CarrefourSA, Temel İhtiyaç Derneği İş Birliği Altı Yılda 500 Ton Ürünü İsraftan Kurtardı İhtiyaç Sahibi 20 Bin Kişiye Ulaştırdı

/ / Manifesto Blog

Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA, yoksulluk sınırı altında yaşayan insanların temel ihtiyaçlarına ulaşmalarını sağlayan Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) ile 2012 yılından bu yana gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında oluşturulan Destek Market’e 500 ton ürün tedarik ederek 20 bin kişiye ulaşmasını sağladı.

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, 2012 yılından bu yana sıkı bir iş birliği içinde olduğu Temel İhtiyaç Derneği’ne (TİDER) desteğini, 2019 yılında artırarak sürdürecek.

CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, TİDER Kurucu Başkanı H. Serhan Süzer ve TİDER Yönetim Kurulu Başkanı Hande Tibuk’un katılımıyla CarrefourSA İstinye Hiper’de, 16 Ocak Çarşamba günü gerçekleştirilen basın toplantısıyla CarrefourSA ve TİDER’in israfı önlemeye yönelik faaliyetleri ve hedefleri paylaşıldı.

  1. Serhan Süzer: “Gıda Bankacılığında sadece Türkiye’de değil Dünyada kullanılacak entegre bir modeli hayata geçirdik”

“2010 senesinde gıda firmaları ve temsilcileriyle kurmuş olduğumuz derneğimizin gıda bankacılığının çatı kuruluşu haline gelmiş olmasında CarrefourSA’nın payı çok büyüktür” diyerek konuşmasına başlayan TİDER Kurucu Başkanı H. Serhan Süzer; “TİDER’de entegre çalışan iki önemli vizyonumuz var. Birincisi israfı önlemek ve ikincisi de ihtiyaç sahiplerinin kendi ayaklarının üzerinden durmalarını sağlamak… İsraftan kurtardığımız gıda, temizlik ve tekstil gibi temel ihtiyaç ürünlerini gıda bankaları aracılığıyla insanların temel ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra meslek edindirme, sivil toplum kuruluşu dayanışması ve mikro girişimcilik programlarımızla ihtiyaç sahiplerinin kendi ayaklarının üzerinde durmalarını sağlıyoruz. Yarattığımız entegre modelle dünyadaki tüm gıda bankalarının akredite olduğu Global Foodbanking Network’ten (GFN) 2017 senesinde inovasyon ödülü kazandık. İnovatif modelimizi teknolojiyle destekleyerek ürün tedariki için Destek Bulutu ve meslek edindirme için de Destek İK yazılımlarımızı ortaya çıkardık. Türk sivil toplum kuruluşu olarak açısından gurur verici bir noktaya gelen TİDER’in entegre modeli ve teknolojilerinin sadece Türkiye’de değil tüm dünyada kullanılacağını düşünüyorum. Vatana, millete ve insanlığa hayırlı olsun” dedi.

Kutay Kartallıoğlu: “İnsanlara Yardım Eli Ulaştıran Bir Yapının Ana destekçisi olmak Gurur Verici”

CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, toplantıda yaptığı değerlendirmede, dünyada özellikle israf konusundaki verilerin korkutucu bir düzeyde olduğunu ve bu oranının düşürülmesi için tüm insanlığa görev düştüğünü belirterek; “CarrefourSA olarak her zaman toplum ve geleceğimiz yararına çalışmalar yapmak vizyonuyla da hareket ediyoruz. Bu çerçevede, TİDER ile iş birliğimiz kapsamında ihtiyaç sahibi insanlara yardım eli ulaştıran bir yapının ana destekçisi olmaktan gurur duyuyoruz. TİDER ile iş birliğimiz, 2012 yılında yaptığımız bağışla başladı. Ardından 2015 yılında TİDER Destek Marketleri kuruldu. İş birliğimizin altıncı yılını tamamlarken TİDER ağına bağlı 20 bin ihtiyaç sahibi kişiye ürün ulaştırdık. Temel İhtiyaç Derneği’nin yanı sıra Ankara’dan Bolu’ya, Eskişehir’den İzmir’e ve Bursa’dan Adana’ya kadar ülkemizin farklı şehirlerindeki 22 gıda bankasının CarrefourSA’lardan bağış alması, işbirliğimizin değerini paha biçilemez hale getirdi” dedi.

Kutay Kartallıoğlu: “Destek Lazımsa CarrefourSA Her Zaman TİDER’in Yanında”

Kutay Kartallıoğlu, Türkiye’nin geleceğini oluşturan genç nesillerin iyi bir şekilde yetişebilmeleri amacıyla toplum refah düzeyinin yeterli seviyede olması gerektiğine inandıklarının altını çizerek;

“Altı yıl önce başlattığımız iş birliği kapsamında 2015 yılından itibaren son kullanma tarihi geçmemiş ancak satış vasfını yitirmiş ürünleri TİDER’e bağışlıyoruz. Bugün baktığımız zaman CarrefourSA olarak TİDER’le iş birliğimiz kapsamında 500 ton ürünün israftan kurtarıldığını görüyoruz. Böylelikle 1270 tonluk karbon salınımını da engellemiş olduk. Proje kapsamında ihtiyaç sahibi olanlara ihtiyaç duydukları ürünleri ulaştırmak adına TİDER ile büyük bir yol kat ettik. Bu konuda sektörün öncüsü olmaktan gurur duyuyoruz. TİDER’le işbirliğimizi Türkiye çapındaki tüm CarrefourSA’lara yayarken bir yandan da ihtiyaç sahiplerinin meslek sahibi olup kendi ayaklarının üzerinde durabilmeleri için çalışmalarımız devam ediyor. Yakın bir zamanda TİDER Destek İK modeline destek vermeye başlayacağız. CarrefourSA olarak TİDER ile sosyal sorumluluk çalışmalarımızı her yıl daha da büyüterek devam ettireceğiz” şeklinde konuştu.

Hande Tibuk: “Tüm kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla beraber Türkiye’nin sıfır atık vizyonuna önemli katkı sağlayacağız”

TİDER Yönetim Kurulu Başkanı Hande Tibuk da CarrefourSA ile 2012 yılı Şubat ayından beri devam eden başarılı işbirliklerinin tüm CarrefourSA marketleriyle ülke çapına yayılacak olmasının mutluluğunu ve heyecanını yaşadıklarını belirterek; “CarrefourSA ile 2012 yılı Şubat ayından beri devam eden başarılı işbirliğimizi tüm CarrefourSA mağazalarıyla ülke çapına yayacak olmanın mutluluğunu ve heyecanını yaşıyoruz. Şu anda 50 CarrefourSA mağazasından ürün bağışı alıp 7 ilde bulunan 22 gıda bankasına bu ürünleri ulaştırıyoruz. Bu gıda bankalarının 12’si depo, 4’ü market ve 6’sı da aşevi formatında. Bundan sonraki hedefimiz iki sene içinde 20 ildeki toplam 150 adet CarrefourSA mağazalarının tümünü sistemimize dâhil etmektir. TİDER’in her ilçede tarafsız, şeffaf, dürüst ve sürdürülebilir prensiplerinde çalışan gıda bankaları aracılığıyla insanlara, her ilde hayvan bakımevleri ve hayvan gönüllüleri aracılığıyla hayvanlara  ve yine her ilde biyogaz ve kompost tesisleri aracılığıyla da organik atıkları enerji ve gübreye dönüştürmek gibi israfı önleme vizyonumuz var. Bu vizyonumuzu bizimle aynı değerleri taşıyan diğer tüm STK’larla, kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla beraber Türkiye çapında gerçekleştirip ülkemizin sıfır atık vizyonuna önemli katkı sağlayacağız. Bu kapsamda CarrefourSA ile hayata geçireceğimiz bir diğer proje, ünlü tasarımcı Raşit Bağzıbağlı tarafından tasarlanacak ve CarrefourSA mağazalarında satışa sunulacak bez çantalar. Hem bu projeden elde edilen gelir Temel İhtiyaç Derneği’ne bağışlanarak israfı önleme vizyonumuzu güçlendiriyor olacağız, hem de sıfır atık kapsamında naylon poşetlerin kullanımını azaltmak için gösterilen çabaya bizim de ciddi katkılarımız olacak” dedi.

İsraf Edilenler, Aç İnsanların İhtiyacının Dört Katı

Günümüzde, dünya gıda üretiminin üçte biri, yani 1,3 milyar tonu israf ediliyor. Bu miktar, dünyada aç olan 868 milyon insanı beslemek için gereken gıdanın tam dört katına denk düşüyor. Dünya genelindeki israf oranı, 1 trilyon dolara mal olurken 3,3 milyar ton karbondioksit yayıyor.

Türkiye’de en çok israf edilen gıda ürünleri arasında sebze, meyve ve ekmek ilk sıralarda gelirken, israf edilen ekmek miktarının yıllık 6 milyon adet olduğu belirtiliyor. Türkiye’de yeterli beslenemeyen insanların sayısı 13 milyon kişi olarak belirtilirken, yoksulluk sınırı altında yaşayanların toplam nüfusa oranı ise yüzde 14 seviyesinde.

TİDER, Ne Yapıyor?

İsrafı önleme vizyonu çerçevesinde gıda üreticileri, perakendecileri ve toptancıları, gıda bankaları, hayvan bakımevleri ve hayvan gönüllüleriyle biyogaz tesisleri ile yakın ilişki içinde olan TİDER, yoksulluğa ve israfa karşı mücadelede somut çözümler üreten bir sivil toplum kuruluşu olarak Destek Marketler’in raflarında israftan kurtarılan kullanılabilir durumdaki gıda, temizlik ürünleri ve kıyafetleri yoksulluk sınırındaki ailelerle paylaşıyor.

Süreç Nasıl İşliyor?

Destek Marketler’den ve sonrasında istihdam yönlendirme çalışmalarından faydalanacak aileler, TİDER tarafından belirleniyor. Aileler, TİDER’in başvuru formlarına kaymakamlıklar, belediyeler, muhtarlıklar ve TİDER’den ulaşabiliyorlar. Başvurular içinden olumlu değerlendirme alanlara durumlarına göre aylık bir limit belirleniyor. Sisteme girişi yapılan aileler, her ay diledikleri şekilde Destek Market’ten alışveriş yapabiliyorlar. Destek Marketlerden veya sistemde olan aşevlerinden yararlanan ailelerin kendi ayakları üzerinde durabilmeleri için ailelerdeki çalışabilecek durumda olanlar saptanıp iş bulunuyor veya mikro girişimcilik programına yönlendiriliyor. Ayrıca ailelere destek olmak için farklı alanlarda çalışan STK’larla işbirliği yapılıyor.

CarrefourSA Hakkında:

1993 yılında Türkiye’de ilk yatırımını yapan Fransa’nın global perakende markası Carrefour’un, 1996 yılında Türkiye’nin Sabancısı, Sabancı Holding ile kurduğu ortaklık sonucunda perakende sektörünün öncü markası olarak faaliyetlerine başlayan CarrefourSA, “Önce Müşteri” diyerek 29 Hiper, 347 Süper, 25 Gurme, 194 Mini ve 6 Gima marketten oluşan zinciriyle 53 ilde toplam 601 marketiyle faaliyet göstermektedir.

www.carrefoursa.com

 

TİDER Hakkında

Temel İhtiyaç Derneği (TİDER), gıda bankacılığına geniş kapsamlı bir bakış açısı getirerek yoksulluğa ve israfa karşı bütünsel bir modelle mücadele veren ve somut çözümler üreten bir sivil toplum kuruluşudur. Kurduğu “Destek Marketler”in raflarında israftan kurtardığı kullanılabilir durumdaki gıda, temizlik ürünü ve kıyafetleri yoksulluk sınırındaki ailelerle paylaşan TİDER, Global Foodbanking Network (Dünya Gıda Bankacılığı Ağı) tarafından ödüllendirilen özgün modeliyle ihtiyaçlı ailelerin kendi ayakları üzerinde durmalarını sağlıyor. Yoksulluğun beraberinde getirdiği sorunların yalnızca temel ihtiyaç ürünleri eksikliği ile sınırlı kalmadığının farkında olan TİDER, gıda bankacılığının fayda alanını genişleterek ortaya koyduğu bu modeli Türkiye’de ve giderek dünyada yaygınlaştırma sorumluluğuyla hareket etmektedir.