CarrefourSA’dan UNICEF’in “Bu Yük, Çocuklara Büyük” Kampanyasına Destek

/ / Manifesto Blog

Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA, 3 Ekim’e kadar marketlerinden ya da carrefoursa.com adresinden yapılacak her 40 TL ve üzeri okul çantası alışverişinin 1 TL’sini UNICEF Türkiye Milli Komitesi’nin “Tarımda Çocuk İşçiliğini Önleme” kampanyasına aktaracak.

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, okul alışverişinin güvenilir, kaliteli ve en uygun fiyatlı adresi olarak 2015 yılından bu yana iş birliği gerçekleştirdiği UNICEF Türkiye Milli Komitesi’nin yürüttüğü “Bu Yük, Çocuklara Büyük” kampanyasına destek vererek tarımda mevsimlik çocuk işçiliğinin önlenmesine katkı sağlıyor.

Her 40 TL ve üzeri Okul Çantası Alışverişinin 1 TL’si Kampanyaya Aktarılacak

“Bu Yük, Çocuklara Büyük” kampanyası ile CarrefourSA, 3 Ekim’e kadar marketlerinden ya da carrefoursa.com adresinden yapılacak her 40 TL ve üzeri okul çantası alışverişinin 1 TL’sini UNICEF’in “Tarımda Çocuk İşçiliğini Önleme” çalışmalarına aktaracak.

CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, 2015 yılından bu yana UNICEF’le iş birliği içinde olduklarının vurgulayarak “Tarımda Çocuk İşçiliğini Önleme” çalışmalarına verdikleri desteğe ilişkin şunları dile getirdi: “Tarım sektöründe mevsimsel işçilik, yüzbinlerce aile için büyük bir geçim kaynağı anlamına gelirken iç piyasadaki ekonomik hareketlilik adına önemli bir faktör olarak karşımıza çıkıyor. Burada asıl konu ülkemizin geleceği çocuklarımızın eğitimden oyuna, sağlıktan ideal yaşam kalitesine kadar temel ihtiyaçlarının karşılanabilmesi. CarrefourSA olarak hem kendi adımıza verdiğimiz destekle hem de düzenlediğimiz kampanyalar doğrultusunda tüketicilerimizin de desteğiyle çocuklarımızın ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlıyor olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.”

UNICEF Türkiye Milli Komitesi Genel Müdür Vekili İnci Haseki de başta tarım olmak üzere çocuk işçiliğinin önüne geçmek için bütünsel bir yaklaşımla çalıştıklarının altını çizerek; “Türkiye çocuk işçiliğinin azaltılmasında 1990’ların başından bu yana büyük bir ilerleme kaydetmiştir. Ne var ki, mevsimlik tarımda çocuk işçiliği ülkemizde halen devam etmektedir. UNICEF, kamu ortakları, yerel yönetimler ve sivil toplum ortaklarıyla iş birliği içinde çocuk koruma mekanizmalarının güçlendirilmesini, ailelerin, kamu görevlilerinin, özel sektör ve işveren örgütlerinin çocuk işçiliği konusunda bilinçlendirilmesini sağlamak için çalışıyor. Mevsimlik işçi aileleri için tarlalarda çocukların psiko-sosyal destek alabileceği, oyun oynayabileceği Çocuk Dostu Alanlar oluşturuyor” dedi.

Çocuklar Okul Yerine Tarlaya Gidiyor

Verimli topraklara sahip Türkiye’de hasat dönemi mevsimlik tarım işçileri, aileleriyle birlikte ülke içinde göç ediyor. Çocuk işçiliğinin her türü, çocukları çocukluklarından yoksun bırakır ve potansiyellerini gerçekleştirmelerini engeller. Çocukların sosyal, fiziksel ve psikolojik gelişimlerine zarar verir.

İçine doğdukları şartlar ne olursa olsun, çocuklar korunmalı, sağlık ve eğitim imkânlarına ulaşmalı ve elbette, eğlenmeli, keşfetmeli, hayatı tanımalı. Kısaca; istisnasız HER ÇOCUK, çocukluğunu yaşamalı.

CarrefourSA, yaşları gereği eğitim, sağlık, uygun standartlarda yaşama ve oyun oynama gibi temel ihtiyaçları karşılanamayan çocuklara UNICEF Türkiye Milli Komitesi ile 2015 yılından bu yana devam eden iş birliği çerçevesinde destek veriyor.

CarrefourSA Hakkında:

1993 yılında Türkiye’de ilk yatırımını yapan Fransa’nın global perakende markası Carrefour’un, 1996 yılında Türkiye’nin Sabancısı, Sabancı Holding ile kurduğu ortaklık sonucunda perakende sektörünün öncü markası olarak faaliyetlerine başlayan CarrefourSA, “Önce Müşteri” diyerek 28 Hiper, 364 Süper, 24 Gurme ve 195 Mini marketten oluşan zinciriyle 53 ilde toplam 615 marketiyle faaliyet göstermektedir.

www.carrefoursa.com