Geçen sene mağaza yatırımlarını sürdüren, ihracat faaliyetlerini geliştiren BİSSE, satışlarını %145 arttırarak hem sektörün büyümesine katkıda bulundu hem de ekonomiye katma değer sağladı. BİSSE, bu sene mağaza yatırımlarına devam edecek, e-ticaret ve ihracat faaliyetlerini büyütecek.
Türkiye’nin hazır giyimdeki en köklü markalarından BİSSE, pandemi gölgesinde geçen 2021 yılında yatırımlarına devam ederek İstanbul Okmeydanı’ndaki yeni genel merkezine taşındı, mağaza yatırımlarına devam etti ve e-ticaret operasyonunu geliştirmeyi sürdürdü.
BİSSE, 2021’de Satışlarını %145 Arttırdı
Geçen seneki faaliyetlerine dair değerlendirmelerde bulunan BİSSE Group CEO’su Onur Kefeli, şunları dile getirdi: “BİSSE olarak 1976 yılından bugüne, tam 45 yıldır kaliteden asla ödün vermeden sadece Türkiye’nin değil dünyanın da en önemli markaları arasında yer alıyoruz. Butik mağazacılık anlayışı belirlediğimiz için her yerde mağaza açmıyoruz. Müşteri segmentimize uygun, doğru losyonlarda olmayı tercih ediyoruz. Bu vizyondan ayrılmayarak geçen sene pandemi ve normalleşme süreçleri arasında gidip geldik. Mağaza yatırımlarımızı sürdürdük, seneyi toplam 33 mağaza ve yüzlerce satış noktası ile tamamladık. Gömlek üretimindeki kaliteyi ve başarıyı tüm ürün gruplarına yayılmasıyla birlikte ürün çeşitliliğini arttırdık. İnovasyon yaparak yenilikleri de koleksiyonlarımıza ekledik. Yılı aktif olarak sadece 7 ay yaşamamıza rağmen bir önceki yıla olarak %145 artışla ile kapattık.”
Yeni Fabrika ile Gömlek Üretimi 2 Katına Çıkacak
“Gömlek üretmek sanattır ve bu sanatı tamamlayan unsurlar da detaylardır” prensibiyle yola çıkan BİSSE’nin yılda 1 milyon adet gömlek ürettiğini belirten Onur Kefeli, inşaatı devam eden fabrikayla birlikte kalite odaklı üretim kapasitesinin 2 katına çıkacağını belirtti.
Cirodaki İhracat Payı Hedefi %65
Birleşik Krallık, İrlanda, Almanya, İsveç, İspanya, Fransa, Belçika, Çekya, Ukrayna, Katar, Azerbaycan ve Türki Cumhuriyetler’e yönelik ihracat faaliyetleri çerçevesinde BİSSE’nin cirosunun yüzde 45’inin ihracattan geldiğini dile getiren Kefeli; “Hedefimiz ciromuzdaki ihracat oranını 2022 yılı sonunda yüzde 65’e çıkarmak” dedi.
2022’de Hedef Mağaza Yatırımları ve Dijitalleşme
Onur Kefeli, 2022 yılına dair yaptığı değerlendirme ise yurtiçinde ve yurtdışında yeni mağaza yatırımlarına devam edeceklerini, mevcut mağazalarının lokasyon iyileştirmesi ve alanlarının büyütülmesi için çalışacaklarını söyledi.
e-Ticaret faaliyetlerine de ilişkin hedeflerini paylaşan Onur Kefeli, web sitesinden uygulamaya kadar BİSSE’yi dijital dünyaya taşıyacak geniş kapsamlı bir çalışma gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Hazır giyim sektörüne ilişkin bilgiler paylaşan BİSSE Group CEO’su Onur Kefeli, sözlerini şöyle tamamladı: “2021 yılında lojistik maliyetlerinin artması, dövizdeki artışla birlikte ihracatçı ve yurtdışı satış ağı olan bizim gibi şirketler sayesinde sektörel büyüme yaşandı. Çin’deki üretim kaybı ve Avrupa’nın ülkemize yönelmesi sektörel olarak yaptığımız iş kalitesinin sayesinde 2021 yılının kazanan ülkesi ve sektörü olduğunu gördük.Dolayısıyla hazır giyim sektörü, 2021 yılında ham madde krizine rağmen yüzde 18,3 artışla 20 milyar 250 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Sektör, bu yıl 23 milyar dolar ve orta vadede de 33 milyar dolar ihracat hedefliyor.”