Basın Bülteninizi nasıl daha az korkutucu hale getirirsiniz ?

/ / PR Makaleleri

Mevsim itibariyle şu an kapalı, sisli havaların hâkim olduğu bir bakıma kasvetli bir zaman diliminin içinde yaşıyoruz. Ancak bu manzara pazarlama çabalarımızı etkilememeli. Yeni kutlanılan cadılar bayramı, kutlamanın içeriği bakımından basın bülteninizde okuyucuyu korkutup korkutmadığınızı test edip bültenlerin sevimli çekici görünmesi ve onları iletişimden uzaklaştırmayan bir formata dönüştürmek için ne gibi ayarlamalar yapmanız hususunda bir fırsat olmuş olabilir. Ama ne istediğinizi biliyorsanız bunları düzeltmek pek zor olmaz. İşte bunlarla ilgili tüyolar:

İlk korkunç hata:  En önemli haberi ya da içeriği gizlemek

İnsanlar basın bültenlerini bilgilenmek için okurlar. Bültenler ön ve merkezde olursa daha kolay doğru okuyucuya ulaşma imkânı olur. Diğer taraftan bülten çok uzun olur ya da önemli ve çarpıcı kısma okuyucu hemen ulaşamayacağını hissederse sadece göz atar ve bırakır.  Basın bültenlerinde de gazetecilikte olduğu gibi ters piramit usulü çalışır. En önemli kısım açık ve bilgilendirici tarzda başta yer alır aşağıya doğru detay parçalara doğru daralır. İlk paragrafta kim, ne, ne zaman ve nerede sorularının cevapları olmalı.

İkinci korkunç hata:  Bir metin duvarı sunmak

Korkunç büyük bir kelime bloğundan başka hiçbir şey okuyucuyu rahatsız edemez. Özellikle uzun yazıları çevrimiçi okumak zor olur, ayrıca büyük puntolarla bir şey gördüğünde enerjisini alıp götüreceğini düşünür. Metinin kolay okunabilir olması madde başlıkları, fotoğraflar ve tırnak içinde kelimelerle kolaylaştırılır ve bunlar okuyucunun dikkatini muhafaza etmesi açısından da avantaj sağlar.

Üçüncü korkunç hata:  Yanlış kitlenin hedef alınması 

Medya mensupları her gün su baskını gibi bir ton alarm mesajı alırlar. Bunlardan alakasız ya da yanlış hedef kitleye yazılanlar direk çöpe gider. Büyük bir medya yayınının dikkatini çekmek istiyorsanız hedef kitlenizi doğru tespit etmeniz gerekir. Yanlış e posta adreslerine göndermek, yanlış dağıtım şebekesi tanımlamak, ya da uygun olmayan hikâye seçmek yanlış adımla başlamanıza sebep olur sizi doğru adrese götürmez.

Bazen hikâyenizi parlatmak gerçek doğru alıcıya ulaştırmak için sizden daha iyi bir profesyonelden de yardım almaktan çekinmeyin.