Birçok şirket Kovit salgını sırasında reklam bütçelerini askıya alarak kendilerine göre en iyi yolu seçtiler ve ayrıca halkla ilişkiler bütçelerini de kıstılar.
Ancak bu yaklaşım ve hareket tarzının sonunda kendilerini büyük bir yanlışın içinde buldular.
Kabul edelim; satış işi salgın öncesi gibi değil, ancak şu anda şöyle bir gerçekte var: bugün pazarlama ve halkla ilişkiler işi dünün ilerisinde, çok daha önemli bir noktaya geldi. Sonuç olarak birinci planda iş hayatına müşteri kazandıran pazarlama ve halkla ilişkilerdir. Bu sayede müşteriler markayı daha iyi tanıdılar, şirkete güvenmeyi öğrendiler, hatta bilmeden kendilerini, kısaca yeni bir eğilim olan müşteri ilgisini çeken içerikler üreten ve doğru zamanda paylaşan çevrimiçi iş yapan pazarlama şirketlerinin cazip sitelerinde, pazarlama adımlarının içinde buldular.
Artık şimdi bu gerçeğe inanmalıyız.
Alışveriş, çevrimiçine kaydığı için satış elemanları kullanılabilirliği az. Artık müşteri ile iletişim ve bağ kuracak bir kimse yok. Bu olumsuz durumu fırsata çevirme zamanı geldi, sitede direkt müşterinin karşısında olarak bu ilişkiyi kurabilirsiniz. Markanızı pazarlayarak, halkla ilişkileri kullanarak, itibarınızı inşa edebilirsiniz. Müşteri daha önce satıcıyla deneyimlediği ilişkinin aynısını bu yolla da yaşayabilir. Şimdi bu yeni teknolojiyle satış elemanı ayrılsa bile müşteri kalır bir yere gitmez. Aslında müşterinin aklında olan markadır, dolayısıyla markayla ilişki içindedir.
Bu devirde müşteri, daha önce hiç olmadığı kadar, teknoloji sayesinde bir tuşa basmak suretiyle merak ettiği her sorusuna cevap alabilmektedir.
Özellikle alışverişin çok büyük bir kısmının çevrimiçine yöneldiği bir zamanda müşterinin tatmin edilmesi, sonuç alınması, eskisinden çok daha kritik bir öneme sahiptir. Salgın bile olsa, eğitim güveni yaratır, güven ilişkileri oluşturur ve ilişkiler de uzun vadeli sadık müşteri sağlar.
Pazarlamanın düştüğü yerde, halkla ilişkiler ayağa kalkar. Reklam dünyasının dışında sınırsız ve etki potansiyeli yüksek sevilen haber hikâyeleri, sosyal etkileşim ve diğer 3 üncü kişilerin onayladığı araçlar var. Bütün bu kolaylıklar müşteriyi sizin markanızla kaynaşmasını sağlar. Halkla ilişkiler sadece satma değil, marka inşa etmektir.
Şimdi sıra, arzuladığınız marka bilinirliliğini kavramak onu yakalamak. Takipçilerle markanızın bağlantı ve temas kurmasının yolu yenilikçi yollar yaratmanızdan geçiyor. Problemlerine çözümler getirin, bilgilerine sunun ve salgın döneminde bile onlar için kurumunuzun gayretlerini ifade edin. Müşterilere geri dönüşlerinizi sergileyin.
Dikkat edeceğimiz en önemli konu, sadece daha çok müşteriye odaklanmaya ayırdığımız ve geçici satış rakamlarına takılmadığımız mükemmel zamandır. Bu, her zaman iyi pazarlama ve halkla ilişkilerden geçer.