CarrefourSA 2019’da Yatırımlarına Devam Ederken Ürün ve Hizmet İhracatına Başlıyor

/ / Manifesto Blog

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA’nın Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, 2018 yılında gerçekleştirdiği faaliyetleri ve 2019 yılına ilişkin hedefleri 23 Mayıs Perşembe günü Conrad Hotel’de basın mensuplarıyla paylaştı.  

“Yeni Market Açılışları Gerçekleştirdik, 165 Milyon Müşteriye Ulaştık”

“Yeni marketlerimiz ile müşterilerimize hizmet vermeye başladığımız, mevcut marketlerimizi yenilediğimiz, teknolojiye yatırım yaptığımız ve en önemlisi de müşterilerimizle daha da yakınlaştığımız bir seneyi geride bıraktık” diyerek sözlerine başlayan CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, şunları söyledi:

“Organize perakende sektörünün çeyrek asrı aşkın bir markası olarak kaliteli ve güvenilir ürünleri, çoklu satış kanallarımız aracılığı ile uygun fiyat politikasıyla müşterilerimiz ile buluşturduk. 53 şehirde 29’u hiper olmak kaydıyla 612 marketimizle 500 bin metrekare satış alanı ve 165 milyon müşteriye ulaştık. Mevcut hipermarketlerimizde yenilemelerimiz devam ederken İstanbul’un en köklü yerleşim yerlerinden Fulya’da ismimizi verdiğimiz AVM’de yepyeni bir hipermarket açılışı gerçekleştirdik. Süpermarket ve mini market yatırımlarımıza ağırlık verdik, yeni süpermarketlerimizin açılışlarını gerçekleştirdik. Farklı damak tatları sunduğumuz, bir Şef’in aradığı her şeyi bulabileceği Gurme marketlerimizi yaygınlaştırmaya devam ettik. Son olarak Nisan ayında Florya Flyinn AVM’de yer alan Gurme marketimizi yeniledik. Dijital yatırımlarımızı hızlandırıyoruz; ürün ve kampanya iletişimlerimizi dijital ekranlar araclığı ile yapıyor, ürünlerimizin fiyatlarını anlık olarak elektronik etiketlerle reyonlarımıza yansıtıyoruz. Hızlı Kasa uygulamasını yaygınlaştırdık, işitme engeli olan müşterilerimiz için indüksiyon işitme sistemine sahip kasa hizmeti sunuyor, akülü araçlarla alışveriş ve kişisel asistan hizmeti ile destek ihtiyacı olan müşterilerimize alışveriş desteği veriyoruz.

“Lezzet Arası Restoran sayımızı 9’a çıkardık”

“Hipermarketlerimizi yalnızca alışveriş için değil, adeta bir yaşam alanı olarak değerlendirilyoruz. Çağdaş Türk mutfağını tanımlayan ve bu alanda başarılı projelerle adından söz ettiren şef Vedat Başaran’ın danışmanlığında çıktığımız Lezzet Arası yolculuğunda bugün, İstanbul Forum, Marmara Forum, MarmaraPark, Fulya, Naitulus, MaltepePark, Bursa Nilüfer, Adana M1, İzmir Balçova Hipermarketlerimizin içerisinde faaliyet gösteren toplam 9 restoranımızla müşterilerimizi ağırlıyoruz” diyen Kutay Kartallıoğlu, şöyle konuştu:

“Müşterilerimize en uygun fiyata, taze, kaliteli ve güvenilir sulu yemeklerden pide – pizza çeşitlerine, pastane lezzetlerinden et – balık – tavuk reyonlarından canlarının çektiğine kadar diledikleri gibi bir gastronomik özgürlük sunuyoruz. Ülkemizde eşi benzeri olmayan Lezzet Arası’nı mevcut restoranlardan ayıran en önemli özelliği et, balık veya tavuk reyonlarından alınan herhangi bir ürünün hemen pişirtilebilmesi veya paket servis hizmeti alınabilmesi. Lezzet Arası restoranlarımız, gün geçtikçe artan bir ilgiye sahip. Hiper Marketlerimizden alışveriş yapan müşterimizin yüzde 13’ü Lezzet Arası’nda yemek yiyor. Böylelikle Lezzet Arası restoranlarında hafta içi günlük ortalama 6.000, hafta sonu da günlük ortalama 9.000 kişiye nezih bir ortamda, uygun fiyata, kaliteli ve güvenilir bir yeme – içme imkânı sunuyoruz. Izgara veya sulu yemek seçenekleri için ortalama porsiyon fiyatlarımız 10 – 15 TL. Türkiye’nin en hesaplı restoranı diyebileceğimiz Lezzet Arası, yurt dışından da ilgi görüyor. Formatı çok beğenen Carrefour Grup, Lezzet Arası’nın market müşterisinden bağımsız olarak yeme – içme ihtiyacının giderilmesi amacıyla da tercih edilmesini çok başarılı olduğunu düşünüyor. Dolayısıyla Carrefour Grup ile Lezzet Arası’nın Avrupa’ya ihraç edilmesi için temas halindeyiz. CarrefourSA olarak sene sonuna kadar mevcut Lezzet Arası sayısını 13’e yükselteceğiz.”

“Kırmızı Ette Yüzde 100 Yerli Besi Ürünlerimiz ve Uygun Fiyat Politikamızla İddialıyız”

CarrefourSA’nın yaş sebze – meyve, kırmızı et, balık ve bakliyat konularında yerli üretimi destekleme amacıyla gerçekleştirdiği faaliyetleri aktaran Kartallıoğlu, şunları paylaştı:

“İki yılı aşkın bir süredir Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri ile devam eden yaş sebze – meyve iş birliği çerçevesinde Bursa ve Antalya’daki çiftçilerimizin tarım faaliyetlerine ilişkin eğitimlerine katkı sağlıyor, yerli tohum kullanımını teşvik ediyor, yerli tohumdan üretilen yaş sebze – meyve ürünleri reyonlarımıza taşıyoruz. İş birliğimizin bakliyat ayağında ise yerli üreticilerin ürettiği bakliyat ürünlerini Birlik markası altında marketlerimizden satıyoruz ve bu ürünlere ilginin arttığını görüyoruz.

Yerli üreticileri desteklediğimiz bir diğer alan ise kırmızı et… Kırmızı ette kaynağı belli, hijyen ve kalite denetimlerinin veterinerlerimiz tarafından yapıldığı, yüzde 100 yerli besi üretimi ürünleri müşterilerimize ulaştırıyoruz. Yerli üretim yapan çiftliklerle sözleşmeli çalışarak müşterilerimize uygun fiyata kaliteli kırmızı et sunabiliyoruz. Kilogramı 38,90 TL’den kıyma, 41,90 TL’den kuşbaşı et satabiliyoruz. Kırmızı ette %100 büyüme gerçekleşiyor, satış hedefimiz bu yıl 9 bin ton.

CarrefourSA’nın en çok tercih edilen reyonlarından biri de balık ve deniz mahsulleri… Balık ve deniz mahsulleri konusunda geçen sene tedarik zincirinin genişletilmesi, satın alma hacminin artırılması, lojistik sisteminin yenilenmesi ve balık reyonlarının değişimi sayesinde geçen sene yüzde 50’lik bir büyümeyle satış hedefimize ulaştık. Böylelikle Türkiye’nin 1 numaralı balık perakendecisi olduk, artık fiyatlar CarrefourSA’ya göre belirleniyor. Dolayısıyla yaş sebze – meyve, kırmızı et, balık ve deniz mahsullerindeki yerli ürün ve uygun fiyat politikamızla mevcut enflasyonla mücadele ederek müşterilerin tercihi haline gelmiş olmaktan mutluluk duyuyoruz.”

“Müşteriler, Özmarkalı Ürünlere Yöneldi”

Carrefour marka ürünlere de ilişkin açıklamalar yapan Kutay Kartallıoğlu, müşterilerin 2018 yılının başından bu yana ürün tercihlerinde özmarkalı ürünlere yönelmeye başladığının altını çizerek; “Özellikle son bir yılda ayçiçek yağı, bakliyat, makarna, yumurta, tuvalet kâğıdı vb. ürünlerde müşterilerimizin marka tercihinin değiştiğini, artık özmarkalı ürünleri tercih etmeye başladıklarını gözlemledik. Bu eğilimin yansıması olarak özmarkalı ürünlerdeki ciro artışımız yüzde 59 seviyesine yükseldi” dedi.

“e-Ticaret Trafiğimizi yüzde 90 Artırdık”

Market yatırımlarının perakendede müşterilere ulaşmak için kullanılan adımlardan yalnızca biri olduğunu altını çizen Kartallıoğlu, artık zamanın çok hızlı ilerlediğini ve müşterilerin alışveriş ihtiyaçlarını benzer hızla en yakın ulaşabilecekleri noktalardan karşılamak istediklerini vurgulayarak; “Bu yılın ilk çeyreğinde CarrefourSA Online Market – carrefoursa.com – trafiğimizi yüzde 90, satışlarımızı da yüzde 40 artırdık. Aylık 25 bin sipariş alıyoruz. Aylık ortalama 3 milyon ziyaretçimizin yüzde 80’i mobil cihazlardan geldiği için mobil uygulamamızı da yenileyerek daha kolay bir erişim imkânı sağladık. Bugün için toplam 16 bin ürünün online olarak satıldığı carrefoursa.com ile taze gıda çerçevesinde 8 ilde operasyonel hizmet verebilsek de gıda dışı ürünleri kargo ile tüm Türkiye’ye ulaştırabiliyoruz” şeklinde konuştu.

“Farklı Platformlarda Yer Alarak Erişilebilirliğimizi Artırıyoruz”

Perakendenin dinamik bir sektör olduğunu, müşteri taleplerini karşılayabilmek amacıyla teknolojiyi her alanda kullandıklarını belirten Kutay Kartallıoğlu; “SAP Sistemi ile müşterilerimiz nezdinde marketlerimizde alışveriş süreçlerini kolaylaştırırken tüm mobil ve dijital platformlardan carrefoursa.com’a erişim imkanı sağlayarak alışveriş imkanı sunuyoruz. Müşterilerimize farklı kanallardan ulaşabilmek amacıyla e-ticaretin yanı sıra Zubizu, Chippin, Axess, Opet vb. Türkiye’nin önde gelen markalarıyla ortak kampanyalar düzenleyerek marketlerimizdeki müşteri trafiğine katkı sağladık. Bu yıl Gittigidiyor ile iş birliği yaparak online pazaryerinde market açtık. P&G ile mevcut müşterilerimiz çerçevesinde doğru kişiye doğru kampanya sunabilmek için katma değerli müşteri sadakat projelerine başladık.” dedi.

“500 Kişiye İstihdam”

“Teknolojiden faydalandığımız bir diğer alan ise insan kaynakları” diyen Kartallıoğlu; “Mavi veya beyaz yakalıların işe giriş süreçlerini dijitalleştirerek personel kartlarını hatasız ve eksiksiz bir şekilde yaklaşık 5 kat daha hızlı oluşturup toplam 1500 saatlik iş gücü açığa çıkardık. Böylelikle çalışan verimini artırarak mevcut iş gücümüzü farklı kanallara yönlendirebilir hale geldik. Mevcut, sürdürülebilir gelişim doğrultusunda ihtiyaç duyduğumuz alanlarda görevlendirmek üzere 2019 yılında 500 kişiye istihdam sağlayacağız” şeklinde konuştu.  

“İlk Çeyrekte 1,37 milyar TL Ciro Elde Ettik”

CarrefourSA’nın sergilediği finansal performansa ilişkin bilgiler de paylaşan Kutay Kartallıoğlu; “2018 yılında gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla 165 milyon müşteriye ulaştık, 2018 yılı satışlarımızı bir önceki yıla oranla yüzde 14 artırarak 5,2 milyar TL ciro elde ettik. 2019 yılının ilk 3 ayında ciromuzu geçen yılın ilk 3 ayına oranla yüzde 20 artırdık, 1,37 milyar TL olarak gerçekleştirdik” dedi.

“120 milyon TL Yatırımla Market Sayısını 640’a Çıkaracağız”

2019 yılına ilişkin hedeflere değinen CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, konuşmasını şöyle sonlandırdı: “Müşterilerimize ürün ve hizmetlerimizi ulaştırabilmek amacıyla 120 milyon TL’ye varan yatırıma imza atacağız, market sayımızı 640’a çıkaracağız. Yatırım bütçemizin yarısını dijital odaklı projelere ayırıyoruz. Türkiye’de üretilen yerli ürünlerin, ortağımız Carrefour’un faaliyet gösterdiği ülkere ihracatını başlatacağız ve hem tedarikçilerimize yeni pazarlar açacak, hem de döviz girdisi sağlayacağız. Ülkemizin global bir markası olarak yerel üretime ve yerel üreticiye desteğimizi devam ettireceğiz. Yeni Neslin Sabancısı mottosuyla yeni nesil müşterilerimize ulaşmak adına faaliyet gösterdiğimiz alanları genişleteceğiz. Üreticiden direkt alım yapabileceğimiz projeleri genişleterek müşterilerimizin kaliteli, güvenilir ve geniş bir ürün yelpazesine çok daha uygun bir fiyat politikasıyla ulaşmasına imkân sağlayacağız. Sağlıklı Yaşam trendini takip ediyoruz, ürün gruplarımız arasında organik, glutensiz, diyabetik, vegan ürünlere yönelimin olduğunu biliyor bu ürün gruplarına özel projeler geliştiriyor, sektörde alışveriş tercihlerine yön veriyoruz.”

CarrefourSA Hakkında:

1993 yılında Türkiye’de ilk yatırımını yapan Fransa’nın global perakende markası Carrefour’un, 1996 yılında Türkiye’nin Sabancısı, Sabancı Holding ile kurduğu ortaklık sonucunda perakende sektörünün öncü markası olarak faaliyetlerine başlayan CarrefourSA, “Önce Müşteri” diyerek 29’u Hiper olmak kaydıyla 53 ilde toplam 612 marketiyle faaliyet göstermektedir. www.carrefoursa.com