Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı, Kültür Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) himayesinde Stroër Türkiye’nin ana sponsorluğunda MMI Türkiye (Marketing Management Institute), Marketing Türkiye organizasyonu ile İstanbul’da üçüncüsü gerçekleştirilen ve küresel ölçekte reklamcılığın şampiyonlar ligi olarak değerlendirilen THE CUP (Intercontinental Advertising Cup), dünyanın yaratıcı dehalarını 3-8 Mart tarihleri arasında İstanbul Swissotel The Bosphorus’ta bir araya getirecek.
Global ölçekte yaratıcı reklamcıların jüri üyeliğini gerçekleştirdiği THE CUP 2013, dört kıtada ödül kazanan işlerden ‘’iyilerin en iyisini’’ seçerek, yaratıcı endüstriler dünyasının başarılı aktörlerine ev sahipliği yapacak. 2012 yılında Slavoj Zizek ve Edward de Bono gibi entelektüel dahileri, Boris Podrecca ve Joakim Jonason gibi kreatif zekaları, bol ödüllü yaratıcı yönetmenleri İstanbul’da buluşturan THE CUP, 2013 yılında da dünyaya yön veren dahileri biraraya getirerek Türkiye’de yaratıcılık rüzgarları estirecek.
İstanbul’da ödüllü altın reklamlar
Kıtaları birleştiren küresel reklam yarışması THE CUP 2013, 3-8 Mart tarihleri arasında dünyaya yaratıcı düşünceleri ile yön veren isimleri İstanbul’da ağırlıyor.
İstanbullulara düşünce ve yaratıcılık şöleni sunacak global ölçekte reklamcılığın şampiyonlar ligi olarak adlandırılan THE CUP, aldıkları ödüllerle evrensel ölçüde başarıları kanıtlanan kreatifleri ve Türk yaratıcı endüstrisini konferanslarda bir araya getirecek.
Dünyada 100’ün üzerinde ülkede 200’den fazla ofisi bulunan sayılı yaratıcı reklam ajanslarından DDB Worldwide Yaratıcı Başkanı Amir Kassaei, en başarılı yaratıcılık okulları arasında yer alan Berlin School of Creative Leadership’in Başkanı, Cannes, AdFest, Clio, Golden Drum gibi pek çok uluslararası reklamcılık festivalinin jürisinde yer alan yaratıcı liderliğin standartlarını yükseltmek üzerine konferanslar veren Michael Conrad, yerel fikirlerle global prodüksiyonları birleştirerek TBWA’nın Türkiye’de yılın ajansı olmasına katkı sağlayan, Cannes ödüllü TBWA Yaratıcı Direktörü İlkay Gürpınar, Rusya’daki en başarılı dijital medya şirketlerinden biri olmanın yanı sıra çok sayıda ödüllü bir yaratıcı ajans olma özelliği taşıyan Look At Media Kurucu Ortak ve Yaratıcı Direktörü Katya Bazilevskaya’nın jüri üyeliği ile katılım gerçekleştireceği THE CUP 2013, global yaratıcı reklamcılığı sektör dehalarının gözünden aktaracak.
Bir günde dünyanın “iyilerinin en iyisini” belirleyecek THE CUP 2013’ün 13 kişilik jürisinde; Y&R Colombia ReklamAjansı Yaratıcı Başkanı Mauricio Rocha, CheethamBellJWT UK Yaratıcı Direktörü Andy Cheetham, Leo Burnett Argentina Başkanı Fernando Bellotti, Leo Burnett Warsaw Yaratıcı Direktörü Pawel Heinze, Dentsu Inc Yaratıcı Direktörü Yukio Nakayama, ADC*E Board Member Kurucusu ve Başkanı Johannes Newrkla, Y&R Bangkok Creative Direktörü Khun Throng, DDB Worldwide ‘ın Başkanı Amir Kassaei, TBWA Türkiye Yaratıcı Direktörü İlkay Gürpınar, Publicis Brezilya Yaratıcı Direktörü Hugo Rodrigues ve 84000 Communications Görsel Başkanı Stanley Wong, Duo- China’nın Yaratıcı Direktörü Miguel Angel Duo gibi reklam dünyasının altın zekaları yer alıyor.
En İyiler “Golden Stage”de yarışacak
THE CUP 2013’ün en iyilerinin belirlendiği ödül töreni Golden Stage’de; Asya Pasifik Reklam Festivali ADFEST, Ibero American FIAP, Art Directors Club of Europe and New European Golden Drum uluslararası yarışmalarda en iyi ödüllerini alan reklamlar ve reklamcılar “iyinin en iyisi” olabilmek ve 35 adet gümüş CUP kupasından birini almak için yarışacaklar.
Dünyanın “en iyileri” yaklaşık 30 bin başvuru arasından değerlendirilecek
Global reklam devlerinin yaratıcılıkta yarıştığı THE CUP her yıl ulusal reklam festivallerinde ödül alan 30 binin üzerinde başvuruyu değerlendiriyor. Reklam dünyasının duayen isimleri tarafından oluşturulan jürinin değerlendirmeleri sonucunda listede kalmaya hak kazanan 500’e yakın proje, “Golden Stage” ödüllerinde kıyasıya yarışıyor. Sadece38 ajans dünyanın yaratıcılık zirvesi olarak nitelendirilen bu prestijli kupayı evine götürebiliyor. İçlerinden sadece biri ise galiplerin galibi olup “The Grand Cup” sahibi oluyor.
Geleceği tasarlayan bugünü yorumlayan yaratıcı düşüncelerin yarıştığı THE CUP Hakkında
Kıtalararası Reklamcılık Kupası (Intercontinental Advertising Cup) olarak bilinen ve tüm dünyaya seslenerek evrensel başarılara imza atan, yaratıcı reklam ve reklamcıları seçkin bir platformda bir araya getiren THE CUP, 2007 yılında ilk defa dört farklı yarışmanın birleşmesi ile İspanya’nın Valencia şehrinde gerçekleştirildi. 2011 yılından itibaren üç sene boyunca T.C. Cumhurbaşkanlığı ve Slovenya Cumhurbaşkanlığı himayesinde, MMI Türkiye (Marketing Management Institute), Marketing Türkiye organizasyonuyla İstanbul’da gerçekleştirilen uluslararası reklamcılık ödülleri THE CUP, bugünü ve yarını kıtalararası yaratıcı düşünce metodolojisi geliştirerek tasarlayan reklamcıları altı yıldır bir araya getiriyor. Global reklam devlerinin projelerini ve alanında en yaratıcı isimleri ağırlayan “THE CUP” etkinliği aynı zamanda Türkiye’de şimdiye kadar düzenlenen en büyük uluslararası reklam yarışması olma özelliğini de taşıyor.