Head&Shoulders, plastik atıkların geri dönüşümünü desteklemek için başlatmış olduğu sosyal sorumluluk kampanyası ile sularımızın kirliliğine dikkat çekerken, “Dünyanın İlk Geri Dönüştürülmüş Şampuan Şişesi” ile P&G’nin geri dönüştürülmüş plastik kullanımını ikiye katlama hedefinde önemli bir adım daha attı.
Dünyanın 1 numaralı şampuanı* Head&Shoulders, sularımızın kirliliği ile mücadeleye dikkat çekmek amacıyla global çapta yürüttüğü proje ile kıyılardan toplanan plastik atıklardan ‘Dünyanın İlk Geri Dönüştürülmüş Şampuan Şişesi**’ni üretti. Üretilen şampuan şişesi, Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA marketlerinde satışa sunulurken kampanyaya destek olmak isteyen tüketiciler için CarrefourSA marketlerinde plastik atık toplama üniteleri de yerini aldı.
Projenin devamında kıyılarımızın kirliliğine dikkat çekmek isteyen Head&Shoulders, Toplum Gönülleri Vakfı (TOG) ile sahillerimizden atık toplama etkinliği gerçekleştirdi. Toplum Gönüllüsü gençler sonrasında, P&G Kafkasya ve Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, TOG Genel Müdürü Jülide Erdoğan ile bir araya gelerek toplanan atıkların ayrıştırılarak geri dönüşümüne katkı sağladı.
P&G Türkiye ve Kafkaslar Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu projeyle ilgili olarak “Head&Shoulders markamızla dünyadaki su kaynaklarımızın korunması ve temiz tutulması için çok önemli bir projeye imza atıyoruz. Geçtiğimiz yıl globalde başlayan kıyılarda toplanan plastiklerden geri dönüşüm ile şampuan şişesi üretme çalışmalarımızı Türkiye’de de hayata geçiriyoruz. Proje ortaklarımız olan CarrefourSA ve TOG ile birlikte kıyı plastiği toplama çalışmaları yürüterek plastik atıkların geri dönüşüme gönderilmesi konusunda farkındalığı artırmak için çalışacağız. Böylece P&G olarak, 2018 yılının sonunda, Avrupa’daki şampuan şişesi üretiminin %20’sini, geri dönüştürülmüş plastiklerden karşılamayı hedefliyoruz. Bu sayede 500 milyondan fazla şişeyi geri dönüşüme kazandırmış olacağız. P&G olarak başlattığımız bu projenin bir başlangıç olmasını, tüketicilerimizin plastik atıkları ayrıştırarak geri dönüşüme göndermesi konusunda daha bilinçli davranmalarını dilerim.’’ dedi.
CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu da Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası olarak, faaliyet gösterdikleri alanlardaki tüm aşamalarda sürdürülebilir çevre duyarlılığını gözeten bir bilinçle hareket ettiklerini belirtti. Head&Shoulders’ın kampanyasına da bu çerçevede destek verdiklerini belirten Kutay Kartallıoğlu, şunları dile getirdi: “Sürdürülebilir bir çevre sayesinde gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak için atılan adımları önemsiyoruz. Bizlere miras kalan dünyamızı, geleceğe tertemiz bir şekilde bırakmanın yolu su kaynaklarının temizliğinden geçiyor. CarrefourSA olarak çevreci yaklaşımımızla yeraltı su kaynaklarının kirlenmemesi adına P&G’nin başlattığı kampanyaya, marketlerimizde atık plastik noktaları kurarak destek vermekten mutluluk duyuyoruz. İnanıyoruz ki, plastik gibi doğada yüzlerce yıl boyunca yok olmayan ürünleri geri dönüştürerek yeniden işleme almak, daha temiz bir dünya ve sürdürülebilir bir geleceğin anahtarını oluşturuyor.”
İmza attığı projelerle toplumun önemli sorunlarına dikkat çeken TOG, projeye verdiği destekle, plastik atıklarla ilgili farkındalığın artmasında önemli bir rol oynadı. Proje hakkında konuşan TOG Genel Müdürü Jülide Erdoğan, “Toplum Gönüllüleri Vakfı kurulduğu 2002 yılından bu yana toplumsal enerjiyi faydaya dönüştürmek amacıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Toplum Gönüllüsü gençler, her yıl ülkenin 81 ilinde doğa, ekoloji, çocuk, eğitim, hayvan hakları, yaşlılar ve toplumsal cinsiyet eşitliği gibi birçok farklı alanda 2.000’e yakın sosyal sorumluluk projesi hayata geçiriyor. Head&Shoulders ile İstanbul’un yanı sıra daha sonra belirlenecek farklı bir şehirde daha hayata geçirilecek atık toplama faaliyeti ile deniz kirliliği ve atıkların dönüştürülmesinin önemine dikkat çekilmesi amaçlanıyor.”
WWF’in yayınladığı plastik raporuna göre; Avrupa’da yılda 60 Milyon ton plastik üretiliyor ve geri dönüştürülmüş plastikler, plastik talebinin sadece yüzde 6’sına denk geliyor. Her yıl denizlerimize binlerce plastik atılıyor. Büyük plastik parçalar, deniz canlılarının yaralanmasına, boğulmasına ve çoğu zaman ölümüne neden olurken 5 mm’den daha küçük olan mikroplastik parçacıklar, gıda zincirinin bir parçası haline gelerek birçok hayvan türünü ve insan sağlığını tehdit ediyor.
Bu hassasiyetten yola çıkarak her yıl yarım milyar saç bakım ürünü şişesini geri kazanılmış plastikten üretmeye başlayan P&G, hali hazırda dünyadaki üretim tesislerinin %80’inde depolama alanlarına “sıfır atık” gönderiyor. Bu oranı %100’e çıkarmak için çalışan P&G, ayrıca 2030 Sürdürülebilirlik Hedefleri çerçevesinde aralarında Head&Shoulders’ın da olduğu 20 markasında %100 geri dönüştürülebilir veya yeniden kullanılabilir ambalajlar kullanmayı ve ürünlerinin içeriklerini %100 şeffaflıkla tüketicileriyle paylaşmayı taahhüt ediyor.
*Temmuz 2016- Haziran 2017 arası Nielsen satış bilgilerine dayanan P&G hesaplamaları
**%20si denizden toplanan plastikle yapılmış dünyanın ilk geri dönüştürülmüş şampuan şişesi
P&G Hakkında:
Markalarıyla dünya çapında 5 milyara yakın insanın yaşamına dokunan P&G, yaklaşık 70 ülkede faaliyet göstermektedir. P&G, Türkiye’de Alo®, Ariel®, Fairy®, Febreze®, Gillette®, Head & Shoulders®, İpana®, Olay®, Oral-B®, Orkid®, Pantene® ve Prima® gibi güvenilir, kaliteli ve lider markalardan oluşan güçlü bir ürün yelpazesine sahiptir. P&G ve markaları ile ilgili son gelişmelere ve daha detaylı bilgiye ulaşmak için http://www.pg.com.tr sitesini ziyaret edebilirsiniz.
TOG Hakkında:
Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) gençliğin enerjisini toplumsal faydaya dönüştürmeyi amaçlayan bir değişim ve dönüşüm projesi. Aralık 2002’de kurulan vakıf, gençlerin öncülüğünde ve yetişkinlerin rehberliğinde toplumsal barış, dayanışma ve değişimi amaçlıyor. Toplum Gönüllüsü gençler, Türkiye’nin 81 ilinde üniversitelerinde 133 adet öğrenci kulübü, topluluğu veya grubu olarak bir araya gelerek, belirledikleri ihtiyaçlara göre sayısı sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri hayata geçiriyor. Bu projeler, sadece topluma katkı sağlamakla kalmıyor, gençlerin sorumluluk sahibi aktif bireyler olmalarını sağlayarak kişisel gelişimlerini de destekliyor. Gençler tüm projeleri, vakfın ilkeleri olan farklılıklara saygı, şeffaflık ve hesap verebilirlik, yerel katılım, ekip çalışması, yaşam boyu öğrenme ve sosyal girişimcilik ilkeleri çerçevesinde hayata geçiriyor. Vakıf tüm çalışmalarıyla çevresindeki sorunlara çözüm üretebilen, kendine güvenen, girişimci ve duyarlı bir gençliğin oluşumuna katkıda bulunmayı hedefliyor. 2017 yılında, Türkiye’nin dört bir yanından 74.613 gencin katılımıyla 1.839 yerel, ulusal ve uluslararası sosyal sorumluluk projesi/etkinliği/kampanyası gerçekleştiren Toplum Gönüllüleri, yerel kaynağı da harekete geçirerek yerel halkın katılımını sağladılar. Geçtiğimiz yıl 872 akran eğitimi alan ve bu eğitimlerle güçlenen gençler 825.920 kişiye çok çeşitli alanlarda temas etti. www.tog.org.tr
CarrefourSA Hakkında:
1993 yılında Türkiye’de ilk yatırımını yapan Fransa’nın global perakende markası Carrefour’un, 1996 yılında Türkiye’nin Sabancısı, Sabancı Holding ile kurduğu ortaklık sonucunda perakende sektörünün öncü markası olarak faaliyetlerine başlayan CarrefourSA, “Önce Müşteri” diyerek 53 ilde toplam 615 marketiyle faaliyet göstermektedir.