Değişen Pazarlama Gayretleri

/ / PR Makaleleri

Alıcıların satın alma kararlarını teknolojinin nasıl etkilediği artık birçok firmanın bilgisi dâhilinde olup bu konudaki farkındalıkları da yeterli seviyede gözüküyor. Artık dijital pazarlama firmaları alıcılarıyla farklı şekillerde buluşturabiliyor, bir taraftan da firmanın büyümesine katkıda bulunabiliyor.  Mamafih, asıl önemli gelişme geçen yıl yaşanmış olup uzaktan çalışma buna vesile olmuş, müşterilerle etkileşim kurma ve hedef kitleleri takip etme yeni bir boyut kazanmıştır.  

Еrken satış 

Erken satış yöntemi, firmaların ürün veya hizmetleriyle yakinen ilgilenen tüketicileri çekmenin ve onları satışa teşvik etmenin devamlılık arz etmesi gereken bir yoludur.  Firmalar hedeflerine bir an evvel varabilmek için aralıksız bir şekilde,  kampanyalarından içeriklerine ve diğer tüm stratejilerine kadar her şeyi çok önceden vakit geçirmeden planlıyorlar.  Firmalar için bu çalışma, ister yeni bir seneye girmenin arifesinde olsun,  isterse ikinci, üçüncü veya dördüncü çeyrekte olsun, sürekli gündemde tutmaları ve hızlıca yürürlüğe koymaları gereken bir süreçtir. Bunlar temin edilirse, firmaların hedeflerine kolay ulaşmaları ve karlılıklarını artırma çabaları rahatlayacaktır.  

E-ticaret 

Geçtiğimiz sene,  ismi duyulmamış sıradan bir firma e-ticaretle çok iyi bir büyüme yakalanabileceğini fark ediyor. Bu olayı takiben birçok firma da bu konuda yapılanıyorlar ve diğer firmalardan da pozitif yönde ayrışıyor ve bir büyüme yakalıyorlar.  Bu konuya eğilmeyen, ilgisiz kalan firmalar ise mevcut şartlardan olumsuz etkileniyor, sıkıntıya düşüyorlar, karlılıkları azalıyor.  

Artık herkes e-ticarete önem vermenin, dijitalleşmenin hayati önemde olduğunu kavramış durumda. Önümüzdeki dönem e-ticaretin ağırlığının daha da artacağı bir devir olacak. Dijital mağazalar bu nedenle kuruluyor ve çok revaçta. Tüketicilerde buna paralel olarak bu tür alışverişe daha fazla ilgi duyuyor.  Arama motoru optimizasyonuyla birleştirildiğinde de bu stratejiler çok daha basitleştirilmiş ve faydalı olacaktır. .   

Satın Almada Doğrusal Olmayan Yolculuk 

Bugünün tüketicilerinin tercihleri, ihtiyaç duydukları veya satın almayı planladıkları ürün veya hizmetle doğrudan ilgili reklam ve tanıtım malzemeleri yönünde olmaktadır. Bundan kasıt, tüketicinin direkt olarak gördüğü veya duyduğu bir marka ile ilgili satın alma işlemini fiziki bir mağazaya gidip doğrudan gerçekleştirmediğidir, bunun dolaylı,  doğrusal olmayan bir yolculuk sonunda gerçekleşecek olmasıdır. Artık satıcıların tüketicilerdeki bu everilmeyi çözecek muhtelif araç ve algoritmalar vasıtasıyla yeni bir yolda yürüyorlar. Kim neye ihtiyaç duyuyor, neyi arıyor artık bilinmez olmaktan çıkmış durumda. Her ne kadar gerek internet ve bu algoritmalar insanlar zihinlerinden ne geçiriyor ne düşünüyor tam olarak anlamasalar da bir kutup yıldızı gibi yol gösterebiliyor,  seyahatlerini emin kılıyor. Bu da başarıyı beraberinde getiriyor.  

Pazarlama Otomasyonu 

Yukarda anlatılanlar nihai hedefe varmak için yeterli mi? Pek tabii yetmeyecektir, buna birde pazarlama otomasyonunu dâhil etmek gerekiyor. Firmalar pazarlama kampanyalarına bu çok değerli ve inanılmaz derecede faydalı pazarlama otomasyonunu dâhil etmeli ve kampanyalarında ve stratejilerinde kullanmalıdır.  Yeni teknolojiler ve eğilimler nelerdir diye araştırılmalı, bunlar bir taraftan öğrenilerek tatbik edilmeli diğer taraftan bunlara uyum süreçleri kısaltılmalıdır. Pazarlama otomasyon araçları içerik oluşturmanıza, reklam planlamanıza katkı sağlayacak, çabalarınızı çok daha verimli hale getirecektir.