Artırılmış Gerçeklik (AR) artık iş dünyasında daha büyük bir rol üstlenmeye hazır.

/ / PR Makaleleri

Artırılmış Gerçekliği (AR) ilk olarak 1962 yılında tanısak ta,  bugünkü anlamda AR serüveninin, Harvard profesörü ve bilgisayar bilimcisi olan Ivan Sutherland ’in 1968 senesinde icat ettiği ve Demokles’in Kılıcı adını verdiği kafaya monte edilen bir cihaz ile başladığını söylersek isabetli olur.  

Sutherland’i, Artırılmış Gerçekliğin bu güne gelişinde, sistemin inşasında ilk harcı atan bir bilim adamı olduğunu kabul edebiliriz. 

Artırılmış Gerçeklik (AR); gerçek ve sanal dünya ile gerçek zamanlı etkileşim ve ayrıca sanal ve gerçek nesnelerin 3 boyutlu kayıtlarının bir birleşimidir.  

Başlangıcından bugüne kadar, hızlı gelişim gösteren AR, geçtiğimiz yıl John Hopkins Üniversitesinde bir cerrah ve ekibi tarafından beyin cerrahisinde kullanıldı. Ameliyata müteakip doktorlar,  bu sistemin bu tür ameliyatların sadece hızlı yapılmasına yardım etmekle kalmayıp aynı zamanda emniyetli yapılmasına da yardım edeceği hakkında görüşlerini bildirdiler. 

Artırılmış Gerçekliğin iki nesil boyunca inanılmaz yol kat edişi, bunun başka sektörlerde, farklı alanlarda da büyük bir rol üstleneceği konusunda gözlemcileri düşünmeye sevk etmiş oldu.  

Toplanan veriler,  iki şeyin, gelecek yıl yaşanabileceğinin habercisi olmaya namzet oldu.  İlki AR ile donatılmış mobil uygulamaların dünya genelinde 4,6 milyarı aşacağı yönünde olurken, ikincisi yine aynı dönemde başka yazılım veya cihazlardan bağımsız, tek başına çalışan AR indirmelerinin 1,4 milyara erişeceği şeklindeydi.  

İş dünyası, Artırılmış Gerçekliğin(AR) büyük katkı sağlamasını beklediği sahalardan biridir. Deneyimli yöneticilerin karar verme başta olmak üzere yaptığı birçok iş,  belki de insan dokunuşu olmadan AR’lerin yapacağı bir iş haline gelecek.  Elektronik tabloları ve veri yığınlarını inceleyen ve analiz eden deneyimli yöneticiler tarafından verilen kararlar, insan girdisini desteklemek ve belki de değiştirmek için yakında AR’lere transfer edilebilir.  

Firmalar ve sahiplerinin ve üst düzey yöneticilerinin tekrardan yapılandıkları, organize oldukları ve yeni normale döndükleri an,  Artırılmış Gerçekliği etraflıca düşünmeleri için ideal bir zaman olur. 

Atölye ve fabrikalar, diğer işletmelere göre Artırılmış Gerçekliğe(AR) daha erken adapte olacaklardır, zira AR, sistemin yetkinliğini, makine operasyonları, ürün montajı, depolardaki ürünlerin müşteri hizmetine sunulmak üzere toplanması yanında veri analizi gibi faaliyetler sağlayarak adım adım görsel yönde zaten etkin bir şekilde göstermiştir.   

Güven ve başarı artırmayı kolayca öğrenmenizi sağlayan 3 boyutlu lazer yazılı kayıtlar, mevcut talimatlarda kullanılan 2 boyutlu kopyalama aracını gölgede bırakıyor. 

Firmaların AR uygulayabileceği birçok husus vardır. Önemli olan AR uygulamaya karar vermek daha sonra ondan beklentileri ortaya koymaktır. 

Örneğin karar verme konusunda AR kullanmak istiyorsanız bunun pek çok yolu vardır. AR sayesinde iş daha kolay nasıl olacak ilk aklımıza gelen sorudur. Firma vizyonunu destekleyecek AR için firmanın tüm yetkinliklerini, bilgi dağarcığını genişletme işlemi, birinci adım ya da kapıyı açan ilk anahtar olacaktır. Bunu sırasıyla ne tür AR donanımına ihtiyaç duyulacağı,  gerekli yazılımın tespiti ve gelecekteki içerik yaratımının nasıl olacağıdır. 

Google, Apple ve Microsoft hali hazırda bunlarla ilgili ürün ve hizmetler sunuyor, ancak uzman danışmanlığı alabileceğiniz durumlarda ortaya çıkabilecektir.