Tüm insanlık olarak son zamanlarda oldukça zor bir dönemden geçmekteyiz. İnsanoğlunun belki de yüz yılda bir yaşayacağı bir durum ile karşı karşıya kaldık. Bu durum hepimizin bildiği üzere Covid-19 adı verilen bir virüsün tüm Dünya’yı etkisi altına alması ile ortaya çıkan ve adına Pandemi denilen kriz.
Bu denli büyük çapta ve tüm insanların etkileneceği boyutta bir kriz hiçbir insanoğlunun beklediği bir durum değildi elbette. Bu nedenle tam anlamı ile hazırlıksız yakalanmış ve bu gibi bir süreç içerisinde neler yapılabileceğini ön görememiştik. Pandem krizi herşeyi yeniden değerlendirme ve bu tip büyük kriz durumlarında ve sonrasında neler yapılabileceğini analiz etmemize neden oldu.
Covid-19 gibi durumlarda süreç yönetimi nasıl olmalıdır? sorusunun cevabını vermemiz gerekirse eğer konuyu birçok yönden değerlendirmeye tabi tutmamız gerekmektedir. Bu gibi büyük bir krizde öncelikle içinde bulunduğumuz durumun ne olduğu tam olarak belirlenmelidir. Tüm koşullar iyi analiz edilmeli ve bu koşullarda nasıl hamleler yapılabileceği iyi bir planlama sonucunda netleştirilmelidir.
Öncelikle yapılacak olan hangi durumdayız? Elimizde neler var? İçinde bulunduğumuz koşullarda elimizdekilerle en iyi ne yapabiliriz? Süreç ne kadar sürebilir? Süre sonrası atılacak adımlar hangileri olmalıdır? Tekrar bu denli büyük çaptaki bir kriz ile karşılaşıldığında alınacak olan tedbirler nelerdir? Gibi soruların cevaplarını tespit edilmesidir. Ancak bu soruların cevaplarını netleştirdikten sonra kriz yönetimi diye tabir ettiğimiz idare biçiminin ön gördüğü hamle tarzı ile aksiyon almaya başlayabilinir.
Covid-19 gibi durumlarda süreç yönetimi gerçekleştirirken bir marka olarak mevcut durumu korumak da çok büyük bir değer taşır. Markaların en son isteyeceği bu gibi durumlarda imaj kaybı yaşamak veya ekonomik anlamda çökmektir. Bu gibi bir durumda kalmamak için markanın mevcut durumunu koruyabilmesine dair stratejiler geliştirmek gerekir. Örneğin ekonomik tedbirler psikolojik baskı sürecini yenmek çalışma temposunda aksaklıklar olmaması için çabalamak süreç sonrası için planlamalar yapmak markanın mevcut kriz sonrasında yeniden ayağa kalkabilmesinin ön çalışmaları gibidir.
Covid-19 gibi durumlar birçok markaya da mevcut konumlarını tekrar değerlendirebilme ve geleceğe dair daha stratejik ön görüler yapabilme anlamında çok şey öğreten durumlardır. Akıllı bir şekilde yönetilen markalar bu süreçten rakiplerine nazaran çok daha az hasar alarak çıkacaklardır.