Altınbaş, Mücevher Sektöründe 2013 Yılı İhracat Birincisi Oldu

/ / Manifesto Blog

Türk mücevher sektörünün lider markası Altınbaş, ihracatta rekora doymuyor. Altınbaş, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2013 İhracat Şampiyonları Ödülleri’nde, Değerli Maden ve Mücevherat sektörü ihracatçıları sıralamasında yine birincilik ödülü aldı.
Prestijli ödülü, Altınbaş Kuyumculuk İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret A.Ş. adına Altınbaş Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın elinden aldı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 21’inci Olağan Genel Kurulu ve 2013 İhracat Şampiyonları Ödül Töreni, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yanı sıra Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç, çok sayıda milletvekili ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Başkanlarının katılımıyla gerçekleştirildi.
Törende, 2013 yılı ihracat verilerine göre, Türkiye’de 26 sektörde en fazla ihracat yapan ilk üç firmaya ödülleri dağıtıldı. Türk mücevher sektörünün lider markası Altınbaş, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2013 İhracat Şampiyonları Ödülleri’nde, Değerli Maden ve Mücevherat sektörü ihracatçıları sıralamasında birincilik ödülü aldı.
Türk şirketlerinin dünya çapında marka olabilmeleri ve rekabet avantajı elde etmeleri için destek sağlayan TURQUALITY kapsamına alınmasıyla daha da güçlü global bir marka olma yolunda ilerleyen Altınbaş, 2012 yılında aldığı birincilik ödülünü, 2013 yılında yüzde 20 büyüyerek bir kez daha almaya hak kazandı.

İmam Altınbaş: “Hedefimiz; ihracatta sağladığımız başarıları yurtdışı mağazacılık konusunda da devam ettirmektir”
Altınbaş Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, birincilik ödülünü değerlendirirken, Türk Mücevher Sektörünün 2014 yılında da büyümeye ve dünya standartlarında ürünler vermeye devam edeceğini belirterek, şunları söyledi:

‘’Uluslararası rekabet gücüne sahip, insana, çevreye, toplumsal değerlere saygılı ve duyarlı bir şirket olan Altınbaş olarak bugüne kadar kazandıklarımızı her zaman ülkemize fayda sağlayacak yatırımlar için kullandık. Hedefimiz; ihracatta sağladığımız başarıları yurtdışı mağazacılık konusunda da devam ettirmektir. Bu yıl 60’ıncı kuruluş yıldönümünü kutlayan Altınbaş olarak Türkiye ve yurt dışında yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. 85 ülkeye ihracat gerçekleştiren Altınbaş’ın yeni hedef pazarları Çin, Hindistan ve Afrika ülkeleri… Mağazalaşma anlamında Ortadoğu, Körfez ülkeleri ve ABD yeni hedef bölgelerimizdir.’’