CarrefourSA, Doğa ile Uyumlu bir Gelecek için Çalışıyor

/ / Manifesto Blog

Sürdürülebilir bir Çevre için “Ne Lazımsa”

Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki CarrefourSA, 5 Haziran Dünya Çevre Günü dolayısıyla süreçlerini dijitalleştirerek faaliyetlerini kâğıtsız ve emisyonsuz gerçekleştirebilmek adına hangi adımları attığını paylaştı.

“Tüm Süreçlerimizde Sıfır Atık Sistemi Kuruyoruz”

5 Haziran Dünya Çevre Günü’nü değerlendiren CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu; “Sürdürülebilir bir dünyada yaşamanın altın kuralı, doğayı ve çevreyi korumak. Özellikle pandemi süreciyle birlikte doğayı ve çevreyi korumanın önemini bir kez daha anladık. CarrefourSA olarak attığımız her adımda doğayı korumaya dikkat ediyor, çevresel etkileri en aza indirgemeye özen gösteriyoruz. Çünkü geçmişten bize miras kalan bu dünyayı, gelecek nesillere yaşanabilir bir şekilde bırakmak istiyoruz. Bu misyonla da genel müdürlüğümüzden marketlerimize ve depolarımıza kadar tüm iş yerlerimizde Sıfır Atık Sistemi kuruyor, dijitalleşerek faaliyetlerimizi kağıtsız ve emisyonsuz gerçekleştirmeye çalışıyoruz.” dedi.

CarrefourSA, yaş sebze – meyve ürünlerini reyonlarına taşırken insan sağlığı için çok önemli olan pestisit konusunda büyük hassasiyet gösteriyor. Bunun yanı sıra yaş sebze – meyve ürünlerinin bulunduğu tabaklar, geri dönüştürülmüş kartondan tercih edilirken meyve suyu ve süt gibi tetrapak ambalajlarda kullanılan kağıdın sürdürülebilir kaynaklardan gelmesini destekliyor. Carrefour markalı ürünlerinin ambalajlarının geri dönüşümü için CarrefourSA, ÇEVKO ile çalışıyor.

Marketlerinde sık sık atık projelerine imza atan CarrefourSA, yenilebilir ürünleri HayKonFed ile birlikte evsiz hayvanlara ulaştırıyor, TİDER ile iş birliği yaparak gıdaların atığa dönüşmesini engelliyor. Gıdanın yanı sıra elektronik atıklarına da dikkat çekmek amacıyla CarrefourSA, Elektronik Atık Toplama Kampanyası’na destek vererek 4.100 kilogram elektronik atık topladı.

Türkiye’de bir ilke imza atarak müşterilerini Lezzet Arası restoranlarla tanıştıran CarrefourSA, mevcut 12 Lezzet Arası restoranından 9.300 kilogram atık bitkisel yağı toplayıp biodizele dönüşmesini sağlayarak denizlerin korunmasına katkı sağladı.

Marketlerdeki ürünlerin yanı sıra atık olabilecek bir diğer faktör, kullanılan naylon poşetler… Bu kapsamda CarrefourSA, müşterilerine, doğa dostu alışveriş torbası sunarak poşet tüketiminin azaltılmasına katkı sağlıyor. Bunun yanı sıra CarrefourSA, ithalatını yaptığı ürünlerin de çevre dostu olmasını zorunlu kılarak yeşil nokta anlaşmalı ürünleri tercih ediyor.

CarrefourSA, haftanın 7 günü faaliyet gösteren marketlerinde enerji verimliliğini artırmak için aydınlatma sistemlerinden soğuk zincir dolaplara, karbondioksit emisyonu düşük araçlardan ambalaj kullanımına ve hatta gider sistemlerinin temizliğinde kullanılan solüsyonlara kadar her adımda çevreci bir vizyonla doğa dostu marketler oluşturdu, dijitalleşme faaliyetleri kapsamında da iletişim süreçlerini dijital platformlara taşıyıp katalog e-poster vb. iletişim araçlarında kâğıt kullanımını azalttı.

Tedarik süreçlerinde rota optimizasyonu ve merkezileşme sağlayıp yakıt kullanımı azaltarak sera gazı emisyonunu düşüren CarrefourSA, atık yönetimi çerçevesinde kısa raf ömrü olan soğuk zincir ürünlerini, otomatik siparişe dönüştürerek marketlerin ihtiyacı kadar ürün depolanmasını sağlayarak %2,3 olan organik atık miktarını %1,79 seviyesine indirdi.

İş dünyasında kağıdın en çok kullanıldığı departmanlardan biri olan finans departmanında CarrefourSA, elektronik fatura sürecine hızlıca adapte olarak artık basılı fatura kullanmamaya başladı.

Bugün için 10.500 kişilik dev bir aile olan CarrefourSA, işe alım süreçlerimizde robotik teknolojisinden faydalanarak kâğıt kullanımını azalttı.

CarrefourSA Hakkında: 

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, 10.500 çalışanı ile “Yeni Nesil Market” vizyonu doğrultusunda 52 ilde faaliyet gösteren 643 marketi, 9 deposu ve online marketi Carrefoursa.com ile taze, kaliteli ve güvenilir şekilde 60 bin çeşit ürünü “Ne Lazımsa” hizmet anlayışı ile günde 500 binden fazla müşterisine ulaştırmaktadır.