Canlı Akışınızı Başarılı Kılmak için 4 Strateji

/ / PR Makaleleri

Bugünün sosyal mesafe şartlarında, seyircilerinize ulaşmak ve onlarla etkileşime geçmek için herhalde canlı akıştan daha iyi bir vasıta olamazdı. Ancak bu canlı akış sevgisi de pek yeni bir şey değil. Bir medya araştırmasında, 2015 den bugüne değin,  canlı video ve ses etkinliklerinin ekseri medya platformlarında üst düzey içerik tiplerini domine ettiği tespit edilmiş.  

Bu arada canlı akışın büyük bir parçasını, Facebook algoritması oluştururken Twitter ve Instagram’ın da bu konuda büyük yatırım yaptıklarına şahit olduk. Firmalar platformlardan bağımsız, onların dışında çok iyi tasarlanmış canlı akış malzemeleri alanında çok geniş fırsatlar bulabiliyorlar. 

Aşağıda ister bireysel, ister iş odaklı firmaların kendi canlı akış faaliyetlerinde, gösterdikleri çabalarla kendi canlı akış faaliyetlerinde başarıyı nasıl yakaladığını görebilirsiniz. 

Niş İçerik Pazarlaması Ortaya Koymak, 

Büyüleyici ve ilginç canlı akış ortaya koymak sadece takipçiler için içerik üretmek anlamı taşımıyor. Bu işte başarı, aslında doğru alıcıları bulmaktan ve niş bir müşteri kitlesine göre özgün bir içerik hazırlamaktan geçiyor.   

Bu takdirde hazırladığınız içerikler oyun değiştirici bir nitelik kazanıyor. 

Mesela iyi hazırlanmış eğitimsel videolar,  girecekleri işe,  orada alacakları role ilişkin, davetli ve katılımcılar arasında kapsamlı bir ilgi uyandırabiliyor. 

Mükemmel Müşteri Desteği Sergilemek, 

Canlı akış oturumlarında başarılı olmak, müşteri ilişkileri geliştirmek içinde mükemmel fırsatlar sağlar. Örneğin Facebook live’da soru cevap oturumları var. Bu oturumlarda marka ne kadar güvenilir, ne denli itimada şayan ve de özgün olduğunu gösterir ve sergiler. Bu herhangi bir marka stratejisinin canlı akışla tüm markayı büyük bir başarıya götürdüğüne dair kritik faktörlerdir.  

Endüstrideki Trend Konuları Kıyaslamak, 

Ekseri medya platformlarında mevcut olan veri tabanlı analitik araçlardan markalar avantaj sağlayabilir. Bu tür kolaylıklar ortaya çıkan eğilimlere, çizgilere anlam ve farkındalık kazandırmada ekseriyetle hayati katkı sağlarlar. Marka veri tabanlı bilgilere ve diğer malumata uygun düşecek şekilde canlı akışını tasarlar. 

Marka Farkındalığı için Faal İletişim Ağı Şebekesi, 

Her şeyin yalnız başına yapılması teşvik edilirken, markaya erişimin sağlanmasında iletişim ağı ve işbirliği en kritik yönlerdir.  Aynı sektörde ve fikirleri paylaşmada diğerlerini teşhis etmek nasıl bir şey? Burada izlenecek akıllı yola, sektörün deneyimli kişilerini dikkatli seçip canlı akış paneline çıkarmakla başlanır. Önemli internet influencerları da burada önemli bir role sahiptir. İçeriği zenginleştirme, işe kendini adamayı, fedakârlık yapmayı ve kararlılığı gerektirir. Tüm firmaların canlı akış seviyelerini yukarıya taşımak için yapacakları çok şey vardır. Herhangi bir canlı akış bir satış taktiği olduğundan içerik yaratımı her zaman için öncelikli olmalıdır. Hem video hem de sesli malzemeler heyecanlı ve ilginç olmalı ve izleyiciyle etkileşime girmelidir. Sonuçta, yavaş ve rahat olma işin ince detaylarına kadar nasıl yapılacağına yardım eder.