BAŞARI İÇİN ÜRÜN PAZARLAMA STRATEJİLERİ

/ / PR Makaleleri

Ürün pazarlaması, hızlı satış yapmayı isteyen şirketlerin büyümesi için en pratik ve en çabuk yollardan biridir.  

En doğru ürün pazarlama kampanyası nasıl yapılır, sorusunun cevabı ise farklı promosyon gayretleri ortaya koymakta ve neyin müşteriyi cezbettiğini anlamakta yatıyor. Bu bir dizi faaliyetlerden sonra stratejinizi artık kolayca belirlemiş olursunuz.  

Ürün pazarlama stratejilerinde başarılı olmak için uygulayabileceğiniz işte size üç adet yol.   

Niş Pazarlama 

Bir şirketin geleceğini düşünmesi ve ilerde ikinci bir Amazon olmayı hayal etmesi gayet makul herkesin kabul edeceği bir şeydir. Ancak süreci aceleye getirmememiz ve tek bir niş pazarda odaklanmamız icap eder. Marka bilinirliğini burada yaratmaya çalışacak, potansiyel müşterileri bu aşamada belirleyecek ve hedeflerimizi ortaya koyacağız.   

Bizim bir niş pazara odaklanmamız, bu pazarda uzman olmamıza imkân sağlayacak, en iyi stratejileri tatbik etmemiz ve potansiyel müşterilere ulaşmamızı kolaylaşacaktır. Kazandığımız deneyim ağımızı genişletmeye ayrıca katkı sunacaktır.  

Müşterilerden Gelecek Duygusal Tepkiler 

Müşterilerin duygularını harekete geçirerek birim zamanda satışları artırmak mümkün olur ve bunun için kıtlık ve acele et taktikleri kullanılır. Kıtlık taktiğinde ürünün azaldığı, stokların tükenmek üzere olduğu vurgulanır. Acele et taktiği ise belli bir süre içinde satışların son bulacağı fikri üzerinden yapılır.  

Her iki taktikte de insanlar alış veriş edenlerin belirtilen bu ürünlere yöneldiğini görür ve mala sahip olma duyguları kabarır.  

Fiziki mağazalarda bu taktikler iş görürken web sitesinde de görseller kullanılarak aynı taktiklerden yararlanılabilir, tüketicilerden duygusal tepkiler alınabilir, satın almaya yönlendirilebilirler. Bu taktikte esas mesele müşterileri tanımak ve onları duygusal tepki verecek ortamı yaratmaktır. 

Müşterilerle Kurulacak Güçlü İlişkiler 

Bu son taktik ise müşterilerle güçlü ve sağlıklı ilişkilerin geliştirilmesini hedef alır. Bu takdirde müşteri memnuniyeti için çaba sarf etmek gerekecektir. Müşteri memnuniyetini tesis etmek, sorunları çözmek, onlara iyi davranmak mutsuzluklarına sebep olacak olumsuzlukları ortadan kaldırmak gibi bir dizi aktiviteyi gerektirir. Müşteri markanın kendisine değer verdiğini, onu dinlediğini sorunları çözdüğünü en azından iyileştirdiğini duymak ve görmek isteyecektir. Bu çalışmalar ayrıca müşteri sadakatini de artıracaktır.   

Malın iade alınması, küçük bir hediye ile gönül alınması ve buna benzer çeşitli olumlu davranışlar müşterinin gözünden kaçmayacak onların o firma veya markadan uzaklaşma olasılığını ortadan kaldıracaktır.  

Web sitelerinizde olumlu eleştirilerle size katkı sağlayan ve mutlu bir görüntü çizen müşterilerinizi de ayrı bir yere koyarak onlardan daha fazla istifade edebilirsiniz.