Basın Bültenlerinde Kotasyonlara Yer vermede Uygulanacak En İyi Yöntemler

/ / PR Makaleleri

Kotasyonlardan, basın bültenlerimizde vereceğimiz önemli haberlerin yapması istenen etkiyi en iyi şekilde sergilemesi için,  bir yöntem dâhilinde istifade eder ve ona göre tasarımızı kurgularız. Ama mükemmel bir kotasyon hazırlamak ve uygun bir yere yerleştirmek te öyle kolay bir şey olmayabilir.  Kotasyonun,  başlıktaki güçlü fikri heyecan ve etki uyandırarak izleyicilere taşımasını isteriz.  

Bu kadar çok halkla ilişkiler uzmanını neden basın bülteni kotasyonu konusunda klasik, formüle edilmiş yaklaşıma geri döndüğünü anlamak zor, zira bu formülün işe yaramadığı çok açık. Çünkü basın bültenlerindeki çoğu kotasyon gerek okuyucular,  gerek muhabirler nezdinde pek rağbet görmüyor daha doğrusu görmezden geliniyor. 

Artık halkla ilişkiler uzmanlarının bu konuda yeni bir yaklaşım benimsemeleri,  yeni, farklı şeyler ortaya koymaları gerekiyor. Aslında kotasyonlar hikâyenizi daha çekici hale getirmek için bülteni yeniden tasarlamada çok güçlü bir araç. Bunun için öncelikle hitap ettiğiniz izleyiciye yönelin, kendinize değil. Kotasyonların içeriğine bakın,  basın bülteni içinde nasıl takdim edileceğine odaklanın. 

İşte size özet hale getirilmiş ışık saçan,  parlayan 4 kolay yöntem 

  1. Hemen etkisini gösteren çok kısa kotasyonlar yazın. 

Bugün yaygın kullanımda olan kotasyonlar,  gerçekten çok uzun. Önce fikrin, cümlenin esasını kavrayın. Bir cümle genellikle yeterlidir, iki cümleye de olur diyelim, ama üç cümle ise gerçekten çok uzun. Durumu en iyi şekilde anlatacak güçlü kelimelerle kısa ifadeler en iyisidir. 

  1. Kotasyon miktarını azaltın. 

Halkla ilişkiler uzmanları için hikâyelerini destekleyecek benzer çoklu kotasyonlara gereksinim yoktur. Buna artık bir son verilmeli. Şayet çok kotasyon kullanırsak muhtemelen kotasyon seçiminde daha az dikkatli oluyoruz. Dikkatlice seçilmiş, okuyucu düşünce tarzına göre iyi organize edilmiş az ama öz kotasyonlar kullanın. 

  1. Kotasyonlarınızı daha insancıl hale getirin. 

Kotasyonlarınız makinanın ürettiği değil, bir insanın ağzından çıkan, kitlenize hitap eden cümleler olmalı. Kendinizde bırakacağı tesiri değil hedef kitlenizde yaratacağı etkiyi dikkate alın. Başarılı kotasyonlar gazetecileri etkileyen onların daha fazla soru sormasını tetikleyen türden olur. Kurumsal ağızla kaleme alınmış, sıkıcı, heyecan barındırmayan kotasyonlar son kullanıcı üzerinde de tesir bırakmaz.  

  1. Kotasyonlarınızda yaratıcılığı ön plana çıkarın. 

Formüle edilmiş, alışılmış, benzer kotasyon tarzından artık sıyrılın. Okuyucunuz ile aranızda derin bağlantılar kurmak istiyorsanız, mecaz  (metafor) ve benzetme (analoji) kullanarak yaratıcılığı öne çıkarabilirsiniz. Metaforlara “bardaktan boşanırcasına yağmurun yağması”, ve benzetmelere “ bugün için iyi bir adam bulmak samanlıkta iğne bulmak kadar zor bir şey” hatırlatma mahiyetinde güzel birer örnek teşkil eder.