Pazarlama, bir markanın hedef kitlesi nezdinde istediği algıyı yaratması için sunduğu faaliyetler bütünüdür diyebiliriz. Pazarlama faaliyetinde önemli olan hedef kitle nazarında markanın arzuladığı algıyı yaratmaktır. Pazarlama yaparken asla ve asla pazarlama yapar gibi davranmamak gerekmektedir. Karşınızdaki hedef kitle sandığınızdan çok daha akıllıdır ve pazarlama anlayışı ile ilerlerseniz istediğiniz başarıya ulaşmanız son derece zordur.
Pazarlama bütünsel bir disiplindir. Burada anlatmak istediğimiz ise pazarlama yaparken hayatın içinden her türlü faktörü dikkate almak gerektiği ve bütünsel bir organizasyon yapmak zorunda olunduğudur. Çünkü sizin hedef kitle diye söz ettiğiniz topluluk sonuçta insanlardan oluşan bir gruptur ve bu grup nazarında algı oluşturmak inana dokunmayı bilmek ile ilgilidir.
Pazarlama disiplininin günümüzde evrildiği nokta ise online mecraların ve sosyal medya platformlarının gelişimi ile birlikte dijital pazarlama alanıdır. Dijital pazarlama alanından söz ederken de tamamen pazarlama disiplininden ayrı hareket etmemiz mümkün değildir. Ancak klasik pazarlama mantalitesinden farklı bir strateji gütmemiz gerektiği de bir gerçektir. Çünkü online mecralarda yapılan bir pazarlama faaliyetinin geleneksel yöntemlerden çok daha farklı bir felsefeye sahip olması gerektiği aşikardır.
Dijital Pazarlama’nın Markalara Sağladığı Faydalar
Dijital Pazarlama’nın markalara sağladığı faydalar ise gerçek anlamda su götürmez bir seviyededir. Geleneksel pazarlama faaliyetleri ile kıyaslandığında, hedef kitle etkileşiminin son derece yüksek olduğu, ulaşılabilecek kullanıcı sayısının çok daha fazla olduğu, harcanacak pazarlama ve reklam bütçesinin çok daha düşük olduğu dijital pazarlama aksiyonlarında markalar paha biçilemez bir avantaj elde etmiş olmaktadırlar.
Dijital Pazarlama’da en temel olgu, markaların online mecralarda yer alan kullanıcıları ile çift taraflı bir iletişim halinde olmalarıdır. Bu durum her markanın hedef kitle etkileşimini son derece yüksek seviyelere taşıması anlamına gelmektedir. Her marka, dijital pazarlama hamlesi ile online platformlarda yer alan kullanıcı kitlesine dokunabilir hale gelmiştir. Bu olgu da markaların dijital pazarlama faaliyeti konusundaki mantalitesinin son derece olumlu bir yapıya bürünmesine yol açmıştır. Markalar böylece dijital pazarlama bütçelerini daha esnek hale getirmiş, bu alana yaptıkları yatırımları çok daha fazla arttırmışlardır.
Dijital Pazarlama’nın markalara sağladığı faydalar bu denli fazla iken, günümüzde halen bazı markaların bu mecraya yatırım yapmamalarını gözlemlemek, kaçırdıkları olağanüstü fırsatı kendilerine anlatmak gerektiğinin bir göstergesidir. Bu nedenle her marka, dijital pazarlama anlamında farkındalığını arttırmalı, bu alanda danışmanlık desteği almalı ve kullanıcıları ile arasında kurmak istediği bağın, online platformlar aracılığı ile ne denli daha güçlü olacağının bilincine varmalıdır.