İletişimde uzmanlığın önemi kişisel ilişkilerden çok kurumlar arası ilişkilerde ortaya çıkmaktadır. Özellikle son yıllarda ülkemizde büyük bir hızla gelişen ekonomimizin işletme sahiplerine birçok dayatması olmuştur. Geçmişte profesyonellikten uzak olunsa da yürütülebilen işler günümüzde neredeyse imkânsız derecesinde zor hale gelmiştir.
Ülkemizin son yıllarda ekonomik açıdan yaptığı bu atılım, ekonomisini bir düzene oturtmuş ülkelerin sistemlerine geçiş sürecinin de başlamasına neden olmuştur. Ekonomisini sisteme oturtmuş ve dünya çapında hatırı sayılır bir konuma erişmiş ülkelerin mevcut işletmeleri incelendiğinde bu işletmelerin gelişimlerinde en büyük payın doğru iletişim taktikleri olduğu görülür. İletişimin doğru kişiler ya da kurumlar ile doğru zamanlarda yapılmasını amaçlayan bu durum gerçeğe dönüştürüldüğü takdirde her işletmenin önünü açacaktır. Ülkemizde faaliyet gösteren büyük çaplı işletmelerin uzun süre önce geçtiği bu sistem artık hemen her şirketin uygulamaya çalıştığı bir noktaya gelmiştir.
Ülkemiz insanlarının gelişen ekonomimize karşı duyduğu güven ekonomimizin gelişiminde profesyonelliğe giderek daha fazla yaklaşmamızdan kaynaklanmaktadır. İletişim konusunda doğru iletişimin adresi her zaman iletişim ajansı adı verilen işletmeler olmuştur. Bu işletmeler kurumsal anlamda iletişimin uzmanı çalışanları ile gerek kurumlar arası anlaşmalarda danışmanlık hizmeti vermekte gerekse işletmelerin halkla ilişkiler departmanları ile birlikte yürüttükleri çalışmalarla başarılı işler ortaya koymaya çalışıyor. İşletmelerde günümüz ekonomik dünyasında en çok aranan özelliklerden biri olan profesyonelliğine ne önemli halkası olan iletişimde kalite, özellikle de uluslar arası anlaşmalarda önemini ortaya koyar. Gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkelerle yapılan ticaretlerde anlaşmaların sağlanması ve her iki tarafın da bu anlaşmalarda kârlı çıkması için uzman bir iletişim şirketi ile çalışmak her iki işletme için de kârın güvenli bir şekilde artırılması için oldukça yerinde bir kara olacaktır.