CarrefourSA, Avrupa’nın dört bir yanından yüzlerce şirketin katıldığı Avrupa İş Dünyası Ödülleri’nde “Sürdürülebilir Çevre” kategorisinde “Ulusal Finalist” olarak yarışacak. CarrefourSA, 2009 yılında mağazalarında başlattığı “Enerji Verimliliği Programı” ile yarışmada finalist olma hakkı kazandı.
Türkiye perakende sektörünün lider markalarından CarrefourSA, 2009 yılında mağazalarında hayata geçirdiği “Enerji Verimliliği Programı” ile Avrupa’nın dört bir yanından yüzlerce şirketin katıldığı Avrupa İş Dünyası Ödülleri “Sürdürülebilir Çevre” kategorisinde Türkiye’den “Ulusal Finalist” seçildi.
Aydınlatma ve soğutma sistemlerinde optimizasyon ile yıllık 12 milyon kilovatsaat enerji tasarrufu elde edilecek
CarrefourSA, 2009 yılından bu yana mağazalarında başlattığı “Enerji Verimliliği Programı” doğrultusunda çevre dostu sistemler uyguluyor. Şirket, mağazalarında sera gazı salınımının en büyük kaynağı olan soğutma sistemlerine ve elektrik tüketimine odaklanarak karbon ayak izini azaltmayı hedefliyor. Çevre yönetim sistemleri doğrultusunda elektrik kullanımını en aza indirmek için gün ışığından daha fazla yararlanan çatısı cam uygulamalar ile genel aydınlatma, soğuk dolap, dekoratif ve dış aydınlatmalarda LED ışıklandırmaları uygulamaya koyarken, gaz salınımını en aza indirmek için soğutma sistemlerine yönelik olarak karbondioksit esaslı soğutma sistemlerini uygulamaya koydu. Ayrıca Türkiye’de ilk defa transkritik çevrimde çalışacak karbondioksitli soğutma sistemi uygulamasını da bu yıl Kurtköy Millenium mağazasında hayata geçirerek bu alanda öncü olan CarrefourSA, mağazanın sera gazı salınımının yüzde 40 oranında azaltılmasını sağlamıştır.
CarrefourSA, “Enerji Verimliliği Programı” ile 2011′de yıllık kişi başına enerji tüketimi 3 bin kilovatsaat olan Türkiye’de, yıllık 12 milyon kilovatsaatin üzerinde enerji tasarrufu sağlayarak yaklaşık 4000 kişinin enerji tüketimini sıfırlamıştır.
İnternetteki oylamada en çok oy alan şirket Türkiye Ulusal Şampiyonu seçilecek
Bağımsız bir ödül programı olan Avrupa İş Dünyası Ödülleri, Avrupa iş dünyasında mükemmellik, en iyi uygulama ve yenilik konularını desteklemesiyle tanınıyor. İki aşamadan oluşan yarışmanın son bölümünde, şirketlerin kendi hikayelerini anlatan video sunumları halk oyuna sunuluyor. internet adresinde 17 Ekim 2012 tarihine kadar sürecek oylama sonucunda en çok oy alan şirket, Türkiye Ulusal Şampiyonu seçilecek.