Danışarak İletişmek

/ / PR Makaleleri

Danışarak İletişmek

 

Genel geçer kanı itibarıyla bir uzmanlık alanıdır iletişim. Özellikle teorik bilginin üzerine eklenen deneyimlerle şekillenir ve tarzını bulur.

Her bir yaşanmışlık, bir sonraki adımda kurulacak stratejinin bir parçasını oluşturur. Bu stratejiler sahaya iner, alır markayı hedefine doğru yolculuğa çıkarır…

Taleplere göre şekillenerek strateji adıyla deneyimlerin paylaşılmasıdır iletişim uzmanlığı, cefakar bir yoldan geçilerek ulaşılır ve özellikle de günümüz rekabet koşulları dolayısıyla daha da çetrefilli bir hale gelmiştir bu zahmetli yolculuk. Günümüzde Türkiye’de çok sayıda iletişim danışmanlığı şirketi mevcut, bu şirketlerin hizmet verdiği yüzlerce marka var. Her bir ilişkinin kendine has tılsımı ve kendine has sırları var. Bu çerçevede alınıyor stratejik iletişim danışmanlığı. Başlıkta da belirttiğim üzere o markalar hem sektörleriyle hem de halkla iletişim danışmanlığı şirketlerine danışarak iletişiyorlar. İletişirken sizi siz yapan noktalarınızın nasıl işlendiği belirliyor Türkiye’nin en iyi iletişim danışmanlığı firmalarının kim olduğunu, verdikleri stratejik iletişim danışmanlığı hizmetinin marka stratejisiyle ne derece uyumlu olup olmadığı ortaya çıkıyor. Sonuçta ya bir basamak yukarı çıkıyorsunuz ya da sil baştan başlamak gerekiyor bazen. Zaman veya lokasyon bağımsız düşünelim, aslında hepimiz bir örneğini yaşadık yakın geçmişte; hem de Türkiye’nin canını yakan bir olay sonucunda şahit olduk nasıl kötü bir iletişim stratejisinin uygulandığına…Baskın, basanındır mantığıyla düzenlenen bir toplantı ve yaşanmış acılara acı katan bir strateji; sonucunda kaybedilen kontrol ve telafi edilemez itibar kaybı…Danışarak iletişiyor markalar günümüzde, bunun için ciddi bir bütçe ayrılıyor, emek ve zaman harcanıyor. Danışılan kişinin veya ajansın yetkinliği ve alanındaki uzmanlık belirliyor reputasyonun gideceği yönü; belki burada uzay bilimi gibi komplike bir konu üzerinde çalışılmıyor ancak asıl önemli olan yaşanmışlıklardan çıkarılan payların taleplerle yoğrulmasıyla ortaya çıkan strateji hayat geçiriliyor. Söz gider, yazı kalır derler ya; iletişim ise bir nevi suya yazı yazmak gibidir, bugün ışıklar sizin üzerinizdedir ama ertesi sabah ışıklar başka bir tarafa gitmiştir. Baki kalan bu kubbede hoş bir sada olmak adına uzun adımlar planlamalı, işi uzmanlarına bırakmalı.

 Kısacası;

 En başta da yazdığım üzere danışarak iletişiyoruz peki ama kime danışıyoruz?