Bizler, bu ölçüm konusunda, İletişim Ölçüm ve Değerlendirme Derneği (AMEC) izniyle özellikle de kazanılan medyanın etkinliğini ispat etmek ve gelecekte oluşturulacak kampanyalar için planlamalarda, halkla ilişkilerin ölçüm ihtiyacını desteklemekte ve savunmaktayız.
Bu çalışmalarımız ilgili teknik incelemelerde, birçok yazılı yayınlarda ve müşterilerimizin paylaştığı his, duygu ve algılarında görülmektedir.
Biz gerçekten ölçümlerle nefes alıyor ve onlarla yaşıyoruz.
İşe nereden başlamalı?
Kazanılan medyadan en verimli şekilde faydalanmak için, halkla ilişkiler sürecinin her safhasında yapılacak ölçümler vardır. İlk önce yapılması gereken şey, markanın pazar üzerinde yaptığı etkiyi en üst seviyede kıymetlendirmek gelir ve de çok önemlidir. Burada sorulacak sorular ise: İnsanlar markanızın varlığından haberdar mı? Markanızın pazardaki yeri ne kadar önemli? ve son olarak ta, insanlar gerçekten markanız hakkında neler düşünüyor? şeklinde olmaktadır.
Zaman içinde her bahsedilen paylaşımın aynı ağırlıkta olmadığını da aklınızda tutarak işe bunların adedini takipte kalarak başlayın ve not alın, bilahare yoğun bir şekilde yer aldığınız makalede ne kadarı basitçe sizin markanızdan söz ettiğine bakın. Bunları rakiplerinizle mukayese edin ve markanızı onlara karşı hangi sırada yer aldığını görün. Bu arada Pazarın bu konudaki görüş ve düşüncelerini de hesaba katmayı unutmayın, zira piyasanın ne düşündüğü dikkat edilmesi gereken önemli bir husustur.
Bugünün dünyasında dijital etkinin önemi pazarlamada ne kadar etkiliyse PR içinde o kadar değerli ve mühimdir. Halkla İlişkiler uzmanları artık medya dünyasının gelişimiyle birlikte bu ilerlemeden geri kalmamak için çevrim içi gayretlerini ölçmede yardımcı olacak kolaylıklar aramaktadırlar.
Yapılacak ilk kıymetlendirme halkla ilişkilerin web sitelerine yönlendirdiği trafik akışıdır. Bundan kasıt kazanılan medyanızın ne kadar ziyaretçiyi sitenize gelmeyi sağladığı ve kaçının sitenizle bağlantı kurduğu ve ilişkiye geçtiğidir. Biz burada içerik indirmelerinden, demo taleplerinden ve abonelik vurularından bahsediyoruz. İzleyicilerin ne denli ilgilendiklerinin göstergesi ise onların ne kadar süre ile sitenize göz attığıdır.
O zaman bir sosyalleşme söz konusu oluyor. Takipçileriniz içerikle Twitter, Facebook, Linkedin vesaire üzerinden bağlantıya geçtiğinde, sizin dijital ayak iziniz bulut üzerinde yayılıyor. Gelecekteki başarı öykülerinizi kolayca planlayabilmek için doğal akış içerisinde en çok izlenen makale ve platformları mutlaka takip edin.
Atılacak adımların en altında gelir etkisinin izlenmesi gelir. Bu süreçte PR tarafından kısmen veya bir bütün olarak yönlendirilen fırsatların ölçümünü yapabilirsiniz. İkinci olarak kazanılan medya tarafından satışa sevk eden hareketlerin, potansiyel alıcının durumundaki dönüşüm veya değişikliklerin gözden geçirilmesi olur.
Halkla ilişkilerin iş dünyası üzerindeki etkilerini daha derinden görebilmeniz için bu değişikliklere bir parasal değer tahsis etmeniz gerekiyor. Bir sonraki öldürücü darbenize sizi yönlendirecek anlamlı hikâyeler yaratabilmeniz içinde PR ölçümlerinde kıvrak bir zekânız olmalı, ayrıca o anki şart ve durumları yansıtmayan bir verinin de bir şey ifade etmediğini kabul etmemiz gerekir.