Dijital dönüşüm anlamında markaların algısının değiştiği bir dönem yaşıyoruz. Birçok marka kendisinin online platformlarda var olması gerektiği farkındalığını kazanmış görünüyor. Bu da markaların online alanlara yaptığı yatırımların artması ve bu mecralarda çok daha fazla yer almaları anlamını taşıyor.
Dijital dönüşüme ikna olan her markanın önemle dikkate alması gereken olgunun içerik olduğu aşikâr. İçerik üretmek, içerik ile var olmak ve içerik pazarlaması anlamında yatırım yapmak, bugün her markanın dijital dönüşümünün altın anahtarı konumunda.
İçerik üretmek bu denli önemli olduğu için her marka içerik üreticilerini el üstünde tutmak zorunda. Güçlü bir içerik departmanı oluşturmak, her marka için dijital alanda yapılacak en önemli yatırımların başında geliyor. Markalar bu yatırımı yaparken içerik üreticilerini özenle seçmeli, oluşturacakları içerik takımlarını marka felsefelerine uygun içerikler yaratabilecek aktörlerden oluşturmalıdırlar.
Şüphesiz ki, içerik üretmek ve içerik pazarlaması yeni bir faaliyet alanı değil. Ancak dijital medya kanallarının adeta son sürat gelişmesi, bu alanı çok güçlü bir hale getirdi. Bu durum da dijital içerik yazarlığını gün yüzüne çıkardı. Dijital içerik yazarlığı da tıpkı, offline platformlarda gerçekleştirilen içerik yazarlığı gibidir. Aralarındaki fark ise birinin online mecralara yönelik stratejiler güderek içerik oluşturması, diğerini ise tamamen geleneksel içerik üretimi gerçekleştirmesidir.
Dijital İçerik Yazarlığı Nedir?
Dijital içerik yazarlığı nedir? diye sorduğumuzda yanıt olarak, herhangi bir marka veya kişi adına üretilen içeriklerin, online mecralar göz önüne alınarak kurgulanması, SEO stratejilerine özen gösterilmesi ve hedef kitle ile bağ kurmaya yönelik dizayn edilmesi çalışmalarının bütünüdür diyebiliriz. Bir dijital içerik yazarı, içerik üreticisi olduğu markanın kültürünü çok iyi tanımalı, online mecralara hâkim olmalı, SEO odaklı içerik kurgulamayı bilmeli ve araştırma yapma yeteneğine sahip olup, özgün eserler ortaya koyabilmelidir.
Dijital içerik yazarları, hâkim olmadıkları konu hakkında sistemli bir kaynak araştırmasına gitmelidirler. Böylece hem konu hakkında bilgi dağarcıkları gelişecek hem de sosyal medya ortamında çokça fazla rastladığımız yanlış bilgiler ile donatılmış içerik yazıları üretmemiş olacaklardır. Burada önemli olan doğru kaynaklardan yararlanıp, tamamen özgün ve hedef kitle özelinde dizayn edilmiş içerik yazıları üretebilmektir.
Bu bağlamda dijital içerik yazarlığı ne değildir? sorusuna cevap olarak. Dijital içerik yazarlığı, yeterli donanıma sahip olmadan, online mecraların dinamiklerini bilmeden, SEO kurallarını öğrenmeden, üstün körü yapılabilecek bir faaliyet değildir diyebiliriz.