Ataşehir’deki CarrefourSA’larda Toplanan E – Atıklarla Tohum Otizm Vakfı’na Destek

/ / Manifesto Blog

Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA, Ataşehir Belediyesi’nin desteğiyle Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) ve Exitcom iş birliğiyle 2018 yılının Ekim ayında başlayan “E – Atık Toplama” projesine destek vererek Ataşehir’deki 14 marketinde kurduğu kutularla atık elektrikli ve elektronik eşyaların toplanmasını sağlıyor.

Projenin başlamasıyla birlikte Ataşehir’deki CarrefourSA’larda toplanan 500 kilogram elektronik atık, Ataşehir Celal Yardımcı Ortaokulu öğrencileri tarafından Ataşehir Belediyesi’ne teslim edilerek geri dönüşümden elde edilen gelirin Tohum Otizm Vakfı’na bağışlanması sağlandı.

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, Ataşehir Belediyesi’nin desteğiyle Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) ve Exitcom tarafından başlatılan “E – Atık Toplama” projesine Ataşehir’deki 14 marketiyle destek vererek atık elektrikli ve elektronik eşyaların toplanmasına katkıda bulunuyor.

Atık elektrikli ve elektronik eşyaların toplanması ve geri dönüştürülmesi konusunda tüketicilerin bilinçlendirilmesi amacıyla başlatılan proje kapsamında CarrefourSA; İçerenköy Hiper, Esatpaşa, Dumankaya ikon süper, Ataşehir Allianz, İçerenköy Alanaldı Caddesi, İçerenköy, Ataşehir Bof Plaza, Ataşehir Örnek Mahallesi, Küçükbakkalköy, Ataşehir Taçspor, Ataşehir Kayışdağı Mini, Kentplus, Ataşehir Dükkân ve Palladium Gurme marketlerinde atık küçük ev aletleri toplama kutularına yer veriyor.

Bu kutularda toplanan atıklar kurulduğu günden bu yana sürdürülebilir çevre koruma çözümlerini daima önemseyen ve bu doğrultuda birçok ilke imza atan Ataşehir Belediyesi tarafından toplanıyor. Toplanan atık elektrikli ve elektronik eşyaların karşılığında Tohum Otizm Vakfı’na bağışta bulunuluyor.

Kutay Kartallıoğlu: “Toplumu bilinçlendirme ve çevreyi koruma faaliyetlerimize sürdürülebilir şekilde devam ediyoruz”

CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, E – Atık Toplama Projesi’ne verdikleri desteği değerlendirerek; “Hayatımızın her anında yoğun bir şekilde kullandığımız elektrikli ve elektronik ürünler, kullanım sürelerini doldurduktan sonra hem çevreye hem de insan sağlığına zarar vermeye başlıyorlar. CarrefourSA olarak çevreye ve insan sağlığına olan duyarlılığımız doğrultusunda pillerden lambalara, elektronik eşyalardan bitkisel yağa kadar müşterilerimizden birçok atık ürünü toplayarak bilinçlendirme faaliyetlerine imza attık. Bu faaliyetlerimize Ataşehir Belediyesi desteğiyle Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği ve Exitcom tarafından düzenlenen E – Atıkların Toplanması kampanyasına destek vererek bir yenisini ekliyoruz. Böylelikle toplumu bilinçlendirme ve çevreyi koruma faaliyetlerimizin sürdürülebilirliğine katkı sağlıyoruz. Bu atıkların lisanslı kurumlarca bertarafından elde edilecek gelirin Tohum Otizm Vakfı’na bağışlanacak olması ise kampanyanın en gurur verici tarafını oluşturuyor” dedi.

Hem Tüketiciler Bilinçleniyor Hem de Tohum Otizm Vakfı Kazanıyor

Atık kabul edilen elektronik eşyalar; geri dönüşümü mümkün metal, cam ve plastik malzemelerin yanı sıra kurşun, cıva, kadmiyum, fosfor, baryum, krom berilyum, plastikler ve ozon tüketiciler gibi tehlikeli kimyasallar içerebiliyor. Elektronik atıkların bir grubunu oluşturan floresan lambalar ise doğru toplandıklarında geri kazanım sürecine tabii tutulabiliyor.

Proje kapsamında Ataşehir’deki CarrefourSA marketlerinde toplam 500 kilogram elektronik atık toplandı. Bu atıklar, projeye destek olmak isteyen Ataşehir Celal Yardımcı Ortaokulu öğrencileri tarafından bertaraf edilmek üzere Ataşehir Belediyesi’ne teslim edilerek elde edilen gelirin Tohum Otizm Vakfı’na aktarılması sağlandı.

Proje ile birlikte Ataşehir Belediyesi, Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği, Exitcom ve CarrefourSA, yasal sorumluluklarını yerine getirerek E – Atık ve geri dönüşüm konusunda tüketicilerin bilinçlenmesine katkı sağlarken yapılacak bağışlar ile Tohum Otizm Vakfı’na destek oluyorlar.

CarrefourSA Hakkında:

1993 yılında Türkiye’de ilk yatırımını yapan Fransa’nın global perakende markası Carrefour’un, 1996 yılında Türkiye’nin Sabancısı, Sabancı Holding ile kurduğu ortaklık sonucunda perakende sektörünün öncü markası olarak faaliyetlerine başlayan CarrefourSA, “Önce Müşteri” diyerek 29 Hiper, 347 Süper, 25 Gurme, 194 Mini ve 6 Gima marketten oluşan zinciriyle 53 ilde toplam 601 marketiyle faaliyet göstermektedir.

www.carrefoursa.com

 

Tohum Otizm Vakfı Hakkında:

Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı, “Otizm Spektrum Bozukluğu” olan çocukların erken tanısının konulması, özel eğitimi ile topluma kazandırılmasına öncülük edilmesi ve bunun yurt çapında yaygınlaştırılması amacıyla, kar amacı gütmeyen ve kamu yararını gözeten bir sağlık ve eğitim vakfı olarak 15 Nisan 2003 tarihinden bu yana çalışmalarını yürütmektedir.

www.tohumotizm.org.tr