DİJİTAL REKLAM RİSKLERİ

/ / PR Makaleleri

İşyerlerinin Kovit-19’dan dolayı kapanmalarının üzerinden geçen bir yılı aşkın sürede günler, farklı dijital uygulamalar ve farklı hobiler deneyerek geçti, zira bunlar artık tahmin edilebilir dolayısıyla sıkıcı hale gelmişti. Her ne kadar reklamcılık salgının başlangıcında kapanmalar ve ekonomik istikrarsızlıkla biraz sarsılsa da çabuk toparlandı. Artık Amerika’da Reklamcılık, ilk kilitlenmelerin ve ekonomik istikrarsızlığın başlangıcında geçici bir aksama yaşasa da, hızla geri döndü. Amerika’daki reklam bütçelerinin yarısı artık dijital platformlara gidiyor.

Ancak dijital reklam harcamalarındaki artış güvenlik konusuna olan ihtiyacı da büyük ölçüde artırdı. Artık bu aldatmaya veya kandırmaya yönelik saldırılar alışılır hale geldi. Bu reklamların çoğu hedef kitlelerine ulaşamıyordu, ancak pek az reklam firması bu tür saldırılara karşı koymada yeterli kapasiteye sahiptir. Bunlarda bu kötü niyetli ataklara karşı farklı yollar bularak set çekebiliyorlardı.

Bu çeşit saldırıların başlangıcı, her bir tıklama için öde (PPC) reklamının çıktığı 1998’e kadar gidiyor. Arama motoru sayfalarında firmalar en üstte çıkmak istediklerinde insanlar belli kilit kelimeleri kullanıyor. Bu konuda önemli bir firma arama motoru konusunda kendisini ilk sıraya taşıdığında herkesin onu hemen hemen kullanmaya başladığında kötü niyetli insanlarda bunu istismar ederek bu modelden yararlanmak istediler.

İnternette kullanıcılarla ve sistemlerle etkileşim yapabilen özerk programlar çıkar çıkmaz dijital reklamlar daha da popüler oldu ve çok hızlı yayılan reklamlara dönüşerek büyük bir tehdide dönüştü. Geçen sene itibariyle reklamların çoğu bir süre bu özerk internet programlarıyla yapılır oldu.

Dijital platformlar daha iyi koruma sistemleri geliştirdikçe bu kötü niyetli insanlarda daha iyi taktikler ve stratejiler ortaya koydular. İşte özerk programlar kullanarak web sayfalarının içeriğini kazımadan tutunda özel bilgi sızdırmaya kadar birçok saldırılar yapıldı hatta internetinizi kullanmamaya, hizmet almanızı sonlandırmaya kadar varan ataklardan bahsediyoruz.

Bu tür özerk programlar her tıklama için öde kampanyaları kullanan firmaların büyük reklam kampanya bütçelerinin içini boşaltmaya sebep oldu. Bu arada tüketiciler kendilerini diğer web siteleri ve platformlarda reklamları takip ederken kendi özel hayatlarına giren büyük firmalar konusunda daha endişe eder oldular.

Firmalar, dijital reklam kampanyaları ile ortaya çıkan riskler olsa da, bunları bertaraf etmekte yollar bulan ve fayda sağlamada yetenek ve bilgi sahibi çok kanallı pazarlama stratejileri olan firmalarla çalışırken endişe etmelerine gerek kalmıyor.