Birçok halkla ilişkiler ekip ve ajanslarının genel temayülü; şirket üst düzey yöneticilerinin kendi sosyal medya görüntülerini oluşturması ve söz konusu platformlarda içerik paylaşmaya teşvik yönündedir. Yalnız şu kesinlikle gözden kaçırılmamalıdır ki öyle zamanlar olur ki sadece CEO halkın sözcüsü olmak durumundadır.
Ama pek çok CEO, firmanın iş hedeflerini etkilemediği için bu tür halk konuşmalarına katkıda bulunmaya öncelik vermede gereken ilgiyi göstermiyorlar. Zira akıllarında ana iletişim hedefi olarak sadece firmanın ürettiği ürün ve hizmetin nasıl pazarlanacağı satılacağı var. Bu yüzden sosyal konularla ilgili konuşmaktan tartışmaktan uzak duruyorlar. Ama sosyal konulara illa sıra gelirse daha ziyade sağlık, çeşitlilik ve kaynak ve fırsatlara eşit erişim gibi konular ön plana çıkıyor.
Her ne kadar bu konudaki pozitif gelişmeler yavaş olsa da birçok CEO artık hem orijinal içeriğin hem de sosyal medyanın pazarlama ve PR alanında ne denli değerli olduğunu anlamış bulunuyorlar. Diğer taraftan isimlerini vermeye gerek yok çok ünlü yöneticiler gibi bazı CEO’lar hem şirketleri hem de onun itibarı konusunda firmanın sözcülüğünü yapmaktadırlar. Kaçınanlarda daha ziyade basına güvenmediklerinden ya bunun risk taşıdığından ileri geliyor.
Liderlik
Bir şirket bir PR krizi ile karşı karşıya kaldığı durumda yönetici esas itibariyle de CEO markanın sözcülüğünü yapmalıdır, zira CEO iletişimi en iyi bilen konuya en vakıf olması gereken kişidir. Bu şahsın sosyal medya platformlarını kullanmayı sürdürmesi ve direkt olarak medyayla ya da basınla temasa geçmesi gerekmez. CEO’nun kısa bir değerlendirmeden sonra çabuk bilgilendirme yapması, durumun kontrolünü sağladığı fikrini de vermesi açısından da çok daha iyidir..
The CEO can generate a lot more attention from the media outlets and demonstrate a lot more authority to the public compared to anyone else in the company.
Strateji
Allah’tan, PR sadece kriz yönetimi demek değildir. Ne zaman ki bir şirket yeni bir istikamet çizmek ister ya da kurumsal stratejisini değiştirmeye karar verirse, duyuru en iyi şekilde yapacak kişi CEO olmalıdır.
CEO’nun bizzat işin içinde ve yetkin olması diğer kişilere göre ağırlığının medya kuruluşları nezdinde daha fazla olacağı ve otoritesiyle daha çok ilgi çekeceği gerçeğini ortaya koyar.
Ürün veya hizmet lansmanı
Genellikle halka, hedef kitleye yönelik etkinliklerle yapılma eğiliminde olan yeni bir ürünün ve hizmetin piyasaya sürülme kararı ile ilgili lansmanlar yine gözlerin CEO ‘ya çevrildiği kilit bir andır.
Bu tarz durumların içine bir CEO’ nun girdiği her an şirketin bu konuda ne kadar ilgili ve ciddi olduğunun, önceliklerini ne kadar dikkatli bir şekilde sıralayacağının halk gözünden kaçmayacağıdır.
İşin avukatlığını yapmak
Mutlaka bir işin savunuculuğuna soyunmak beraberinde bazı risklerde getirecektir, fakat bu alan şirketin hedefleri ve değerleriyle yakinen ilgilidir. Kanunların ve uygulamaların bir sektörü olumsuz etkilediği veya tehdit oluşturduğu zamanlarda dar anlamda şirketin, geniş anlamda içinde bulundukları sektörün savunuculuğunu yapmak CEO’ya düşer ve bunu en iyi şekilde yapması gereken kişide odur.
Bu zor günlerde doğru pozisyon alarak çalışanlara, müşterilere ve diğer ilgili kesimi destekleyecek anahtar mesajlar vermek şirketin görüş ve düşüncesinin yansıtılmasına yardım eder.