Bir markanın pazarlama faaliyetlerinde çağı yakalamasının ve çok daha geniş kitlelere seslenebilmesinin günümüzdeki adı dijital pazarlama. Markalar offline anlamda hedef kitlelerine seslendikleri yöntemlerin yanında online alanda da mutlaka kullanıcılarını yakalamalı ve aralarındaki bağı güçlendirebilmek için çalışmalar yapmalılar. Online mecralarda yürütülen dijital pazarlama faaliyetinin baş aktörü ise kuşkusuz içeriktir.
Markalar online mecraları kullanarak hedef kitlelerine direkt olarak ulaşabilmekte, bunu yaparken de araç olarak içerik pazarlamasından yararlanmaktalar. İçerik pazarlaması aslında yeni bir kavram olmamakla birlikte, dijital pazarlamanın gelişimi ile birlikte online alanda çok daha işlevsel bir role bürünmekte. Online mecralarda üretilen her türlü içerik, içerik pazarlamasının konusudur. Markalar ürettikleri her içerik ile hedef kitlelerine dokunabilmenin hazzını yaşarken, dijital ya da online pazarlama faaliyetlerini de arzu edilen seviyede sürdürme şansı yakalamaktalar.
İçerik Üretimi’nin Önemi
Online mecralarda üretilen içerikler bilindiği üzere; yazı, video, fotoğraf, infografik … vb gibi markanın hikayesini en iyi şekilde temsil edecek içerikler olmalıdır. Markalar bu içeriklerin hangisinin kendileri için daha faydalı olacağına karar vermeli ve içerik bütçelerini bu yönde dizayn etmelidirler. Buradaki seçim, marka ile hedef kitle arasında bağ kurmaya olanak tanıyacak, markanın anlatmak istediği hikayesini pürüzsüz bir şekilde kullanıcılarına aktarabilecek içerik türlerinin belirlenmesi şeklindedir. Marka, kullanıcılarına sesleneceği içerik tipine karar verdikten sonra, içeriklerinin konuşma diline, ses tonuna, anlatım tarzına ve dizaynına da karar vermesi gerekmektedir. Bu şekilde bir içerik planlaması oluşturan her marka, dijital pazarlama faaliyetinin en önemli halkası olan içerik pazarlaması anlamında hedeflediği sonuçlara ulaşmak adına çok daha sağlam adımlar atmış olur.
İçerik üretimi, markaların kendi içlerinde oluşturacağı bir içerik departmanı ile yapılabileceği gibi, outsource olarak uzman içerik üreticilerinden alınan içerik desteği ile de sağlanabilir. Buradaki kilit nokta ise markanın hedeflerine uygun, kullanıcı kitlesi nazarında etkileşim yaratabilecek ve marka hikayesini doğru bir şekilde aktarabilecek içeriklerin oluşturulması çalışmalarıdır. Belirli bir plan ve takvim çerçevesinde ilerlenildiği sürece içerik üretiminin firma içerisinden veya outsource hizmet şeklinde sağlanıp, sağlanmadığı değil, istenilen kalitede olup, olmadığı önemli olan noktadır.
Günümüzde çoğu markanın dijital dönüşüm konusunda çok güçlü adımlar attığı düşünülürse, içerik üretiminin de bu dönüşümün temel taşlarından biri olduğu gerçeği dikkate alınmalıdır. Markaların, dijital pazarlama faaliyetlerinde arzu ettikleri başarıyı yakalamaları için, içerik kavramına ve içerik üretimine, hem beceri hem de bütçe anlamında yatırım yapmaları gerekmektedir. İçerik, dijital dönüşümün somutlaşmış hali olmakla birlikte, kullanıcı kitlesine dokunan ve marka ile kullanıcı arasında bağ kurmaya yarayan çok önemli bir anahtardır.