Bilgi seviyesi yüksek kesimler için içerik çeşitlendirmede 4 yol

/ / PR Makaleleri

İnternetin gelişimiyle birlikte ikna edici içerik üretiminde ve paylaşılmasında önemli bir artış oldu. Önceleri insanlar arasında eğlenceli bir bilgi ve fikir paylaşımı olarak başlarken daha sonra firmaların, markaların iş dünyasındaki kilit pazarlama araçlarına yavaşça dönüştü. Hazırladığınız içeriklerin özellikle çok deneyimli konu hakkında geniş bilgi sahibi insanlara sunarken dikkatli olunması icap ediyor ve yapacağınız ufak bir hata ya da atacağınız yanlış bir adım, yatırımın geri dönüşü ya da yaptığınız işin karşılığını alma tabir edilen “ROI” sağlanmasında sıkıntı yaratıyor.

Konu ile ilgili uzmanlarla işbirliği yapın

İçeriğinizi ne kadar iyi yapsanız da ve konuya bakış açınız ne kadar etkileyici olsa da yine de daha fazla fikir ortaya koymanın bir kıymeti vardır. Bu hususta belgesellerin nasıl hazırlandığını ve ulaşılan sonuçlara ağırlık vermek için sayısız uzmanın nasıl getirildiğini düşünün bir bakalım. İçerik konusunda işbirliği yapılması ve nihayetinde o uzmanın adının geçmesi onun da paylaşım yapmasını teşvik edecektir. İletişimde bulunduğunuz hedef kitlenizin saygı duyduğu kişilerle yapılan işbirliği sonucu gelinen noktada hedef kitlenizin de memnuniyeti artacaktır.

Açılır kapanır bölümlere ayrıntıları koyun

Dijital içeriğin birçok unsurları daha geniş bir seviyede ilgi çekmek üzere kurgulanır. Google aramalarına konu kilit kelimeler iyi seçilmelidir ki birçok pozisyonda siz görünür olasınız. Ayrıca bunlar alt başlıklara da konu teşkil edecek şekilde ayarlanırsa daha fazla etki sağlanır. Kimin ne derece teferruatlı bilgiye gereksinim duyduğu veya kimin nelere dikkat ettiğini bilemediğiniz ve tüm ziyaretçilerin ihtiyaçlarına cevap vermek durumunda olduğunuz mantığı ile sade metni ayrıntılara ve açıklamalara yer veren katlanabilir bölümlerle zenginleştirebilirsiniz.

Uygun olan farklı formatlar kullanın

Şayet kendinizi dünyadan bağımsız, ayrı hissediyorsanız yalnız olmadığınızı bir kere bilin. Elbette uzun saatler eve kapanmak, bilgisayarın başından ayrılmamak moral bozsa da farklı fonksiyonları olan elinizin altındaki bilgisayarınızla birçok teknolojinin emrinize amade olduğu avantajını da unutmayın. Eski usul ve sistemlerle çalışmayın bu teknolojik kolaylıklarla yeni bir şeyler ortaya koyabilir ve üretebilirsiniz.

Takipçilerin içerik taleplerini karşılamak için onları davet ederek işin içine dâhil[CB1]  edin.

Sizin ne yaptığınızı muhtemel müşterileriniz bilmiyorsa ve siz de onların ne aradıklarınızı bilmiyorsanız onların tercihlerini karşılamada işiniz zor demektir. O halde sosyal medya vasıtasıyla hedef kitle bireylerine ulaşın,  onların neler istediklerini ve neleri aradıkları konusunda sorular yöneltin. Belki herhangi bir makalenin podcast sürümünü beğenebilirler. Cevabı henüz verilmemiş bir soruları olabilir. İstedikleri, aradıkları bir şeyi basitçe onlara ulaştırarak iyi niyetlerini kazanabilirsiniz.


 [CB1]