Covid-19 ve Dijitalleşme Algısı

/ / PR Makaleleri

Covid-19 insanların hayata bakış açısını birçok yönden değiştirdi ve adeta son günlerde sıkça kullanılan tabiri ile güncelledi. İnsanlar hayatlarındaki öncelilerini tekrar gözden geçirerek farklı stratejiler ile hayatlarına yön vermenin beyin fırtınalarını yapmaya başladılar. Temel ihtiyaçların öneminden çalışma saatlerine ve aile hayatı düzenine kadar birçok algı insanların zihninde yeniden canlanmaya yüz tuttu.

Covid-19 Dijitalleşme’nin Önünü Açtı

Covid-19 sadece insanların gündelik yaşantılarında köklü değişiklikler yapmakla kalmadı insanların faaliyet gösterdikleri iş sahalarına da bambaşka bir şekilde bakmalarına yol açtı. Bu iş sahalarından biri de şüphesiz dijital oldu.

Dijital diye bahsettiğimiz aslında yeni bir kavram değil. İnternetin son yıllardaki olağanüstü hızla gelişimine paralel olarak iş kollarının online mecralarda daha sık görünme çabası ve bu alana yönelik stratejik algılarının oluşması dijital dönüşümün ilk adımlarının atılmasına zaten neden olmuştu. Covid-19 süreci ile birlikte çoğu iş kolu dijital yani online platformlara yatırım yapmak adına son hızla atılım gerçekleştirme çalışmalarına geçtiler adeta. Özellikle markalar anlamında konuya bakmamız gerekirse birçok marka online mecralarda hedef kitlesi ile buluşmanın ve bu alana dair stratejik olarak aksiyon geliştirmenin peşine düştüler.

Online Ticaret Hızla Yükseliyor

Covid-19 ve dijitalleşme algısı özellikle e-ticaret alanında inanılmaz bir dönüşüme neden oldu. Birçok büyük marka fiziki mağazalarının çoğunu kapatıp tamamen online ticaret mantığı ile hareket etmek üzere hamle geliştirdiler. E-ticaret platformları hiç olmadığı kadar kullanıcı trafiği kazandı. Sanal Pazar yerleri diye tabir ettiğimiz online satış kanalları da bu süreçten nasibini artı yönde aldılar. Belli başlı büyük sanal pazar yerleri kullanıcı trafiği anlamında inanılmaz artan bir ivme yakalarken birçok marka da bu platformları nasıl daha etkin kullanabileceğinin yollarını aramaya başladı.

Covid-19 ve bu sürecin getirdiği dijitalleşme algısı bu denli olumlu bir şekilde ve hızlıca gelişirken dijital pazarlama ve sosyal medya marka yönetimi açısından da gözle görülür hamleler gerçekleşmeye başladı. Dijital pazarlama kanalları çok daha etkin kullanılmaya başlarken online pazarlama profesyonelleri ile çalışmak için markalar adeta sıraya girdiler. Aynı durum dijital pr ajansları ve uzmanları için de geçerli oldu. Markalar online kanallarda çok daha stratejik ve profesyonel bir pr çalışması gerçekleştirebilmek adına dijital pr ajanslarına rağbet göstermeye başladılar.

Covid-19 ve ortaya çıkan durumun oluşturduğu dijitalleşme algısı gün geçtikçe daha fazla gelişecek gibi görünüyor. Bu anlamda markalar online yatırımlarını arttırıp hedef kitleleri ile dijital platformlarda daha etkin bir şekilde buluşabilme konusunda kalıcı strateji geliştireceklerdir diyebiliriz.