledi: “Balık yağı artık sadece şişelenerek tüketilen ürünlerden çok tıbbın ve bilimin ışığında yüksek fayda sağlayacak fonksiyonel ürünler haline geliyor. Bu vizyonla hareket ederek sağlık profesyonellerimizi, annelerimizi, babalarımızı ve çocuklarımızı dikkatle dinliyor, onların hayatlarına daha nasıl fayda sağlayabiliriz, sağlıkları için ne yapabiliriz ve bugünden yarına nasıl bir artı değer üretebiliriz diye düşünerek Ar – Ge yatırımına imza atıyoruz. Bu çerçevede EasyFishoil ailemize EasyFishOil Q, EasyFishoil Beta Glukan ve EasyFishoil Multi ürünlerini ekleyerek farklı ihtiyaçlara cevap verecek şekilde çocuklarımızın ve annelerin ihtiyaçlarına göre çeşitlendirdik. Bu çerçevede balık yağı kategorisindeki ürün ailemizi farklı ihtiyaçlara cevap verecek şekilde çocuklarımızın ve annelerin ihtiyaçlarına göre çeşitlendirdik. Her zaman yenilikçi olmaya ve ileri gitmeye devam edeceğiz. Çünkü hayattan daha fazlasını istemek hepimizin en doğal hakkı…”

“Balık yağına artı öğe ekledik, farklı ihtiyaçlara yönelik formüller hazırladık”

EasyVit® Kurumsal Pazarlama Müdürü Aslı Hoşgör de sahip oldukları ürün yelpazesiyle tüketiciler için büyük bir yenilik olduklarını ve yoğun ilgi görmeye başladıkları belirterek; “EasyFishoil’in pazara girmesiyle birlikte artık balık yağı dünyasında hiç bir şey eskisi gibi olmadı. ConCordix® teknolojisi sayesinde formu, taşınabilirliği, hep taze oluşu ve özellikle lezzeti, tüketimi zor bir gıda takviyesi olan balık yağını sevilen bir ürün haline hale getirdik. Özellikle her 10 anneden 9’unun EasyFishoil’i tercih etmesi, bizi daha fazlasına yöneltti. Çünkü balık yağı kullanmaya başlayan çocukların yüzde 63’ü ilk önce bu deneyimi bizim ürünlerimizle yaşıyor. Son üç yılda yüzde 6’dan yüzde 35’e yükselen pazar payımıza baktığımız zaman rekabette birçok ürünü geride bırakmış olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Balık yağının birçok alanda faydası olduğunu biliyoruz. Bugüne kadar tek tip balık yağı vardı. Biz de balık yağının yanına artı bir fonksiyon ekleyerek farklı ihtiyaçlar için formüller tasarladık. Artık yüksek Omega–3 yağ asitleri  + D vitamini içeren EasyFishoil’ın yanı sıra EasyFishOil Q, EasyFishoil Beta Glukan ve EasyFishoil Multi sayesinde o anki ihtiyacınıza göre takviye alabileceksiniz. İlk günden bu yana, teknolojiye yatırım yapan ve bu sayede Türkiye’deki balık yağı pazarının sınırlarını genişleten bir marka olduk. Bu alanda yeniliklerle büyümeye devam edeceğiz” dedi.

EasyVit’in çocuklar ve büyükler tarafından güvenle tüketilen Omega – 3 kaynağı EasyFishoil ailesi, yeni formülleriyle tüketicilere ulaşıyor.