DİJİTAL PAZARLAMANIN TEMELLERİ

/ / PR Makaleleri

Günümüzde önemi gittikçe artan dijital dünyada firmalar,  potansiyel müşteriler tarafından görülmek, bilinmek, hatırlanmak ve nihayetinde onlara ulaşmak istiyor. Ancak görünen o ki firmalar bunu başarmayı zor buluyor. Oysa büyümenin kilidini açacak anahtarın bu olduğunu kabul etmeleri gerekiyor. Pazarlama faaliyetlerinin ruhu, hedef kitlenizdeki potansiyel müşterilerin ilgilendikleri ürün veya hizmetle ilgili işi hangi dijital mecralarda görebileceklerini bilmek ve sizin onlara ancak oralarda erişebileceğinizi anlamanızdır. 

Bu konu ile ilgili veya bu hedefimizi başarmak için basit ama etkili üç strateji göze çarpıyor. Unutmayalım ki bunlar bir bakıma inşa edeceğimiz binanın yapı taşları olacak. 

Sosyal Medya ve Sohbetler 

Firmalar yönünden dijital pazarlama denince ilk akla gelen şey bir web sitesi ihtiyacı ve bunun gerçekleştirilmesidir. Ancak bunun böyle olmadığını bilmemiz gerekiyor, zira çok sayıda iş düşünülenin aksine web siteleri yerine diğer platformlardan ulaşıyor. Bu nedenle takip edilecek yol birden ziyade sosyal medya platformlarında marka profilinin oluşturulması ve potansiyellerle etkileşime geçilmesi olmalıdır.   

Hatta fiziki mağazalarda faaliyet gösteren, dolayısıyla dijital olmayan markalar bile sosyal mecralarda bir yer edinip müşterileriyle etkileşime giriyor, sadece satış resimleri koymakla yetinmiyor, sohbetler gerçekleştiriyorlar.  Bu vesileyle müşteriler de daha fazla bilgi edinmiş oluyorlar.  

Marka Genelinde Tutarlılık 

Her şeyden önce marka tüm verdiği mesajlarda tutarlılık göstermelidir. Bu tutarlılık ayrıca markanın görünümünde de aynen uygulanmalıdır. Bir marka internette boy gösterdiği müddetçe müşteri veya potansiyel alıcılarla karşılaşır.  Burada istenen şey, müşteri veya potansiyellerle tanınıyor ve biliniyor olmasıdır. Logosundan renklerine varıncaya kadar sürdürülmesi istenen tutarlılık markanın tanıtımına oldukça yardımcı oluyor. O halde işin başından itibaren dikkatli olunması doğru seçimler yapılması gerekiyor. Devamlı farklı bir yüzle müşterinin karşısına çıkmak sakınca yaratabilir. Devamlılık ve tutarlılık esastır, unutmayın. 

Hedef Kitle Ne İstiyor 

Bir şirket çok güzel ürünler veya hizmetler sunabilir, ancak bundan anılan markanın müşterinin neyi istediği veya neyi beğendiğini anladığı ve bildiği anlamı çıkarılamaz. Onların neyi beğendiğinin, niçin istediğinin ortaya koyulmasının en iyi yolu müşteri araştırması yapılmasıdır. Hedef kitlenizin demografik yapısı, hangi gelir grubundan geldiği, hobilerinin ne olduğu, aile büyüklüğü ve buna benzer kıstaslar ideal müşterinizin profilini daha kolay oluşturmanızı sağlar. Verilecek mesajları,  oluşturacağınız kampanyaları daha sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmeniz imkân dâhiline girer. Tüm temas noktalarında müşteriye karşı tutarlı ve dikkatli olunmalı,  ama buradan müşterinin hemen satın alacağı anlamı da çıkarılmamalıdır.